Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

strøm sparings modus?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høres ut som at du ikke får signal fra hovedkortet til skjermen (er dette forresten en bærbar? ) , noe som kan være enten pga at du har gjort noen feil ved montering av pcen (feks skjermkort ikke fått ekstra strøm eller ikke tilkoblet strømkabelen til hovedkortet).

 

En annen mulighet er jo ødelagt skjermkort , men du får komme med litt mer informasjon om pcen din.

Lenke til kommentar

det er en stasjoner :) bygget selv. helt ny og aldri brukt...

det står powersaving dvi -,,-

 

her er noen ting på pc`n O_o

Sapphire Radeon HD 5870 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0,"VAPOR-X", 2xDVI-I, HDMI, DisplayP

Silver Power SP-SS750M 750W PSU ATX 12V V2.3, 80 Plus Silver, Modular, 4x 6+2pin P

Samsung SpinPoint F3 1TB 7200RPM, SATA 3.0 Gbps, 3,5", 32MB Cache, 8.9ms

Intel Core? i7 Quad Processor i7-950 Quad Core, 3,06Ghz, Socket 1366, 8MB, 130W, Boxed

1 Corsair A70 CPU Kjøler Socket 755/1156/1366, AM2/AM2+/AM3, 1600~2000 RPM,

1 Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 12GB CL9 Kit w/6x 2GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, for Core i7 '

og her er skjermen som det kommer powersaving på ...

LG 23,6" LCD W2453V-PF 1920x1080, 50000:1, 2ms, VGA/DVI/HDMI

Lenke til kommentar

Problemet her har nok neppe noe med strømsparemodus på skjermen å gjøre da de alltid går i hvilemodus når de ikke mottar signal fra maskina. Eneste jeg kan tenke meg i så tilfelle er om den er koblet til med noe annet enn en dvi kabel, f.eks. HDMI eller VGA (d-sub).

 

Du nevner heller ikke hovedkort, kanskje en av de viktigste komponentene.

 

Maskina starter og vifter surrer?

Noen merkelige lyder/pip?

andre opplysninger..

Lenke til kommentar

Antar du har husket på å sjekke at de ekstra strømkontaktene til skjermkortet er tilkoblet, slik Malvado nevnte? Er gjerne en/to 6/8 pins plugger på siden av kortet.

 

Tror de fleste skermkort leverer info under POST til alle utgangene på kortet, men du kan jo prøve en av de andre.

 

Har fått en veldig merkelig feil med mitt 4870, det leverer nemlig ikke digitale signaler over DVI porten lenger, men de analoge signalene over samme port funker fint. Tviler på at du har noe lignende, men letteste måten å sjekke må vel vare å bruke en DVI->VGA (d-sub) overgang før du plugger inn i skjermen.

 

Ut fra feilbeskrivelse tror jeg ikke jeg har noe særlig mer å komme med. Om ingen ting hjelper kan du jo prøve å gå igjennom byggingen på nytt, kan jo være noe ikke er helt som det skal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...