Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

delirium av alkohol

Gjest medlem-16183

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-16183

Hei, jeg drakk meg full hver eneste kveld i ca 2 måneder. Så ble jeg kvalm av at jeg droppet den antipsykotiske medisinen så jeg måtte slutte med drikkingen.

Det jeg vil fram til er at jeg fikk et skikkelig delirium. Poenget er at jeg syns det var veldig morro med illusjoner og denne rare tilstanden (fikk kontakt med underbevistheten)

Jeg tenker på å gjøre det igjen fordi det var skikkelig morro, men er det trygt å leke med kropp og sinn på denne måten når jeg går på kraftig medisin? Jeg er 26 år gammel og har bra helse.

Endret av medlem-16183
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener å ha både lest og hørt at å slutte med antipsykotiske midler ikke er veldig lurt. Hver gang psykosene kommer igjen vil tilstanden din bli verre enn den var før, og til slutt er det ikke sikkert du har valget mellom psykoser eller ikke, men blir konstant psykotisk. Helsa forøvrig tar nok ikke like stor skade, men uten den mentale helsa har du ikke stort bruk for en frisk kropp. Så jeg ville tatt medisinen min og holdt ut den "kjedelige" tilværelsen dette innebar. Særlig siden du er så ung og ikke har levd livet ennå. Så kan du heller "trippe" når livet nærmer seg slutten. For jeg tror ikke det er noen vei tilbake og ikke noe å gamble med, dette her. Men hva sier dine behandlere da? De har nok både erfaringer og statistikk å vise til.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, jeg drakk meg full hver eneste kveld i ca 2 måneder. Så ble jeg kvalm av at jeg droppet den antipsykotiske medisinen så jeg måtte slutte med drikkingen.

Det jeg vil fram til er at jeg fikk et skikkelig delirium. Poenget er at jeg syns det var veldig morro med illusjoner og denne rare tilstanden (fikk kontakt med underbevistheten)

Jeg tenker på å gjøre det igjen fordi det var skikkelig morro, men er det trygt å leke med kropp og sinn på denne måten når jeg går på kraftig medisin? Jeg er 26 år gammel og har bra helse.

Jeg tror ikke at du har vært verken psykotisk eller hatt delir. Jeg har møtt mange med psykose, og en del med delir. Jeg kan love deg at det ikke er 'veldig moro'. Delir er en voldsom tilstand som kan være livstruende og skal behandles i sykehus.

Psykose er er alvorlig psykisk tilstand der man mister evnen til å skille mellom fantasi og virkelighet. Det følges alltid av sterk og gjennomgripende angst. Jeg kan love deg at det ikke er 'skikkelig moro'.

Du kan finne noe bedre å bruke tiden din på enn å trolle. Det er umodent, uverdig og krenkende overfor de som faktisk har psykoseplager eller har hatt delir.

Hilsen

Dag

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg hadde delirium i begynnelsen av mitt sykehusopphold, og jeg kan love deg at det IKKE var noe morsomt. Moren min sa at det så ut som om jeg hadde blitt torturert og terrorisert pga. ansiktsuttrykket mitt. Moren min og sykepleierne så ingenting, men jeg så insekter, demoner, monstre, zombier og mummier gående rundt i rommet, oppover veggene, i taket og på meg. Jeg kunne ikke røre meg, det eneste jeg kunne gjøre var å ligge der og håpe at det gikk over snart.

Alt dette gjorde at jeg ble jævla stressa og fikk høyt blodtrykk (noe sånt som 200), jeg sovnet søtt etter å ha fått en dose fentanyl sammen med midazolam, men utover det var det ganske ille. Gikk over etter noen dager.

Som Dag anbefaler jeg deg å finne noe bedre å bruke fritiden din på enn å prøve å bli delirisk eller psykotisk.

Endret av JoeSchmo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...