Bonzo42 Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 (endret) Nedenfor har jeg listet opp de viktigste detaljene i min kommende laptop Skjermstørrelse: 15,6 (eller høyere) Vekt: Maks 3kg Oppløsning: 1600 x 900 (eller høyere) Diskstørrelse: Min 128GB (hastighet er viktigst) Disk RPM: Min 7200rpm (eller helst SSD) CPU: Spiller ingen rolle RAM: Min 4GB Prisantydning: 6000,- Tror du dette lar seg gjøre? Endret 16. februar 2011 av [email protected] Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Hei. Litt sprikende krav på skjermstørrelse og oppløsning, men her har du jo et eksempel på noe som passer bra. En ferdig laptop i den prisklassen finner du neppe med SSD, men det er jo noe man kan bytte selv evt. Hvilket bruksområde er maskinen tiltenkt? Ofte enklere å komme med anbefalinger da. 1 Lenke til kommentar
Bonzo42 Skrevet 16. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2011 Hei. Litt sprikende krav på skjermstørrelse og oppløsning, men her har du jo et eksempel på noe som passer bra. En ferdig laptop i den prisklassen finner du neppe med SSD, men det er jo noe man kan bytte selv evt. Hvilket bruksområde er maskinen tiltenkt? Ofte enklere å komme med anbefalinger da. Det var et meget godt forslag! Ad skjermoppløsning så kjører jeg 1920x1080 på min 15,6" jobb-laptop. Ellers er jo prisen fra netshop hyggelig, ser at (nesten) samme ligger på MPX for 7.400,-. Andre gode forslag før jeg river frem kredittkortet? Lenke til kommentar
Bonzo42 Skrevet 16. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2011 Hei. Litt sprikende krav på skjermstørrelse og oppløsning, men her har du jo et eksempel på noe som passer bra. Da var den på plass hjemme og sålangt virker dette veldig bra! Flere hakk vassere enn de vanlige 6000,- maskinene jeg har sett på. Nå er det bare å få fjernet all HP SW som de har slengt inn og som jeg ikke behøver. Takk for hjelpen Nettulf! Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) Fint jeg kunne hjelpe, håper du blir fornøyd med maskinen videre også! Edit: Er det bare meg som husker feil, eller er prisen gått ned nå? Endret 17. februar 2011 av Nettulf Lenke til kommentar
Bonzo42 Skrevet 17. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2011 Fint jeg kunne hjelpe, håper du blir fornøyd med maskinen videre også! Edit: Er det bare meg som husker feil, eller er prisen gått ned nå? Den lå på 5995 i går også.. Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Merkelig, den lå til ca. 5600 da jeg var inne å kikket på linken min, men ser den er 5995 igjen nå..... Fikk litt lyst på den samme maskinen, selv om min gamle klarer seg fint til mitt bruk ennå :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå