abene Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Et reklamestunt fra Norges Informasjonsteknologiske Høgskole. Les mer Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 I Bergen har de jo hatt gratis wifi som en permanent ordning på Bybanen i over et halvt år allerede. Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 På bussen jeg tok til VGS så hadde jeg trådløst gratis Internett, og vet de har det enda! 1 Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 I Bergen har de jo hatt gratis wifi som en permanent ordning på Bybanen i over et halvt år allerede. Kjekt å ha når man sitter og venter på at de skal slepe vekk bilvrakene som har (blitt) kjørt på (av) bybanen. Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Det har da vært internett på langdistanserutene i lang tid allerede? Kristiansand - Oslo, i hvert fall... Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Det er OT , men jeg må få det med . Er det noen av disse busene som ( forøvrig bruker samme betalingssystem) lar en kunne bruke minibankkortet til betaling. Når man har Internettet tilgjengelig så burde ikke være så stort problem å få det til Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Det er helt riktig, men det er enda enklere (og billigere) å la det være. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Det er helt riktig, men det er enda enklere (og billigere) å la det være. og man må frem med kontanten . I Tromsø hadde sjåførene en aksjon der de nektet å ta i mot kontanter. ( de fleste bruker kontanter for å fylle opp verdien på busskortet ) . Samfunnsøkonomisk må det være noe å henta å finne andre måter å ta i mot betalingen en å bruke kontanter på bussene. Lenke til kommentar
whitespace Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Snart får du SIM-kort med near-field communication (NFC), da er det bare å vifte med mobilen for å betale når du går på bussen. Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 I Midtbyen (Sentrum) i Trondheim er det gratis NTNU-nett. Alle har tilgang til internett og studenter har tilgang til alt vi har tilgang til på campus. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Snart får du SIM-kort med near-field communication (NFC), da er det bare å vifte med mobilen for å betale når du går på bussen. og så bruker men nettbanken for fylle opp telekortet hvis det er et kontantkort ? Nå krever det at man skaffer seg et nytt simkort til ca 200 kr ( normal pris for simkort) . En unødvendig avgift for bruke bussen. Er man sikker på det vil virke på alle mobiltelefoner ? Lenke til kommentar
baguett Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Internett på busser er jo normalt, ikke i disktritene men iallefall i byene. Nei, ring meg når de lager wifi på ubåter Lenke til kommentar
b-real Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Snart får du SIM-kort med near-field communication (NFC), da er det bare å vifte med mobilen for å betale når du går på bussen. Gleder meg virkelig til den teknologien faktisk kommer for fult så en slipper å ha med seg X antall forbannede dippedutter. Men her i Norge må vi nok vente med ting, stortinget og ex-prester må få klage i noen år i media før vi får noe gjort. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Nå er jo dagens bus kort slik at man bare holder det foran leseren i 1-2 sekunder . problemet er jo at man MÅ bruke kontanter de gangen man trenger å betale. Det har gått rykter om at man skal kunne gå på Internett for å oppdatere busskortet med nye verdi som ville være alternativet til de nevnte sim kortene. Men er disse to løsningen produkter av samme teknologi . ( virker disse sim kortene mot dagens kortlesere i bussen). Nå ser jeg ikke helt poenget med trådløst nett i bussene da det er mange trådløse soner rund omkring. Hadde det være opptil til meg så vill jeg heller ha prioriter alternative betalings løsninger på bussen. f.eks så kunne NITH studentene tilbys behandlingsløsninger for busskortet Studenter får jo allerede i dag reduserte priser . Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Var digg med nett på bussen jeg tok på VGS, når man sitter over 20min på bussen så er det ganske digg! nå med tables osv så er det jo enda bedre! 1 Lenke til kommentar
TN;) Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Aldri hørt om nett på buss før. Dette var nytt! Lenke til kommentar
Nailer Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Jeg har slått på wifi senderen min på mobilen på disse bussene som nevnes, men ikke faen om jeg har funnet nettet på listen min. Er det hidden SSID eller? Lenke til kommentar
addicken Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 heilt greit, så lenge ikke buss-sjåførerene ikke stopper og skjekke facebook Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Jeg har slått på wifi senderen min på mobilen på disse bussene som nevnes, men ikke faen om jeg har funnet nettet på listen min. Er det hidden SSID eller? Det nevnes jo at noen busser på disse linjene har nett. Teknisk Ukeblad viser et bilde med en buss hvis bakside dekkes fullstendig av en hvit "reklameplakat" med NITH-logo og at bussen er utstyrt med trådløst nett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå