Gå til innhold

3 HD'er på Abit IC7-G Socket478/800Mhz HK??

Anbefalte innlegg

Funnet ut dette har jeg ikke fordi jeg ikke har kjøpt ennå. Jeg driver å forsker for harde livet så jeg får en perfekt PC til jeg skal kjøpe i september :D

Men, bra svar du kom med! Hvis det du sier stemmer, vil det si at jeg kan ha mine 3 ata disker og de to optiske (cd-brenner og dvd-brenner) på kortet....??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok, da tar jeg det som et godt svar (i og med at du har kortet selv) og kjøper en ekstra IDE kontroller.

Takker.

Ja,gjør det for jeg har iallefall ikke funnet annen løsning,skulle det imidlertid vise seg at det går så kan jo kontrollern sendes i retur,det er verre å sitte der og mangle den.

Lykke til.

Hvis du ikke har funnet løsningen, så har du ikke kikket godt nok etter. (Fant den ikke selv til å begynne med... :)) Under innstillinger for onboard IDE kan du stille kontrolleren til Enhanced Mode. Dermed fungerer begge P-ATA kanalene pluss begge S-ATA kanalene.

Dette gir deg dermed 4 P-ATA enheter pluss 4 S-ATA enheter som maks.

-KJ

Takk for tipset,du har rett og bør henges :D:D

Det funker fint dermed kan man ha 4 enheter på ide og 4 på s-ata.

Lenke til kommentar
Dette er svaret jeg fikk fra MPX.no:

IC7-G har 2 x Ultra DMA 33/66/100 Connectors. Det betyr at du kan koble på 2 IDE hardware på hver kontroller. Da mangler du fortsatt 1. Du må nok ha en ekstra kontroller her =)

Ja det er riktig ,men det folger jo med et adapter som du kobler til s-ata utgangen da har du jo den ekstra som de snakker om, har selv en p-ata disk på et sånt adapter.

Lenke til kommentar
MXP.no er ikke helt enige med deg der:

"Hvis det finnes så skal det vel ikke være noe problem, men det følger nok ikke med hovedkortet.

Med vennlig hilsen

Micro Parts Xpress as"

Vel,vist mpx ikke har viten om hva de selger sier det vel mer om dem enn varen og de bør da slutte i den bransjen de er i og heller begynne å selge godteri.

Abit IC7-G leveres med et adapter for å koble en pata disk til sata inngangen, er det ikke med kort fra dem er det de selv som har tatt den bort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...