Gå til innhold

HTC Incredible S - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan jo komme med et tips - om man kan kalle det for dét.

 

Jeg har aldri brukt stock browseren i noen tlf, men har for det meste sverget til Opera Mini. Det gjør jeg fortsatt også, i og med at den sparer meg for myyyyyyye båndbredde. MEN som hovednettleser bruker jeg Dolphin Browser HD. For selv om stock browseren ikke er dårlig sammenlignet med det mange andre telefoner sin er, finnes det etter min personlige mening bedre alternativer der ute også =)

 

Er forresten strålende fornøyd med telefonen etter noen måneders bruk!

Lenke til kommentar

Nytt spørsmål; driver og tester ut navigasjonen med denne krabaten, blant annet med Google Maps Navigation som følger med, men tror neppe denne blir den store slageren her hos meg av to grunner, 1) den genererer en del datatrafikk under bruk da den laster ned kartene underveis(leste et sted om en kar som hadde testet det, og da brukte Google Maps Navigation rundt 1MB pr 8 miles i snitt) og 2) den virker ikke uten dekning.

 

Derimot ligger det også noe inne som heter "HTC Locations", og her kan jeg laste ned kartene på forhånd (har lastet ned Norge, Danmark og Sverige så langt), og den virker uten noen form for nettverksforbindelse. Dog koster den noen kroner (cirka kr 200,- for livstid) og da er spørsmålet; hvis jeg betaler dette nå, og på et senere tidspunkt blir nødt til å tilbakestille telefonen til fabrikksinnstillingene, vil jeg da måtte kjøpe alt dette på nytt, eller kan jeg bare laste ned igjen? Som jeg f.eks kan gjøre med andre kjøpeprogrammer?

 

Mvh Dan

Lenke til kommentar

Nytt spørsmål; driver og tester ut navigasjonen med denne krabaten, blant annet med Google Maps Navigation som følger med, men tror neppe denne blir den store slageren her hos meg av to grunner, 1) den genererer en del datatrafikk under bruk da den laster ned kartene underveis(leste et sted om en kar som hadde testet det, og da brukte Google Maps Navigation rundt 1MB pr 8 miles i snitt) og 2) den virker ikke uten dekning.

 

Google Maps fungerer uten å benytte datatrafikk hvis du på forhånd vet hvor du skal, da kan du plotte inn din kjørerute og mellomlagre alt som trengs mens du fortsatt er tilkoblet WiFi.

 

Mulig du må aktivere denne funksjonen under Google Labs, men det er hvertfall fullt mulig.

 

Jeg har selv betalt for et par forskjellige navigasjonsløsninger på Android, men det er faktisk Google Maps som fungerer best (nå har jeg datatrafikk inkludert, så vet ikke hvor smertefritt den fungerer når man må cache kjøreruten).

Lenke til kommentar

Nytt spørsmål; driver og tester ut navigasjonen med denne krabaten, blant annet med Google Maps Navigation som følger med, men tror neppe denne blir den store slageren her hos meg av to grunner, 1) den genererer en del datatrafikk under bruk da den laster ned kartene underveis(leste et sted om en kar som hadde testet det, og da brukte Google Maps Navigation rundt 1MB pr 8 miles i snitt) og 2) den virker ikke uten dekning.

 

Google Maps fungerer uten å benytte datatrafikk hvis du på forhånd vet hvor du skal, da kan du plotte inn din kjørerute og mellomlagre alt som trengs mens du fortsatt er tilkoblet WiFi.

 

Mulig du må aktivere denne funksjonen under Google Labs, men det er hvertfall fullt mulig.

 

Jeg har selv betalt for et par forskjellige navigasjonsløsninger på Android, men det er faktisk Google Maps som fungerer best (nå har jeg datatrafikk inkludert, så vet ikke hvor smertefritt den fungerer når man må cache kjøreruten).

 

Da jeg testet Google Maps fungerte det i og for seg veldig smertefritt sånn jeg ser det, men det er stort sett god 3G dekning langs motorveiene her nede (i Danmark). Derimot er det et par steder "ute på landet" hvor det ikke er dekning i det hele tatt, og da virker google maps følgelig heller ikke. Google Labs er nedlagt, så det er heller ingen opsjon. Har prøvd å starte opp google maps uten nettverk, og det vil den ikke.

 

Ellers virker HTC sin løsning så god at jeg godt kan spandere på meg et par hundrelapper på den ...

 

Mvh Dan

Lenke til kommentar

Ser jeg har valget, men om det virker er en annen sak da Google Labs som sagt ikke finnes mer; http://www.idg.no/pcworld/article214256.ece

 

Dessuten er en typisk "gps-situasjon" at vi er ett eller annet sted og plutselig bestemmer oss for å kjøre til et annet. Da tror jeg HTC Locations er et bedre utgangspunkt, men da begge ligger inne, har jeg jo alltids valgmuligheten ... :)

 

Mvh Dan

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Noen som vet om det er mulig å kjøpe nytt bakdeksel med motiv? De jeg finner på Ebay er bare sånne som en trekker utenpå mobilen og dermed bygger mer. Siden bakdeskelet er "mykt" og ikke sånn knallhard plast så ser ikke jeg vitsen med et sånt silikondeksel. Er godt nok grep i den fra før av.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fikk ei oppdatering i dag, men er på hytta så har ikke lasta den ned ennå. Noen som vet hva oppdateringa gjør?

Var ikke noe stor oppdatering iallefall. Enda Android 2.3.5, Sense 3.0. Programvarenummer 3.11.405.2.

Har ikke funnet noe nytt å revolusjonerende iallefall!

Lenke til kommentar

Fikk ei oppdatering i dag, men er på hytta så har ikke lasta den ned ennå. Noen som vet hva oppdateringa gjør?

Var ikke noe stor oppdatering iallefall. Enda Android 2.3.5, Sense 3.0. Programvarenummer 3.11.405.2.

Har ikke funnet noe nytt å revolusjonerende iallefall!

Okei... Noen som vet når Android 4 kommer da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...