hyde333000 Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 (endret) Hei! På fredag havnet jeg i slåsskamp. Det var ikke noe stor slåsskamp. Det hele var egentlig en pinlig affære da jeg var så full at en kar på 120kg overmannet meg og holdt meg i bakken mens jeg ropte og skrek. Han angrep meg for øvrig uten noen grunn, slik at jeg ikke visste det var slåsskamp før jeg lå i bakken. Da politiet kom satt de meg i håndjern, da jeg var villest. De tok meg bort til bilen, tok av håndjerna og ba om navn, adresse ol. og spurte hva som hadde hendt. Da jeg hadde sagt det sa politiet at jeg måtte forlate byen, og siden har jeg ikke hørt noe fra dem. Er det slik at jeg kan risikere at jeg får en prikk på rullebladet av dette? I og med at de noterte navn osv. Eller er det bare i tilfelle jeg ikke forlater byen, slik at navnet mitt i prinsippet blir slettet om de ikke treffer på meg igjen i løpet av natta? Takk for eventuelt svar! Endret 16. februar 2011 av hyde333000 Lenke til kommentar
HValder Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Dersom det blir aktuelt med nokon form for straff vil politiet ta kontakt med deg. Lenke til kommentar
hyde333000 Skrevet 16. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2011 Takk for svar Jeg vet forsåvidt at de er nødt til å ta kontakt med meg hvis det blir aktuelt med noe på rullebladet, men jeg lurer egentlig på om det i det hele tatt kan skje. I så fall måtte jeg vel vært i avhør osv.? Selv mener jeg at det ikke er vits å gjøre noe sak ut av det, i og med at den eneste som kom fra det med noen form for skade var meg, og det var bare mindre skrubbsår. Men hvis det er det mest konkrete svaret jeg kan få så får jeg vel bare vente å se Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) Hvis ingen kom til skade vil nok saken bli henlagt, antar jeg. Hadde en av dere eller begge fått slått ut fortenner, brukket fingre, ødelagt øye eller lignende ville det blitt sak av dette her, og dere må da møte i retten. Sannsynligvis ville det også blitt både bøter og fengselstraff. Når det gjelder typiske helgeslagsmål pleier aktor som regel å ta utgangspunkt i 90-120 dager fengsel, men det ender vanligvis mye lavere enn dette. Jf. Strafferegistreringsloven § 6. Her varierer det fra 2-10 år for opplysninger som vil være synlige i straffeattesten. Bøter/forelegg forsvinner hvis attesten er mer enn 2 år gammel, og alvorlige forbrytelser forsvinner etter 10 år. Dette gjelder da vanlig/ordinær politiattest, men forholdene vil for alltid være lagret i en uttømmende politiattest. Uttømmende politiattest er noe som må kreves særskilt som følge av at informasjonen kanskje ikke er synlig i den ordinære politiattesten. Foreldelse av idømt straff varierer, men for bøter er det 10 år, jf. Strl. § 74. For fengselstraff varierer det fra 5-30 år, avhengig av alvorligheten, jf. Strl. § 71. I straffeloven 2005, som ennå ikke er tredt i kraft, så er foreldelsesfristen for bøter kortet ned til 2 år, like så gjelder det for de korteste fengselstraffene. Endret 18. februar 2011 av SLIguy Lenke til kommentar
hyde333000 Skrevet 17. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2011 Takk for svar Ser positivt på det hele, har ikke blitt kontaktet av politiet enda. En prikk på rullebladet hadde vært leit da jeg har et mål om å bli et yrke der det kreves plettfritt rulleblad! xD Lenke til kommentar
Geggse Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 De tok navnet ditt og bortviste deg fra sentrum for sikkert 24 timer. Siden du ikke gjorde noe mer ut av det og ikke fikk noe forelegg der og da, og du heller ikke får noen anmeldelse mot deg, tviler jeg på du trenger være redd for noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå