Naireks Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Okey, jeg kjøpte for en stund tilbake en ny tv 46" LCD. Denne har Optisk lyd ut og ellers så er det kun AV in på den. Nå for ca 2 uker siden tenkte jeg at jeg skulle investere i noe surroundanlegg så jeg fant meg ett billig ett på Elkjøp til rundt 1100,- var januarsalg. Når jeg da skal koble opp dette så får jeg først ikke lyd og jeg ser at tvn min har Optisk greie ut. Så jeg stikker på Clas Ohlson og kjøper optisk kabel samt en overgang til vanlig audioplugger sånne som er merket med hvit og rød fordi det var det eneste type pluggene som surrouanlegget hadde. Dette fungerte ikke. Dog så fungerte det å smekke inn Scart kabelen i tvn og i surround/dvd systmet og da ble det lyd. Men jeg mistenker at det ikke er surround. Så, jeg sitter nå med en Surround DVD system som ikke leverer surround. Jeg har blant annet koblet på en PS3 på tvn min. Og slik jeg har tolket det så blir det det PS3 -> Hdmi inngang LCD TV LCD TV -> Scart Surroundanlegg Høres dette rett ut for dere som kan det, hva burde jeg gjøre. Har lyst til å heve kjøpet, men vet ikke. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Du vil ALDRI få surround fra PS3 fra det anlegget høres det ut som. TVene videresender i 95% av tilfellene kun stereo, selv fra optisk. Rød og Hvit plugg er kun stereo. Skal du ha surround fra PS3 så må denne koples optisk direkte i forsterker, uten noen omgjøringer. Elkjøps gode tilbud på billige forsterkere er som regel ikke noe å gå etter , hverken lydmessig eller tilkoplingsmessig. Har du en link til det? Lenke til kommentar
Naireks Skrevet 20. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2011 Sjekka anlegget og det har ikke optisk inngang, men jeg har en optisk kabel koblet til med overgang men det funker ikke. Jeg skal ta å heve kjøpet i morgen og heller skaffe meg ett annet ett. Men hva burde jeg velge ? Er det noen spesielle butikker jeg burde gå innom. Har kun Elkjøp og expert å velge i. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Hvilke overgang snakker du om, har aldri hørt om en optisk til analog over gang før. Hva du skal velge kommer ann på budsjettet. Er det lite, så kjøp riktig forsterker, så kun fronthøytallere i starten, så fyll ut resten senere . Da får man ett bedre anlegg man blir fornøyd med over tid. Har du noe i mot netthandel? Surround.no er en trygg og bra butikk. Har forsterkere og høytallere av høykvalitet til lave priser. Lenke til kommentar
Naireks Skrevet 20. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2011 Netthandel har jeg ingenting i mot, blir jo dyrere med frakt og sånt eller ? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Netthandel har jeg ingenting i mot, blir jo dyrere med frakt og sånt eller ? Normalt så sparer man det gjerne inn også. Men det gir jo også muligheten for ett mye bredere utvalg enn bare fra Elkjøp og Expert. Men man kan alltid sjekke med frakt i handlekurven eller kassen uten å legge inn selve kjøpet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå