peace2 Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Hvorfor vektlegger du oversettelsen og MEMRIs rykte blandt muslimer, istedefor å kommentere innholdet? Du sklir rundt som en såpe i fengselsdusjen. Hva synes du om at slike klipp som jeg linket til, blir vist på fjernsyn som når mangfoldige millioner i den muslimske verden? Hva synes du om at jøder omtales som aper og griser, med henvisning til koranen? Er du enige i at jøder er jordens svin, og muslimenes evige fiende? generelt prøver dem å oversette på en måte så dem klarer å si: "bli kristne fordi islam er dårlig Dette er vås. Jeg har sett flere MEMRI klipp enn de fleste, og jeg har aldri sett noe som kan tolkes som missjonering for kristendommen, selv med den beste velvilje. Typisk konspirasjons tenking fra en hjernevasket muslim. men takk Gud som har gitt oss beskjed om å respektere andres relegioner & la dem velge selv hva dem vil for hvert enkelt blir tatt for sine avgjørelser senere. Snakker vi om den samme religionen?? Narrated Anas bin Malik: Allah's Apostle (Muhammed) said, "I have been ordered to fight the people till they say: 'None has the right to be worshipped but Allah.' And if they say so, pray like our prayers, face our Qibla and slaughter as we slaughter, then their blood and property will be sacred to us and we will not interfere with them except legally and their reckoning will be with Allah." Narrated Maimun ibn Siyah that he asked Anas bin Malik, "O Abu Hamza! What makes the life and property of a person sacred?" He replied, "Whoever says, 'None has the right to be worshipped but Allah', faces our Qibla during the prayers, prays like us and eats our slaughtered animal, then he is a Muslim, and has got the same rights and obligations as other Muslims have." Kilde: http://www.usc.edu/schools/college/crcc/engagement/resources/texts/muslim/hadith/bukhari/008.sbt.html#001.008.387 Fjernsyn kan vise alt mulig , det betyr ikke at alt som vises i fjernsynn er riktig. Jeg snakker ikke om MEMRI's rykte blant muslimer , for jeg har ikke spurt muslimer om det. men jeg har selv hørt på det som blir sagt og lest teksten , dem triver med oversettelsesjuks. det kan alle som kan Arabisk sjekke. kanalen bør saksøkes , skal få med noen til å dokumentere ned oversettelsesfeil dem har. det er greit dem har videoer på youtube synes jeg. Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 (endret) Hvorfor vektlegger du oversettelsen og MEMRIs rykte blandt muslimer, istedefor å kommentere innholdet? Du sklir rundt som en såpe i fengselsdusjen. Hva synes du om at slike klipp som jeg linket til, blir vist på fjernsyn som når mangfoldige millioner i den muslimske verden? Hva synes du om at jøder omtales som aper og griser, med henvisning til koranen? Er du enige i at jøder er jordens svin, og muslimenes evige fiende? generelt prøver dem å oversette på en måte så dem klarer å si: "bli kristne fordi islam er dårlig Dette er vås. Jeg har sett flere MEMRI klipp enn de fleste, og jeg har aldri sett noe som kan tolkes som missjonering for kristendommen, selv med den beste velvilje. Typisk konspirasjons tenking fra en hjernevasket muslim. men takk Gud som har gitt oss beskjed om å respektere andres relegioner & la dem velge selv hva dem vil for hvert enkelt blir tatt for sine avgjørelser senere. Snakker vi om den samme religionen?? Narrated Anas bin Malik: Allah's Apostle (Muhammed) said, "I have been ordered to fight the people till they say: 'None has the right to be worshipped but Allah.' And if they say so, pray like our prayers, face our Qibla and slaughter as we slaughter, then their blood and property will be sacred to us and we will not interfere with them except legally and their reckoning will be with Allah." Narrated Maimun ibn Siyah that he asked Anas bin Malik, "O Abu Hamza! What makes the life and property of a person sacred?" He replied, "Whoever says, 'None has the right to be worshipped but Allah', faces our Qibla during the prayers, prays like us and eats our slaughtered animal, then he is a Muslim, and has got the same rights and obligations as other Muslims have." Kilde: http://www.usc.edu/schools/college/crcc/engagement/resources/texts/muslim/hadith/bukhari/008.sbt.html#001.008.387 Godt å vite , takk:D Hva er det muslimer venter på egentlig? :O "lets go" , ska vi annonsere det du sier kanskje? Endret 20. februar 2011 av peace2 Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Føler du deg trua av relegion Huggslangen? i såfall hva føler du? Jeg vet at det spørsmålet ikke var rettet mot meg, men jeg svarer uansett. Ja, peace2, jeg føler meg virkelig truet på livet av religion. Dette er fordi at gammel irrasjonell bronsealdermytologi er i ferd med å skaffe seg kjemiske og kjernefysiske våpen fra det 21. århundre. Dette burde skremme oss - ja, gjøre folk livredde - og gjøre oss bekymret for vår fremtid. Hvor lenge tror du virkelig at de forskjellige religionene (som for øvrig alle mener at de er den eneste korrekte vei til gud og evig frelse) kommer til å holde ut med hverandre? Bare se på videoene tidligere i tråden og se hvordan de har et sterkt hat for jøder og ikke-troende. Tror du virkelig at de ikke kommer til å utnytte sjansen til å drepe jøder hvis de får muligheten? Alle de store religionene (kristendom, jødedom og islam) har alle det skrevet svart på hvitt at ikke-troende skal alle drepes. Dette blir det lagt ekstremt stor vekt på i koranen. Du spør: Føler du deg truet av religion? Ja, det gjør jeg, og det burde alle andre også! Jeg tror heller at alt skal være i fred og ro med relegion frem til et flertall kommer med sånne "samfunnsforstyrrelser" eller "beskymmringer" som disse ( jeg retter ikke det personlig mot deg ) men sånn generelt synes jeg det ville vært en startfase for uenighet & uro som ofte fører til krig. synes vi bør heller drite i de teite forklaringene om folk vi lever fint med uten krig/uenigheter, 1 Lenke til kommentar
Huggslangen Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Hvorfor svarer du ikke på spørsmålene mine? Lenke til kommentar
AtheusNor Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 (endret) Jeg tror heller at alt skal være i fred og ro med relegion frem til et flertall kommer med sånne "samfunnsforstyrrelser" eller "beskymmringer" som disse ( jeg retter ikke det personlig mot deg ) men sånn generelt synes jeg det ville vært en startfase for uenighet & uro som ofte fører til krig. synes vi bør heller drite i de teite forklaringene om folk vi lever fint med uten krig/uenigheter Altså, hadde det vært så vel at vi alle bare kunne levd i fred og harmoni med alle religioner, så ville det ikke vært noe problem. Folk kan tro på 9 guder om de vil. De kan til og med tro på Julenissen for min del, men de må regne med å kunne tåle kritikk og latterliggjørelse hvis de ikke kan bevise dette på noen måte (tro og godvilje er altså ikke nok). Jeg vil oppfordre folk generelt til å være ytterst skeptisk til folk som har fått visdom fra åpenbaring fra en usynlig mann i himmelen, og å være oppmerksom på folk som mener å kunne vite hva "Gud" vil. For å komme tilbake til temaet, så hadde min introdusering vært et greit scenario, men, dessverre, det har ønsketenkning skrevet over hele sulamitten. Som jeg sa i mitt forrige innlegg, hvis du leser det som faktisk står, så skrev jeg at de tre store monoteistiske religionene av prinsipp ikke går sammen med andre livssyn. Islam, som urettferdig kaller seg fredens religion, sier jo ikke bare én gang, men FLERE ganger at ikke-troende må konvertere eller bli drept. De andre store dominerende religionene har mer eller mindre like fiendtlig holdning til ikke-troende og folk som ikke er enig med dem. Hvis du tar dette i betraktning, så vil du se at de forskjellige religionene av prinsipp ikke kan tåle hverandre fordi deres skrifter og fundamentale verdier sier så. Du snakker om at vi ikke burde bry oss før en stor majoritet mener at det blir et problem. Hvis ikke folk hadde gått mot hva majoriteten blindt tror, ville vi fortsatt trodd at jorda var flat og at torden og lyn er Thor med hammeren som er ute på ferde. Alle ideer starter i minoriteter, og jeg håper med å gjøre folk oppmerksomme på religions horrible fetisj om verdensherredømme og apokalypse, så vil minoriteten etter hvert bli en majoritet. Da vil jeg spør deg, peace2, er: mener du, til tross for alt dette, at forskjellige religiøse og ikke-religiøse grupper kan leve sammen uten noen form for uro? Endret 21. februar 2011 av cissaman 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå