Lolz0r Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Hei! Jeg har tenkt og skifte min IP-addresse. Grunnet til at jeg har blitt utestengt fra ett nett-spill. Problemet mitt er at jeg ikke får skiftet IP, har hatt av routeren nå i 24 timer x2. Altså, prøvd det 2 ganger. Jeg har også ringt nettleverandøren min, og de prøve å resette internettet vårt manuelt fra "hoved-databasen". Det jeg lurer på da, kan det være noe med routeren? For den forrige routeren vi hadde var det bare og skru av og på i ca 20-30 minutter, så endret den IP automatisk. Takker for svar. : ) Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 hvilken isp har du? noen isper knytter opp macadressen mot ipadressen slik at du vil alltid få samme ipadresse. (tråd hører ikke hjemme på bedriftsdelen av forumet) Lenke til kommentar
Lolz0r Skrevet 16. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2011 Har Canal Digital, hvis ISP står for nettleverandøren. Noen som vet hva jeg må gjøre? Skifte ut routeren? Eller lignende? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Canal Digital skal gi ut ny ip-adresse. Routeren er vel problemet her da. Lenke til kommentar
Lolz0r Skrevet 17. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2011 Om jeg ringer Canal Digital, kan de da gi ut ny IP? For forrige gang jeg gjorde dette, prøvde de bare og restarte nettet mitt, og påstod at jeg da skulle fått en ny IP-addresse. Hva skal isåfall være galt med routeren da? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Det kan ikke være noe feil med routeren din - det er ikke den som bestemmer. Canal Digital benytter DHCP. Da er det de som bestemmer hvilken WAN ip routeren din får ved DHCP request fra denne. Det er noe som heter DHCP lease time. Det er tiden din ip-adresse er reservert hos din operatør mot ditt utstyr (router wan mac adresse). DHCP lease time kan i mange tilfeller være så mye som 8 dager . Lenke til kommentar
Lolz0r Skrevet 17. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2011 Noen tips til hva jeg må gjøre, isåfall? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) Gi Canal Digital beskjed om å resette din DHCP reservasjon . Edit: Om de gidder å gi deg den sevicen da. Det er ikke dems feil at du har fått din IP adresse banned hos en online service. Edit2: Regner med at du har koplet ut Canal Digital kabelmodemet og ikke bare routeren bak denne. Endret 17. februar 2011 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå