CrimsoN94 Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Hei, jeg har røket korsåbåndet, det fremre. Jeg spiller ikke så VELDIG aktivt fotball, men jeg pleide å spille 1-3 ganger i uken, elsker fotball. Bør jeg operere? Jeg hadde ingen andre skader, ikke noe menisk, bare ryket fremre korsbånd (Total ACL-Ruptur). Hva bør jeg gjøre? Hva skjer om jeg ikke trener ordentlig/ikke opererer? Eller kan jeg fortsette å spille fotball med mye trening av benet UTEN operasjon? Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Hva sier legen din ? Lenke til kommentar
HOK Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Gjør for guds skyld noe med det. Kneproblemer er ille, og gjør du ikke noe med det vil det bare bli verre og verre, og gå ut over andre deler av kneet til slutt. Jeg hadde kneproblemer før, og dreit egentlig i det. Spilte innebandy, fotball og løp mye. Til slutt måtte jeg bare stoppe opp med alt. Besøkte ortoped, og fikk treningsprogram, slapp heldigvis operasjon. Nå er alt fint igjen, og jeg jobber med å fjerne det ekstra fettet som la seg på da jeg slutta å trene;) Så igjen, jeg vil anbefale deg å fikse det. Lenke til kommentar
CrimsoN94 Skrevet 22. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2011 Etter jeg skadet benet, har jeg ikke trent benet mitt på 1 mnd ca. Kan det ha skadet benet mitt mer pga at jeg ventet 1 mnd med treningen? Jeg starter med treningsopplegget denne uken. Lenke til kommentar
HOK Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Vanskelig for meg å si egentlig. Har du fått treningsopplegg fra en spesialist? Lenke til kommentar
CrimsoN94 Skrevet 23. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2011 Ja, fysioter. Lenke til kommentar
Viocos Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Hvis det har vært vondt å gå med, kan det ha gjort vondt værre. 1 mnd gått, vel ikke noe som kan gjøres om med det. Venter du, vil det bare balle seg på. Bare følg opplegget til fysio'n, så blir det nok bedre. Lenke til kommentar
HOK Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Hvordan er opplegget du har fått fra fysio? Det beste er nok bare å gjøre det fysioterapeuten har sagt. De har som regel peiling. Lenke til kommentar
Magiii Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Hvis ditt fremre korsbånd er helt røket er nok det beste operasjon. For noen år tilbake røk jeg sånn halvveis av korsbåndet og jeg fikk valget om å trene det opp igjen (tilbake på fotballbanen etter 3 måneder, men det kunne fort ryke igjen) eller å lage et nytt (operasjon, deretter trene det opp i 6 måneder). Jeg valgte alternativ 2 og har aldri angret på valget mitt. Lenke til kommentar
HOK Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Nå skal det sies at man i flere og flere tilfeller går bort fra operasjon, og heller går for trening. Før opererte man hyppig blant annet slatters, men nå er det kun trening som gjelder. Men, hadde jeg fått samme valgene som deg, ville jeg også valgt operasjon. Utrolig kjedelig å trene opp kneet i tre mnd, for så å ryke på en smell med en gang igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå