Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg? haster....

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her med en ny pc som nekter og starte. Alt er helt nytt utenom harddisken og cd-rommen. Hovedkortet har støtte for SDRAM og DDR ram. Jeg bruker SDRAM

Har egentlig ikke gjort noe med jumper, bare sjekket at det står på JumperFree.

Hva kan være galt? Er noe ødelagt? Vi har jo vært utrolig forsiktige....

Energizer_x

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det at en PC ikke starter er et vidt begrep.

Hva er det som skjer? Skjer det ingen ting? Får du noe fram på skjermen før det stopper? Stopper det når Windows skal starte?

[ Denne Melding var redigert av: Xizor på 2002-02-02 15:26 ]

Lenke til kommentar

Du må nok forklare nærmere hva som skjer? Går det ikke ann å skru på PC-en? At du har valgt jumperfree har vel ikke noe med saken å gjøre.

Du må nok komme med flere beskrivelser! Piper det når du starter opp? Eller er maskinen helt død? Starter viften på skjermkortet/prosessor/strøm ?

Lenke til kommentar

Ok, altså... Prosessor vifta går... Men prosessoren starter ikke, sansynligvis fordi alt må virke før maskinen vil starte. Derfor starter heller ikke skjermkortet som er et Gainward Geforce2 TI/XP500 64 mb DDR Ram... Prossessoren er en AMD 1.4 ghz XP, Hovedkortet er ASUS A7A266-E

Hva kan være feil? Er det minne brikkene? Eller? Skjermkort?

Det kommer ingenting frem på skjermen. Det kommer heller ikke noe pip.

Lenke til kommentar

Har hatt det samme problemet, alt jeg gjorde for å fixe det var å resette BIOS, dette gjøres ved å flytte en jumper på hovedkortet (står i manualen) eller eventuelt ta ut batteriet i ca. 10sek.

Husk å trekke ut strømmen tilmaskinen før du gjør det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...