Populært innlegg pk2010 Skrevet 16. februar 2011 Populært innlegg Del Skrevet 16. februar 2011 Er dette et rasistisk utsagn? http://www.rbnett.no/nyheter/article309923.ece Varaordfører på Nordmøre med stygg hets av MGP-vinner Stella Mwangi. kan vi lese i Romsdals Budstikke. Ja, er det egentlig rasistisk? Uttalelsen reagerte selvsagt vår eminemte integreringsminister på. Her er forøvrig vår tidligere integreringsminister. Hva med dette. Her er årets nordmann. Årets nordmann 2007. Her er årets mamma 2010. Flagbærer for Norge under ol i Kina Så gjenstår det å spørre, er det noen som ser et klart og tydelig mønster? 14 Lenke til kommentar
pk2010 Skrevet 16. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2011 (endret) Også har vi Norges best betalte fotballspiller. Er han Norges beste fotballspiller eller er han bare medias favoritt? Endret 16. februar 2011 av pk2010 4 Lenke til kommentar
pk2010 Skrevet 16. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2011 Forøvrig så er det verdt å merke seg hvordan media aktivt promoterer såkalt "flerkulturelle" innenfor underholdning og snart bare underholdning. De eneste forbilder innvandrerbefolkningen har å strekke seg etter er gangbangers og atleter. F.eks arbeidere og den slags er ikke pressen så nøye på å vise frem. 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Mr.M Skrevet 16. februar 2011 Populært innlegg Del Skrevet 16. februar 2011 Er dette et rasistisk utsagn? http://www.rbnett.no/nyheter/article309923.ece Ja. Hadde det enda bare stoppet ved første delen av utbruddet; ""«Gi mæ sama, isbjørna å moskusa!" så kunne man til nød tolket det som et hjertesukk over at det ikke var utpreget norsk. Men hun følger opp med asyslmottak; "Æ syns d e d vi ska sæll, å itj at vi har åpne asylmottak!!!!" og da trår hun over streken på en lite flatterende måte, er min mening 14 Lenke til kommentar
Populært innlegg Feltherre Skrevet 16. februar 2011 Populært innlegg Del Skrevet 16. februar 2011 Det som sjokkerte meg mest var antall skrivefeil av en varaordføreren. Burde vært en forbrytelse å skrive på den måten. 25 Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Virker ikke som om hun kan sitt eget land engang. Moskusene på Dovre er opprinnelige fra Grønland som noen nordmenn plasserte der. Samer er jo heller ikke utpreget norskt. Tåpelig utsagn, spesielt av en person som er politisk aktiv i større grad enn de fleste mennesker. 9 Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Det som sjokkerte meg mest var antall skrivefeil av en varaordføreren. Burde vært en forbrytelse å skrive på den måten. Det er ikkje skrivefeil, men dialekt... Om du skriver rent bokmål (eller nynorsk) på Facebook hører du nærmest til et mindretall, i min erfaring, og særlig om du også regner med typisk "fjortis-språk" som en slags dialekt/sosiolekt. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Isbilen Skrevet 17. februar 2011 Populært innlegg Del Skrevet 17. februar 2011 Nei, det er ikke et rasistisk utsagn. Det er idiotisk og klønete, men ikke virkelig rasistisk, selv om det kan tyde på at personen bak utsagnet er en rasist. Rasisme er det å mene at det finnes klare genetiske skillelinjer som sammenfaller med utseendemessige forskjeller og er mer avgjørende enn kulturelle forskjeller. Som for eksempel at en person er født kriminell siden han har afro-amerikanske gener. 14 Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) Det som sjokkerte meg mest var antall skrivefeil av en varaordføreren. Burde vært en forbrytelse å skrive på den måten. Det er ikkje skrivefeil, men dialekt... Om du skriver rent bokmål (eller nynorsk) på Facebook hører du nærmest til et mindretall, i min erfaring, og særlig om du også regner med typisk "fjortis-språk" som en slags dialekt/sosiolekt. Det finnes bare to skriftsspråk. Dialekt er ikke et skriftsspråk. Skjerpings EDIT: EDIT. Endret 17. februar 2011 av Milt 5 Lenke til kommentar
Bakitafrasnikaren Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Det finnes bare to skriftsspråk. Dialekt er ikke et skriftsspråk. Skjerpings Hvor er poenget ditt? 1 Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Det finnes bare to skriftsspråk. Dialekt er ikke et skriftsspråk. Skjerpings Hvor er poenget ditt? Poenget mitt var at det ikke var noe vits å påpeke at dialekt ikke er skrivefeil fordi det er dialekt. Et skriftsspråk er et skriftsspråk uansett dialekt. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Mr.M Skrevet 17. februar 2011 Populært innlegg Del Skrevet 17. februar 2011 Flagbærer for Norge under ol i Kina Så gjenstår det å spørre, er det noen som ser et klart og tydelig mønster? Ja, ser at det er de selvsamme menneskene som krever "integrering, deltagelse og bli-norsk" som også er de første til å kaste stein på de som lykkes. Var det det du mente? 12 Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) ☭ Alle er like mye verdt ☭ Endret 17. februar 2011 av ☭ FTW ☭ 8 Lenke til kommentar
pk2010 Skrevet 17. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2011 Flagbærer for Norge under ol i Kina Så gjenstår det å spørre, er det noen som ser et klart og tydelig mønster? Ja, ser at det er de selvsamme menneskene som krever "integrering, deltagelse og bli-norsk" som også er de første til å kaste stein på de som lykkes. Var det det du mente? Hah! Nei, jeg snakker om hvordan etnisk norske skal viskes ut til fordel for et nytt og "flerkulturelt" Norge og at det er en grunn til at "norsk" presse pusher "flerkulturelle" i en meget ufordelaktig stor grad i forhold til deres antall i befolkningen ellers. http://www.nj.no/Sjekkliste+for+journalistisk+arbeid+i+det+flerkulturelle+Norge.b7C_wlnIY4.ips 3 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Hah! Nei, jeg snakker om hvordan etnisk norske skal viskes ut til fordel for et nytt og "flerkulturelt" Norge og at det er en grunn til at "norsk" presse pusher "flerkulturelle" i en meget ufordelaktig stor grad i forhold til deres antall i befolkningen ellers. Vel, new rules. Vi lever ikke i ei boble lengre. Vi får revolusjoner inn på netthinnen i real-time, og folk tar seg rundt jorden på noen timer. Jeg "vet" forresten hva den omtalte varaordføreren på Sunnmøre kunne tenkt seg å sett i MGP; http://www.youtube.com/watch?v=Qq3WEB_DTO8 En nydelig video. Men husk, i sin tid prøvde staten og skremme-mennene med alle middler også å viske ut den samiske identiteten. Alt "etnisk" var farlig. Noen har slike holdninger fortsatt, mot det som er anderledes Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Det finnes bare to skriftsspråk. Legg til "offisielle" og "norske" i den setningen, så er jeg enig. Men på Facebook, hvor dette utsagnet hadde sin opprinnelse, så er tross alt "English (Pirate)", "English (Upside Down)" og "Leet Speak" "anerkjente" språk.... 1 Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 ☭ Alle er like mye verdt ☭ Derfor dere tok livet av et godt antall millioner i Russland? Kommunisme er bullshit fra ende til anen! 6 Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 (endret) Legg til "offisielle" og "norske" i den setningen, så er jeg enig. I stand corrected. Endret 18. februar 2011 av Milt Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 ☭ Alle er like mye verdt ☭ Derfor dere tok livet av et godt antall millioner i Russland? Kommunisme er bullshit fra ende til anen! Så hvordan skal man da rangere verdien til folk? 1 Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Ut i fra verdien av organene de består av. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg