tainez Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Jeg har en liten oppgave i samf. og begynner og bli nyskjerring Hva er det egentlig som kjenneteiner internasjonal terror eller hva som kjenneteiner relgion terrorisme? Reflekter over årsaker til terrorsime ? Jeg tenker først og fremst på Al Qaida. Hva med at aksjoner gjennomførs i Allas navn? At den først og fremst retter seg mot vesten? Noen som har noen flere innspill ? En ting er at den påvirker hele verden. Det gjør ikke den lokale. Bare se på alle de nye sikkerhetsreglene man har fått innen flytrafikken f.eks. Den påvirker også nasjonal lovverk. Det har ikke ETA og IRA gjort. Og internasjonalt lovverk, EU-Direktivet . The word "terrorism" was first used in reference to the Reign of Terror (terror-regimet) during the French Revolution." Jeg har lest litt på nettet men vil ha litt flere som kan reflektere hva dem mener. og om dere har noen innspill Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 (endret) Når det gjelder religion og selvmordsterrorisme så tror jeg du vil ha nytte av dette foredraget av psykiater Andy Thomson (intro varer i 2 minutter). http://www.youtube.com/watch?v=uuipt15s08c Del 2 Del 3 For øvrig vil jeg påstå at vi er altfor forsiktige med bruken av ordet terrorisme, og at vestlige styrker bedriver like mye terrorisme når de går inn for fullt i sivile områder. Det virker som om vi ønsker å skille på konvensjonell krigføring og "terrorisme", og få det til å fremstå som om vi ikke er kapable til å gjøre like mye urett som de vi kjemper mot. Endret 16. februar 2011 av KarlRoger 1 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Når det gjelder historisk link så regnes zelotene, zealots, i Israel på Jesu tid som de første terrorister. Muslimsk terrorisme retter seg stort sett mot andre muslimer. Det var 294 terrorforsøk, terrorangrep og avbryter terrorplaner som ble registrert som terror hos Europol i 2009, 1 tilfelle var islamsk, resten var europeiske separatister o.l... Dagbladets Magasinet hadde en lang artikkel på slutten av 2010. Når de gjelder terrorismens årsaker er det en lengre litteratur om det, gjør et googlesøk på Brynjar lia hos FFi hvis du vil lese gode tekster om det. Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 (endret) Jeg har en liten oppgave i samf. og begynner og bli nyskjerring Hva er det egentlig som kjenneteiner internasjonal terror eller hva som kjenneteiner relgion terrorisme? Reflekter over årsaker til terrorsime ? Jeg tenker først og fremst på Al Qaida. Hva med at aksjoner gjennomførs i Allas navn? At den først og fremst retter seg mot vesten? Noen som har noen flere innspill ? En ting er at den påvirker hele verden. Det gjør ikke den lokale. Bare se på alle de nye sikkerhetsreglene man har fått innen flytrafikken f.eks. Den påvirker også nasjonal lovverk. Det har ikke ETA og IRA gjort. Og internasjonalt lovverk, EU-Direktivet . The word "terrorism" was first used in reference to the Reign of Terror (terror-regimet) during the French Revolution." Jeg har lest litt på nettet men vil ha litt flere som kan reflektere hva dem mener. og om dere har noen innspill AlQaida var hemlig styrt av USA hørte jeg. en "skremmefigur" for vest samt 11 september alt dette ble planlagt av Jøder i USA. planen er seff å ha god grunn til å reise ned til de landene for økonomiske goder. Endret 16. februar 2011 av peace2 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Fantastisk plausibel konspirasjonsteori... Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Når det gjelder historisk link så regnes zelotene, zealots, i Israel på Jesu tid som de første terrorister. Både ordet terror og fenomenet er langt eldre enn jesus. Lenke til kommentar
Ph.D Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 AlQaida var hemlig styrt av USA hørte jeg. en "skremmefigur" for vest samt 11 september alt dette ble planlagt av Jøder i USA. planen er seff å ha god grunn til å reise ned til de landene for økonomiske goder. Ja, har noen gjort noe galt, skyld på jødene! Jødene skal også stå bak konflikten i Nord-Irland. Hadde bare ikke jødene vært her .. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Når det gjelder historisk link så regnes zelotene, zealots, i Israel på Jesu tid som de første terrorister. Både ordet terror og fenomenet er langt eldre enn jesus. Det vil jeg gjerne høre mer om... Boken min om terrorismens historie teller ikke med noe tidligere enn det jeg tidligere henviste til... Lenke til kommentar
RWS Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Jødene skal også stå bak konflikten i Nord-Irland. Hadde bare ikke jødene vært her .. Nå er det jo delvis rett da, for både katolsk tro og protestantisk tro er rip off fra jødenes tro... Hadde det ikke vært for at jødene skrev at de trodde guds sønn ville komme til jorden, de venter jo fremdeles...., så var det ingen som hadde funnet på påstandene jesus og kristendom heller, som begge disse grupperingene dreper hverandre over... Så jo, det er delvis jødenes skyld, da de kom med de orginale påstandene.... All religion er terror mot de som er ignorante nok til å tro på det, for det undertrykker og frarøver de menneskene sin naturlige natur og tanke frihet og fordummer de som tror med idiotiske påstander og lurer dem til å tro at påstandene er sannhet, så terroren ligger i troen... Både den som foregår utad og den som foregår innad... Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Fordi konflikten i Nord-Irland handler jo ikke egentlig om hvem som skal styre området og hvem som har lidd overlast over et kolonistyre i mange hundre år. Religion er et symptom, ingenting annet... Lenke til kommentar
Huggslangen Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Det var 294 terrorforsøk, terrorangrep og avbryter terrorplaner som ble registrert som terror hos Europol i 2009, 1 tilfelle var islamsk, resten var europeiske separatister o.l... Dagbladets Magasinet hadde en lang artikkel på slutten av 2010. Denne rapporten benyttes som propagandaverktøy, og svært effektivt så. Dette fordi de færreste vet at rapporten sidestiller et forsøk på å sprenge et fly med flere hundre sivile mennesker i, og en varslet IRA bilbrenning uten sårede eller drepte. 1-1 mellom Islam og IRA. AlQaida var hemlig styrt av USA hørte jeg. en "skremmefigur" for vest samt 11 september alt dette ble planlagt av Jøder i USA. planen er seff å ha god grunn til å reise ned til de landene for økonomiske goder. Ja, de jævla jødene... Her er en som får sagt det godt: http://www.youtube.com/watch?v=_X8dhrzQCHY Jødene skal også stå bak konflikten i Nord-Irland. Hadde bare ikke jødene vært her .. Jeg hørte at jødene også stod bak sykdomen AIDS. Heldigvis har Iranske forskere funnet en kur nå, ifølge Mahmoud Ahmadinejad. (1:57) http://www.youtube.com/watch?v=A4Moo9IKrWA Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 (endret) Det var 294 terrorforsøk, terrorangrep og avbryter terrorplaner som ble registrert som terror hos Europol i 2009, 1 tilfelle var islamsk, resten var europeiske separatister o.l... Dagbladets Magasinet hadde en lang artikkel på slutten av 2010. Denne rapporten benyttes som propagandaverktøy, og svært effektivt så. Dette fordi de færreste vet at rapporten sidestiller et forsøk på å sprenge et fly med flere hundre sivile mennesker i, og en varslet IRA bilbrenning uten sårede eller drepte. 1-1 mellom Islam og IRA. AlQaida var hemlig styrt av USA hørte jeg. en "skremmefigur" for vest samt 11 september alt dette ble planlagt av Jøder i USA. planen er seff å ha god grunn til å reise ned til de landene for økonomiske goder. Ja, de jævla jødene... Her er en som får sagt det godt: http://www.youtube.com/watch?v=_X8dhrzQCHY Jødene skal også stå bak konflikten i Nord-Irland. Hadde bare ikke jødene vært her .. Jeg hørte at jødene også stod bak sykdomen AIDS. Heldigvis har Iranske forskere funnet en kur nå, ifølge Mahmoud Ahmadinejad. (1:57) http://www.youtube.com/watch?v=A4Moo9IKrWA Jeg er veldig glad for å kunne arabisk selv. så jeg ikke trenger å klikke på dine kilder Du har ditt relegion og jeg har mitt =) føler du mye uro med deg selv? Endret 18. februar 2011 av peace2 Lenke til kommentar
Huggslangen Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Jeg er veldig glad for å kunne arabisk selv. så jeg ikke trenger å klikke på dine kilder. Forsøker du å sette ny rekord i dårlig arumentering? Jeg nominerer herved peace2 til "Den Mest Talentløse Debatant 2011" føler du mye uro med deg selv? Ja, en god del. Liker du fisk? Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Jeg er veldig glad for å kunne arabisk selv. så jeg ikke trenger å klikke på dine kilder. Forsøker du å sette ny rekord i dårlig arumentering? Jeg nominerer herved peace2 til "Den Mest Talentløse Debatant 2011" Jeg er ikke talentløs, men jeg liker at det som blir sagt blir oversatt 100% så det ikke skaper misforståelser. men videoklippene dine var ikke så dårlige da (etter jeg så resten). Jeg har sett mange videoer fra "MEMRI" kanalen på youtube.. generelt prøver dem å oversette på en måte så dem klarer å si: "bli kristne fordi islam er dårlig, se her , se der" . hvis det var LOV for muslimer å lage sånn kanal skulle "MEMRI" være latterlig liten kanal. men takk Gud som har gitt oss beskjed om å respektere andres relegioner & la dem velge selv hva dem vil for hvert enkelt blir tatt for sine avgjørelser senere. føler du mye uro med deg selv? Ja, en god del. Liker du fisk? Føler du deg trua av relegion Huggslangen? i såfall hva føler du? Lenke til kommentar
Huggslangen Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Hvorfor vektlegger du oversettelsen og MEMRIs rykte blandt muslimer, istedefor å kommentere innholdet? Du sklir rundt som en såpe i fengselsdusjen. Hva synes du om at slike klipp som jeg linket til, blir vist på fjernsyn som når mangfoldige millioner i den muslimske verden? Hva synes du om at jøder omtales som aper og griser, med henvisning til koranen? Er du enige i at jøder er jordens svin, og muslimenes evige fiende? generelt prøver dem å oversette på en måte så dem klarer å si: "bli kristne fordi islam er dårlig Dette er vås. Jeg har sett flere MEMRI klipp enn de fleste, og jeg har aldri sett noe som kan tolkes som missjonering for kristendommen, selv med den beste velvilje. Typisk konspirasjons tenking fra en hjernevasket muslim. men takk Gud som har gitt oss beskjed om å respektere andres relegioner & la dem velge selv hva dem vil for hvert enkelt blir tatt for sine avgjørelser senere. Snakker vi om den samme religionen?? Narrated Anas bin Malik: Allah's Apostle (Muhammed) said, "I have been ordered to fight the people till they say: 'None has the right to be worshipped but Allah.' And if they say so, pray like our prayers, face our Qibla and slaughter as we slaughter, then their blood and property will be sacred to us and we will not interfere with them except legally and their reckoning will be with Allah." Narrated Maimun ibn Siyah that he asked Anas bin Malik, "O Abu Hamza! What makes the life and property of a person sacred?" He replied, "Whoever says, 'None has the right to be worshipped but Allah', faces our Qibla during the prayers, prays like us and eats our slaughtered animal, then he is a Muslim, and has got the same rights and obligations as other Muslims have." Kilde: http://www.usc.edu/schools/college/crcc/engagement/resources/texts/muslim/hadith/bukhari/008.sbt.html#001.008.387 1 Lenke til kommentar
AtheusNor Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Føler du deg trua av relegion Huggslangen? i såfall hva føler du? Jeg vet at det spørsmålet ikke var rettet mot meg, men jeg svarer uansett. Ja, peace2, jeg føler meg virkelig truet på livet av religion. Dette er fordi at gammel irrasjonell bronsealdermytologi er i ferd med å skaffe seg kjemiske og kjernefysiske våpen fra det 21. århundre. Dette burde skremme oss - ja, gjøre folk livredde - og gjøre oss bekymret for vår fremtid. Hvor lenge tror du virkelig at de forskjellige religionene (som for øvrig alle mener at de er den eneste korrekte vei til gud og evig frelse) kommer til å holde ut med hverandre? Bare se på videoene tidligere i tråden og se hvordan de har et sterkt hat for jøder og ikke-troende. Tror du virkelig at de ikke kommer til å utnytte sjansen til å drepe jøder hvis de får muligheten? Alle de store religionene (kristendom, jødedom og islam) har alle det skrevet svart på hvitt at ikke-troende skal alle drepes. Dette blir det lagt ekstremt stor vekt på i koranen. Du spør: Føler du deg truet av religion? Ja, det gjør jeg, og det burde alle andre også! 1 Lenke til kommentar
Huggslangen Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 cissaman, jeg er enig i det du sier, men ta en titt på dette: http://www.youtube.com/watch?v=anq7LjMVQwo 2 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Føler du deg trua av relegion Huggslangen? i såfall hva føler du? En skal jo aldri være helt sikker på folk som uten å tvile kan drepe deg over påstandene i en gammel bok vettu... Selv det søteste lammet i den flokken kan reagere veldig veldig urasjonellt når de basserer sin "sannhet" på tullete dogmer og påståtte guder... Det er bare å ta en titt på disse muhamedstan republikkene rundt om i verden for å se at de landene som styres av "fredens" religion, islam, ikke er noe godt sted å bo for folk... Islam er et redskap til å undertrykke og frata mennesker deres naturlige glede ved ting som er naturlig og folk som tror er faktisk med på å undertrykke seg selv... synd du ikke ser det selv... 1 Lenke til kommentar
AtheusNor Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 cissaman, jeg er enig i det du sier, men ta en titt på dette: http://www.youtube.com/watch?v=anq7LjMVQwo Haha! Fantastisk intervju. ---------------------------------------------------- Men jeg tenkte jeg faktisk skulle svare på trådstarters spørsmål. Jeg vil anbefale deg å låne/kjøpe boka "The end of Faith" av Sam Harris. Den boka går i dyp detalj om terrorisme og religion og hvordan det påvirker samfunnet i dag. Hvis du vil at jeg skal sende deg linker av videoer av Sam Harris, så bare send meg en PM. Lenke til kommentar
Ph.D Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 cissaman, jeg er enig i det du sier, men ta en titt på dette: http://www.youtube.com/watch?v=anq7LjMVQwo Hahaha. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå