BLU3kp Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Hei. Har akkurat kjøpt og innstallert et nytt kabinett kjøpt fra komplett. link under http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=451753 Har bare fått den ene vifta til å fungere ( den øverste) Men ikke fått de 2 andre til å fungere (foran og bak) Grunnen er vel obvious da jeg ikke har tatt i strøm på de 2 viftene i kontakt med psuen... men jeg har ikke ledninger som passer til disse viftene fra min psu. Hva slags kabler osv er det jeg må kjøpe da? har en 400w psu.. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Er det ikke standard viftekontakt, av typen som er ment for å plugges rett på hovedkortet? Lenke til kommentar
Kjetilbruno Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Hvis det er store molex-kontakter (flate og breie med 4 pinner inni) skal du kunne koble dem til psu. Er det små kontakter med 2 eller 3 små hull, skal disse kobles til hovedkortet. Lenke til kommentar
BLU3kp Skrevet 16. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2011 tror det er småe med 2 piner inne.. men ser ikke noen steder på hovedkortet hvor jeg kan sette dem inn.. Lenke til kommentar
BLU3kp Skrevet 16. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2011 ser noe på hovedkortet hvor det står cha fan.. men den ledningen fra vifta er for stor... tror nok den skal kobles til psu.. men har ikke noen kabler fra psu som passer til dette. Lenke til kommentar
Kjetilbruno Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Hvilket hovedkort har du? cha_fan er riktig. Du kan bruke 2 av de 3 hullene fra vifta og sette dem på de 2 pinnene på hovedkortet. den siste er avlesning av rotasjon, som egentlig ikke trengs. Lenke til kommentar
BLU3kp Skrevet 16. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2011 Hvilket hovedkort har du? et veldig veldig gammelt. p5ld2, tror det er fra asus. Lenke til kommentar
Kjetilbruno Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Får du lagt ut bilde av kontakta fra vifta? Lenke til kommentar
roffenn Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Har samme kabinett og det er bare molex på viftene Lenke til kommentar
BLU3kp Skrevet 16. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2011 må jeg kjøpe kabler som kan koble molex kablene til psuen min da? Lenke til kommentar
Kjetilbruno Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Har samme kabinett og det er bare molex på viftene Da må det være mulig å finne en ledig molex fra psu... må jeg kjøpe kabler som kan koble molex kablene til psuen min da? Merkelig om du har psu uten molex, eller har du brukt dem opp til dvd-rom og disker og sånn? Lenke til kommentar
BLU3kp Skrevet 16. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2011 ahh fant noen ledninger fra psu som funka nå takk for all hjelp:D Lenke til kommentar
Kjetilbruno Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 ahh fant noen ledninger fra psu som funka nå takk for all hjelp:D hehe, bra det gikk i orden:) 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå