Gå til innhold

Mørke skyer truer Symbian

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du testet altså en gammel telefon mot en rimelig ny telefon. På de nye flaggskipene som har Android er det null venting når man trykker på kontakter. Så konklusjonen må være at animasjoner forsinker prosessen.

Jeg var en tur i butikken i går og tafset så vidt på en Desire HD. Førsteinntrykket var en ekkel lag når jeg scrollet i hovedmenyen. Det gikk rett og slett ikke smooth. Litt rart egentlig.

Lenke til kommentar

Det gjelder ikke iOS eller WP7. Disse operativsystemene tåler nemlig at Ola Nordmann bruker mobilene, og krever ikke rooting, flashing, lagfixing, taskkillers og gud vet hva for å fungere optimalt.

Men selvfølgelig, det har sine ulemper også.

Endret av genser
  • Liker 1
Lenke til kommentar
De du finner på utstilling i butikkene er som regel ikke utstyrt med minnekort og kundene har fylt opp minnet til randen med bilder. Fult minne gir treg telefon. Dette gjelder selvsagt ikke bare HTC eller Android.

Er du sikker på det? Hvorfor skal telefonen bli treig av at man fyller opp det interne lagringsminnet med bilder og slikt?

Antar telefoner flest pleier å ha adskilte minnebrikker for arbeidsminne (RAM) og lagringsplass, selv når det ikke står i noe minnekort i eventuelle minnekortlesere, og at man dermed ikke fyller opp arbeidsminnet ved å fylle opp fotobiblioteket med bilder.

Godt mulig det er noe jeg ikke har fått med meg her, men synes det høres rart ut at telefonen skal bli treig dersom det bare er lagringsplassen og ikke arbeidsminnet som er fylt opp.

Lenke til kommentar
De du finner på utstilling i butikkene er som regel ikke utstyrt med minnekort og kundene har fylt opp minnet til randen med bilder. Fult minne gir treg telefon. Dette gjelder selvsagt ikke bare HTC eller Android.

Er du sikker på det? Hvorfor skal telefonen bli treig av at man fyller opp det interne lagringsminnet med bilder og slikt?

Antar telefoner flest pleier å ha adskilte minnebrikker for arbeidsminne (RAM) og lagringsplass, selv når det ikke står i noe minnekort i eventuelle minnekortlesere, og at man dermed ikke fyller opp arbeidsminnet ved å fylle opp fotobiblioteket med bilder.

Godt mulig det er noe jeg ikke har fått med meg her, men synes det høres rart ut at telefonen skal bli treig dersom det bare er lagringsplassen og ikke arbeidsminnet som er fylt opp.

Ja men her snakker vi om init-bugen, og ikke fullt minnekort, mest sannsynlig. Jeg vet ikke hvordan mine telefoner oppfører seg med fullt minne, da jeg aldri har klart å fylt minnekortene på de siste telefonene. Den siste jeg hadde som virkelig haltet da minnet ble fullt, var ironisk nok en symbian telefon.

Lenke til kommentar

Det gjelder ikke iOS eller WP7. Disse operativsystemene tåler nemlig at Ola Nordmann bruker mobilene, og krever ikke rooting, flashing, lagfixing, taskkillers og gud vet hva for å fungere optimalt.

Men selvfølgelig, det har sine ulemper også.

iOS må vel jailbreakes for å fungere optimalt. Hva man må på WP7 vet jeg ikke, da jeg ikke har prøvd det enda. Må si jeg heller ikke blir fristet etter å ha sett en rekke film snutter fra UI-et.

Lenke til kommentar

Jeg vil tro den telefonen du prøvde hadde gammel fw med init-bug.

My point exactly.

Mener du at iOS-telefoner og WP7-telefoner som er på utstilling konsekvent ustyres med minnekort, mens Adroid-telefoner som er på utstilling konsekvent ikke utstyres med minnekort?

Ikke gjør deg dummere enn du egentlig er. Det holder i massevis.

Lenke til kommentar

Jeg vil tro den telefonen du prøvde hadde gammel fw med init-bug.

My point exactly.

Hva er poenget ditt? At Windows aldri trenger å oppdatere sin programvare? At de leveres fri for bugs? At iOS er perfekt i sin nåværende versjon? At Android sliter med mange bugs og jevnt over elendig til å oppdatere? Du må nesten forklare dette nærmere.

Lenke til kommentar

Ja men her snakker vi om init-bugen, og ikke fullt minnekort, mest sannsynlig.

Han beskriver det som at telefonen blir treig fordi minnet er fylt opp til randen med bilder, noe jeg tolker til at han mener telefonen blir treig dersom den interne lagringsplassen er fylt opp, evt at han tror telefonen lagrer alle bildene folk tar i arbeidsminnet når det ikke står i et minnekort.

edit: omformulerte x2

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Hehe... å rope hurra er vel å ta litt i? Mange som kommer til å miste jobben sin pga dette. Det vil jo selvfølgelig generere andre arbeidsplasser, men neppe i Finland...

Tja... om Nokia hadde gravd seg opp av hullet sitt for 5-6 år siden, så hadde verden muligens sett noe annerledes ut. Det er synd på arbeiderne, men ikke på Nokia.

Lenke til kommentar

Synes det er fryktelig synd om Meego blir helt nedprioritert, men man kan jo lure på hva Nokia egentlig har tenkt og hvorfor det går så sakte for de å utvikle programvaren. Maemo har jo eksistert i masse år (over 5 år siden n770 kom ut!!!), før n900 kom ut og ett år senere har vi enda ikke sett noe til etterfølgeren, bare at den kanskje kommer i år....De måtte riktignok begynte litt omigjen når intel kom på banen, men dette er forferdelig. Nokia har mange ganger hatt de mest avanserte mobilene og kunne hatt dette igjen om de hadde valgt å kjøre på må meego. tror ikke wp7 blir gærnt det er bare gærnt å kun satse på det, synes de burde lært av den feil de har gjort ved å bare satse på symbian så gjør de nå det samme ved å bare satse på wp7 til highend telefoner.

Endret av anordne
Lenke til kommentar

Hvorfor er det ingen mobilprodusenter som satser på et Linux basert OS, med mulighet for å boote andre OS?

Tenk viss meego f.eks hadde en funksjon som gjorde at du kunne boote Symbian eller WP7. At man kunne ha valgfriheten om hvilket OS man ville kjøre, slik som han i dag har på pc markedet?

xda-forumet har jo fått flere WM 6.5 telefoner til å boote android, selv om ikke alle funksjonene fungerer, men dette har jo noe med at det ikke er laget for det.

Hadde Produsentene prøvd å legge til rette for dette hadde det jo vært genialt.

Se konseptet. Kjøpt Nokia N8, første oppstart av telefonen får man valg;

Valg av OS, dette valget kan endres senere fra Instillinger -> Operativsystem

# Meego

# Symbian

# WP7

(N8 er vel egentlig et dårlig valg siden den har svak cpu, men er telefonen jeg har så derfor mitt eksempel)

Valgfrihet delux. Produsenten må derimot kjøre oppdateringer til 3 OS pr telefon, Men jeg lurer fortsatt på om dette hadde fungert.

Lenke til kommentar

n900 kan fungere med dualboot med maemo, meego eller android den kan også boote windows 3.1 og osx 10.3. De to sistnevnte fungerer vel ikke akkurat fult ut, men det funker. n900 er jo som en linux pc og helt åpen. Er også kommet mulighet for å kjøre android apper perfekt på maemo, pluss at den kan kjøre masse emulatorer, så er veldig skuffende at Nokia ikke satser mer på dette.

Edit : win95 kan også bootes på n900 :thumbup:

Endret av anordne
Lenke til kommentar

Æ spyr! Møkka lei av å høre om de hellige iOs og Android operativsystemene. Alt er forbanna revlusjonerende når de lanserer noe. Wow! Videosamtaler på iPhone4! Det har jo min gamle Nokia N95 hatt i en mannsalder! Og latterlige bug som at klokka ikke takler sommer/vintertid i iOS... og at Android ikke engang har fungerende sms app! Nei det er bare bagateller... Bagateller for de som må ha enkle telefoner til sine enkle hjerner! Gi meg en Symbian any day! Har alle funksjoner, og de virker!

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...