henriksern Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 hvordan får man til å skrive til en fat32 partisjon fra linux? har dette noe med rettigheter å gjøre? sist gang jeg prøvde så fikk jeg ikke det til. ikke det at jeg prøvde mye men.. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 I min /etc/fstab står bla. denne linjen: /dev/hdb5 /win vfat mode=755,uid=500,gid=100 0 0 Du velger altså bruker- og gruppeid for filene på FAT32-partisjonen. I tillegg til mode som bestemmer rwx permissions. Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 hvordan får man til å skrive til en fat32 partisjon fra linux? har dette noe med rettigheter å gjøre? sist gang jeg prøvde så fikk jeg ikke det til. ikke det at jeg prøvde mye men.. Var du root? Prøv med mount -t vfat -o umask=777 /dev/hda1 /mnt/fat Det gir alle brukere lese-skrive-execute tilgang på FAT-disken. Edit: Langbein var før meg Lenke til kommentar
icarus1983 Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 man mount og forøvrig finner du mye info om dette emnet på www.google.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå