Gå til innhold

Hjelp! Butikken vil ha 50% returgebyr

Footy

Anbefalte innlegg

Heisann!

Bestillte for 1.5 uke siden et toalettsete fra en VVS butikk. Jeg presenterte målene på toalettet mitt, og spessifiserte hvitt sete med Soft Close funksjon.

I går annkom setet og jeg betalte 1280.-.

Kom hjem, satte på hengslene for å oppdage at setet mangler Soft Close. Jeg ringer butikken som opplyser meg om at jeg kan returnere det Mot 50% returgebyr siden det var bestillingsvare.

De kan da umulig ha lov å kreve dette da de har bestillt feil vare. Hun var ikke helt enig.

Tenkte jeg skulle ta turen bort i ettermiddag. Er det noen som har kjenskap til lovverket som kan linke til noe som kan vise at jeg forhåprntligvis har loven på min side?

Tusen Takk!

FoOTy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig skal du ha rettet på feilen butikken har gjort, kostnadsfritt.

Forbrukerkjøpsloven, kapittel 4, paragraf 15:

Tingens egenskaper

Tingen skal være i samsvar med de krav til art, mengde, kvalitet, andre egenskaper og innpakning som følger av avtalen.

Forbrukerkjøpsloven, kapittel 6, paragraf 26:

Forbrukerens krav ved mangler

Dersom det foreligger en mangel og dette ikke skyldes forbrukeren eller forhold på forbrukerens side, kan forbrukeren

a) holde kjøpesummen tilbake etter § 28

b) velge mellom retting og omlevering i samsvar med §§ 29 og 30

c) kreve prisavslag etter § 31

d) kreve heving etter § 32

e) kreve erstatning etter § 33.[/b]

Og om du krever avhjelp(b), så sier paragraf 30:

Gjennomføring av avhjelp

Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren.

Når du bestilte toalettet så regner eg med at du fikk en bekreftelse på dette, evnt en kvittering. Står soft close på disse? Problemet blir å bevise hva avtalen innebærer.

Endret av nomore
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ville bare takke for hjelpen..

Printet ut alt som var linket til bare for å kunne vise til noe i butikken, men fikk ikke bruk for det da damen hadde fått litt tid å tenke. Var ikke mange ord som ble utvekslet når jeg kom inn, spurte egentlig bare om kontonummer med en gang..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...