Jada-jada Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 Er det forresten noen som har noen deksler, skjermbeskyttere osv å anbefale til denne telefonen? Trenger du det da? Skjermen er jo i glass og er rimelig vanskelig å få riper i da må du virkelig jobbe og baksiden er det jo gummibelegg på og dette er to ting av masse som er positivt med denne tlf Lenke til kommentar
blomsty Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Er det forresten noen som har noen deksler, skjermbeskyttere osv å anbefale til denne telefonen? Trenger du det da? Skjermen er jo i glass og er rimelig vanskelig å få riper i da må du virkelig jobbe og baksiden er det jo gummibelegg på og dette er to ting av masse som er positivt med denne tlf Tror nok fortsatt jeg trenger et deksel til den ja Selvom jeg absolutt ikke vil miste den i bakken eller lignende, så kan det jo skje, og da er det greit å være forberedt om uhellet skulle skje Lenke til kommentar
fifl Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Jeg finner ikke snarvei for å skrive smileys. Hadde htc hero før, da holdt jeg bare inne enter-knappen, men her syns jeg det var veldig tungvindt å trykke på meny og trykke videre for å finne smileys. Ellers kjempe fornøyd med telefonen etter et par timers leking lastet ned og installerte ca 10-15 apps på minutter, utrolig kjapp! Lenke til kommentar
GraBalder Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Du kan jo eventuelt installere Handcent, mange som bruker den, der har du massevis av funksjoner, også smileys lett tilgjengelig. Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Hvordan får man stoppet kjørende program på denne mobilen? Er vant med Nokia N8, der var det bare å holde inne menyknappen, da kom opp en liste over alle kjørende program som man da kunne klikke på og stoppe. På HTC-en ser jeg at mange program fortsetter å kjøre hele tiden selv om jeg har gått ut av dem, nettleseren, f.eks. Men ikke sikkert det spiller noen rolle strøm- og ressursmessig? Stopping av kjørende programmer er ikke nødvendig i Android, programmer blir lastet inn i minnet, og blir liggende i minnet så lenge det er tilgjengelige ressurser. Hvis programmet er laget på skikkelig vis vil det ikke bruke verken strøm eller ressurser når du ikke bruker programmet aktivt. Ved at programmet blir liggende i minnet minimerer man tiden det tar å åpne et program som allerede er lastet. Om du derimot skulle oppleve at et program løper løpsk og bruker mye batteri/ressurser kan det lukkes via "Settings > Applications > Manage applications > Velg program > Force close" /Espen Lenke til kommentar
GraBalder Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Takker Espen for svaret. Forstår det da slik at f.eks. Advanced Task Killer som lastes ned mye fra market er helt unødvendig å ha på mobilen. Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Takker Espen for svaret. Forstår det da slik at f.eks. Advanced Task Killer som lastes ned mye fra market er helt unødvendig å ha på mobilen. Stemmer, i mange tilfeller vil et slikt program faktisk forårsake mer ustabilitet, tregere system og dårligere batterikapasitet. Lenke til kommentar
fifl Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Du kan jo eventuelt installere Handcent, mange som bruker den, der har du massevis av funksjoner, også smileys lett tilgjengelig. Har handcent, men det var jo appen Skandinavian keyboard som hadde enter-knappen til smileys.. kjedelig å måtte bruke den Lenke til kommentar
GraBalder Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Leser at de som har fått Desire S med Android 2.3 har fått noen nye inntillinger i meldingsmenyen (SMS), bl.a. mulighet for større skrift i meldingene, noe jeg savner. Synes det blir litt smått. Noen som vet om skriftstørrelse ligger i Sense eller i Android? Jeg antar at versjonen av Sense er den samme i Desire S som i Incredible S, slik at da får vel vi også mulighet for større skrift når Incredible S får Android-oppdateringen? Lenke til kommentar
bushwacker Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Handsent SMS anbefales. Appen kan settes opp akkurat slik som du ønsker det, bla endring av tekststørrelse. Lenke til kommentar
GraBalder Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 OK, har ikke prøvd Handcent ennå, så at noen rapporterte bugs og ustabilitet, vil ikke risikere å ikke motta viktige meldinger. Grensesnittet er jo morsomt da, så får vel prøve den ut ... Lenke til kommentar
bushwacker Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 OK, har ikke prøvd Handcent ennå, så at noen rapporterte bugs og ustabilitet, vil ikke risikere å ikke motta viktige meldinger. Grensesnittet er jo morsomt da, så får vel prøve den ut ... Har aldri opplevd at Handsent har vært ustabilt, og jeg har brukt det i over ett år... Så lenge du unngår å bruke task killers, så går det nok greit Lenke til kommentar
GraBalder Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Handcent var herlig da! Får bl.a. akkurat så stor skrift som ønskelig, og her var mye andre festlige greier å tilpasse etter behov. Kult. Lenke til kommentar
GraBalder Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Noen som kan anbefale en god bilholder til denne mobilen? Lade- /USB-kontakten er dårlig plassert synes jeg, det gjør at de fleste universalholdere sperrer for strømkabelen hvis du vil lade når du kjører. Og det trengs jo hvis man skal bruke mobilen til navigasjon på langtur. Og spørsmål nr. 2 er om noen har sterke anbefalinger på bilnavigasjon på Android. Er det godt nok å utvide til full lisens på den medfølgende Google Maps, som jo er utviklet av Route 66? Lenke til kommentar
wildkin Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Da har endelig min Incredible S dumpet ned i postkassen også, gleder meg Lenke til kommentar
kommentatoren Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 (endret) Har hatt Desire S siden i går, tror ennå ikke jeg har sett at menytastene under displayet roterer når jeg snur skjermen til landscape-modus. F.eks om jeg bruker nettleser. Skal de ikke det da? Edit: Feil tråd Endret 12. april 2011 av kommentatoren Lenke til kommentar
LeGranDuc Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Trodde det var kun Incredible S som har roterende knapper. Jeg har en liten ting som plager meg litt. Har samlet spillene mine i en mappe, men etter en restart så viser alle spillene som ligger på minnekortet et standard android ikon. Spillene som ligger på telefonminnet viser riktig ikon. Noen som har tips om hvordan jeg kan fikse det. Vet det går ved å fjerne spillene fra mappen og legge dem tilbake, men det er tungvint. Ellers er jeg strålende fornøyd med mobilen. Avhengig av bruk sitter jeg som regel igjen med minst 25% batteri. Da har det blitt sjekket mail, Facebook, og spilt noen timer. Lenke til kommentar
kommentatoren Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Ja, det er ikke første gangen jeg blingser på Incredible S og Desire S. Den sistnevnte har visst ikke roterende menyknapper. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Det er noen som har skjønt det http://www.idg.no/pcworld/tester/mobil_gps_lyd/mobiltelefoner/article204277.ece Lenke til kommentar
Markkusss Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Yay, har bestilt min IS nå og gleder meg veldig! Går fra HTC HD Mini, som har windows og over til Android (og det er jo mye bedre enn windows). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå