Gå til innhold

Noen med peil på Suzuki RM125 her? (94mod)

eMTea

Anbefalte innlegg

Jeg presterte å kjøre istykker rådelageret på motoren i gokarten min. En Suzuki RM 125 94mod motor. Det er nå fikset og fått tilbake fra Vartdal (MC-Deler.com). Venter også på nye rammelager og simringer samt pakningsett.

Jeg føler det mangler litt bunndrag i denne motoren, og slik jeg ser det så er det 2 mulige ting som er med å bidrar til det.

1. Eksosen: Svanehals er orginal RM, men endestykket er fjernet og byttet til en bilpotte for å få ned støy. Denne vil jeg prøve å få byttet, men vil helst unngå å kjøpe nytt, i tilfelle det ikke har noen virkning. Har endestykket mye å si for bunndraget?

2.Reedventilen: Den reedventilen som står på nå, er en carbon "trim" sak, det er forsåvidt greit. Men det ser ut som om de som ha skrudd før meg her, har fjernet hele stopperen (den bøyde plata som skal ligge over reedventilen).

Kan andre som har skrudd litt på 2takt bekrefte om alle reedventiler skal ha stopperen på plass, uansett trim eller ikke?

Håper noen har kunnskaper til å svare meg på dette..

Her er en liten actionvideo for å sprite opp en ellers kjedelig tråd... (Filmet med Contour HD GPS)

Shifterkart on Ice

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...