AKIversen Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Hei, jeg lurer på om det er mulig på vgs2 å avslutte et fag og begynne på et annet i andre termin ? Jeg ønsker å gå fra kjemi1 til økonomistyring i klasse eller privatist Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 (endret) I 2. termin? Da kan du ikke bytte fag, det er også for sent å melde seg opp til privatisteksamen i de fleste fylker. Du kan dog, droppe kjemi I, men da må du ha 4 valgfag neste år - sett at du hadde 3 i år. For øvrig, går du realfag eller samfunnsfag - og hvilke valgfag har du fra før? Endret 16. februar 2011 av Star Fox Lenke til kommentar
AKIversen Skrevet 16. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2011 Jeg har It, S-matte, fysikk og kjemi. Og kjemien tror jeg at jeg bare sliter meg igjennom -.- Det som gjør kjemien vanskelig for meg er at læreren spør om de teiteste ting på prøver -.- Tror ingen har fått bedre en 4 ifra den karen -.- Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Du kan melde deg av og ta privatisteksamen til høsten. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Jeg har It, S-matte, fysikk og kjemi. Og kjemien tror jeg at jeg bare sliter meg igjennom -.- Det som gjør kjemien vanskelig for meg er at læreren spør om de teiteste ting på prøver -.- Tror ingen har fått bedre en 4 ifra den karen -.- Huff jeg hater slike lærere, jeg har et identisk problem i Biologi 1, og dette faget krasjer jeg med vilje, jeg har 4 og 5 i alle andre fag, men jeg skal ha 2, ligger på 3 nå i dette faget. Jeg skal ta Geofag 1 som privatist fra høsten av, og jeg skal overskrive Biologi 1 med Geofag 1 for å erstatte karakteren med en eventuell femmer fra eksamen i Geofag 1. Lenke til kommentar
AKIversen Skrevet 18. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2011 Jeg har It, S-matte, fysikk og kjemi. Og kjemien tror jeg at jeg bare sliter meg igjennom -.- Det som gjør kjemien vanskelig for meg er at læreren spør om de teiteste ting på prøver -.- Tror ingen har fått bedre en 4 ifra den karen -.- Huff jeg hater slike lærere, jeg har et identisk problem i Biologi 1, og dette faget krasjer jeg med vilje, jeg har 4 og 5 i alle andre fag, men jeg skal ha 2, ligger på 3 nå i dette faget. Jeg skal ta Geofag 1 som privatist fra høsten av, og jeg skal overskrive Biologi 1 med Geofag 1 for å erstatte karakteren med en eventuell femmer fra eksamen i Geofag 1. Men jeg fikk høre at det er for sent til å bytte så sent på året? At man ikke kan "søke" privatist etter januar eller noe sånt Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Jeg har It, S-matte, fysikk og kjemi. Og kjemien tror jeg at jeg bare sliter meg igjennom -.- Det som gjør kjemien vanskelig for meg er at læreren spør om de teiteste ting på prøver -.- Tror ingen har fått bedre en 4 ifra den karen -.- Huff jeg hater slike lærere, jeg har et identisk problem i Biologi 1, og dette faget krasjer jeg med vilje, jeg har 4 og 5 i alle andre fag, men jeg skal ha 2, ligger på 3 nå i dette faget. Jeg skal ta Geofag 1 som privatist fra høsten av, og jeg skal overskrive Biologi 1 med Geofag 1 for å erstatte karakteren med en eventuell femmer fra eksamen i Geofag 1. Men jeg fikk høre at det er for sent til å bytte så sent på året? At man ikke kan "søke" privatist etter januar eller noe sånt Dette stemmer pga følgende grunner: 1) Du har kommet for langt inn i skoleåret til å kunne skifte programfag på selve skolen. 2) Du meldte deg ikke opp til privatist eksamen innen første februar 2011, så du må vente til høsten igjen slik at du kan melde deg opp til eksamen. Dette gjør du her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå