Doktor Progg Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Jeg kommer til å ha 3 ata disker når jeg handler ny pc og jeg lurer på om det Abit IC7-G HK'et har slot'er nok til alle 3 uten at jeg må sette inn ekstra kontrollere. Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 IC7-G kan ha 4 SATA disker og 4 PATA disker (evnt. 1 optisk og 3 disker). Lenke til kommentar
Doktor Progg Skrevet 8. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2003 IC7-G kan ha 4 SATA disker og 4 PATA disker (evnt. 1 optisk og 3 disker). Så det går fint for meg å ha 3 HD'er, 1 dvd-brenner og 1 cd-brenner? Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 IC7-G kan ha 4 SATA disker og 4 PATA disker (evnt. 1 optisk og 3 disker). Så det går fint for meg å ha 3 HD'er, 1 dvd-brenner og 1 cd-brenner? Det går heller dårlig da du kun har 4 plasser på hovedkortet. Det du kan gjøre er å skaffe deg et billig IDE kontrollr og eventulet koble brenneren på den. Lenke til kommentar
Doktor Progg Skrevet 8. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2003 Det går heller dårlig da du kun har 4 plasser på hovedkortet. Det du kan gjøre er å skaffe deg et billig IDE kontrollr og eventulet koble brenneren på den. Ok, høres greit nok ut det. Takker! Lenke til kommentar
jevel Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 IC7-G kan ha 4 SATA disker og 4 PATA disker (evnt. 1 optisk og 3 disker). Så det går fint for meg å ha 3 HD'er, 1 dvd-brenner og 1 cd-brenner? Det går heller dårlig da du kun har 4 plasser på hovedkortet. Det du kan gjøre er å skaffe deg et billig IDE kontrollr og eventulet koble brenneren på den. Dette går jo uten noe som helst om og men! Du har 4 S-ATA kontrollere, som hver kan kjøre en ATA enhet. (Via SERILLEL adapter. (Ett medfølger, flere kan kjøpes.)) Bruker du onchip S-ATA interface kan du vel bare bruke en standard IDE kontroller, men på den kan du jo sette de optiske enhetene. -KJ Lenke til kommentar
Doktor Progg Skrevet 8. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2003 Ok, jeg kjøper meg en ekstra ide kontroller og slenger dvd og cd på den. Enkelt og greit. Takker for svar. Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Ok, jeg kjøper meg en ekstra ide kontroller og slenger dvd og cd på den. Enkelt og greit. Takker for svar. Som forrige poster skrev så følger det med en Seriell adapter så du kan bruke PATA diskene dine på SATA grensesnittet. Det vil si at du frigjør mer enn nok plass til optiske enheter på de vanlige tilkoblingene... Så du trenger ikke kjøpe noe ekstra hvis du ikke vil. Lenke til kommentar
Doktor Progg Skrevet 8. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2003 Ah, skjønner! Misforstod litt der ja. He he, beklager. Takker! Lenke til kommentar
Doktor Progg Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 Ganske sprøtt. Jeg starta en dialog med mpx.no angående dette før jeg posta her. De sier at jeg MÅ handle meg en IDE kontroller i tillegg hvis jeg vil kjøre 3 ata disker og 2 optiske enheter på dette kortet. Hvem skal jeg tro på?????? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Ganske sprøtt. Jeg starta en dialog med mpx.no angående dette før jeg posta her. De sier at jeg MÅ handle meg en IDE kontroller i tillegg hvis jeg vil kjøre 3 ata disker og 2 optiske enheter på dette kortet. Hvem skal jeg tro på?????? Vel har det kortet og når jeg koblet diskene til sata mistet jeg muligheten til å bruke begge ide enhetene. Altså jeg har en sata disk og en ata disk denne går over adaptret til sata kobling, til ide 1 har jeg dvd rom og brenner men min tredje disk får jeg ikke koblet til ide 2 da denne vistnok blir blokkert med bruk av sata. Det er mulig jeg tar feil at det finnes noen innstillinger i bios som forandrer dette men jeg har iverfall ikke funnet dem. Lenke til kommentar
Doktor Progg Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 Okai, men jeg skal ikke bruke sata disk. Jeg har 3 ata-100 disker, samt en dvd-brenner og en cd-brenner som skal kobles til. Det jeg vil høre, er en som har samme kortet og har akkurat samme antall disker etc. som meg (samt samme grensesnitt) og kan fortelle meg at jeg ikke trenger å koble til ekstra kontrollere. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Okai, men jeg skal ikke bruke sata disk. Jeg har 3 ata-100 disker, samt en dvd-brenner og en cd-brenner som skal kobles til. Det jeg vil høre, er en som har samme kortet og har akkurat samme antall disker etc. som meg (samt samme grensesnitt) og kan fortelle meg at jeg ikke trenger å koble til ekstra kontrollere. Hvor hadde du da tenkt å koble den tredje disken? Lenke til kommentar
Doktor Progg Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 Hehe, det er liksom akkurat det jeg er på utkikk etter da! Jeg vil vite OM det er mulig å gjøre akkurat det jeg har beskrevet UTEN å kjøpe ekstra kontroller kort........ Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Hehe, det er liksom akkurat det jeg er på utkikk etter da! Jeg vil vite OM det er mulig å gjøre akkurat det jeg har beskrevet UTEN å kjøpe ekstra kontroller kort........ Det er akkurat det jeg prøver å si at det ikke går for vist du skal sette den tredje disken på adaptret som følger med og bruke sata tilkoblingen da mister du ide 2. PÅ asus P4c800 og Msi neo-fis2 kan du gjøre det du spør om fordi de har en ide 3 i tillegg. Lenke til kommentar
Doktor Progg Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 Ok, da tar jeg det som et godt svar (i og med at du har kortet selv) og kjøper en ekstra IDE kontroller. Takker. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Ok, da tar jeg det som et godt svar (i og med at du har kortet selv) og kjøper en ekstra IDE kontroller. Takker. Ja,gjør det for jeg har iallefall ikke funnet annen løsning,skulle det imidlertid vise seg at det går så kan jo kontrollern sendes i retur,det er verre å sitte der og mangle den. Lykke til. Lenke til kommentar
Doktor Progg Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 Yau, og de koster jo nesten ingenting uansett. Lenke til kommentar
Doktor Progg Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 Satser forresten på denne (ettersom jeg skal bestille alt fra MPX.no): http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=215&g1=3...39&l=2&lantall= Lenke til kommentar
jevel Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Ok, da tar jeg det som et godt svar (i og med at du har kortet selv) og kjøper en ekstra IDE kontroller. Takker. Ja,gjør det for jeg har iallefall ikke funnet annen løsning,skulle det imidlertid vise seg at det går så kan jo kontrollern sendes i retur,det er verre å sitte der og mangle den. Lykke til. Hvis du ikke har funnet løsningen, så har du ikke kikket godt nok etter. (Fant den ikke selv til å begynne med... ) Under innstillinger for onboard IDE kan du stille kontrolleren til Enhanced Mode. Dermed fungerer begge P-ATA kanalene pluss begge S-ATA kanalene. Dette gir deg dermed 4 P-ATA enheter pluss 4 S-ATA enheter som maks. -KJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå