Blåbær Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Mono brukes mye og er ikke ett "eksperiment" betalt av MS, f.eks så har jeg begynt å bruke tomboy istedenfor One Note som folk kjenner fra office pakken, og er itillegg ett gnome prosjekt. http://projects.gnome.org/tomboy/ Lenke til kommentar
Epp Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Silverlight er ikek annet enn en plage. Men så kommer det fra Microsoft også. Håper det forsvinner raskt... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Tror dere burde prøve å utvikle for Silverlight, HTML5 og Flash... Silverlight er LETT den som er enklest i bruk, samt at den har full hardware aksellerasjon, og HAR ALLTID HATT DET. Ved siden av dette, kompileres all silverlight kode til native code på maskinen det kjører på, som ikke er noen selvfølge for JavaScript og som ikke gjøres i Adobe Flash. Silverlight er teknisk overlegen alternativene. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Jeg kan ikke nok om programmering til å vite noe om hvordan det er teknisk i forhold til konkurrerende teknologier, men jeg vet nok om lisensieringen til å skjønne at det ikke er lisensmessig slik jeg ønsker det. Åpenhet i både protokoll og utvikling er noe som kommer til å tvinge seg frem enten MS liker det eller ikke. Silverlight kommer til å dø ut nettopp på grunn av det. Men det kan dessverre ta veldig lang tid før det skjer. Kanskje 10 år. Kanskje 15. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 (endret) Mono og moonlight er utviklet av Novell, ikke MS. Mono og Moonlight er dekket av Microsoft Community Promise Det som er litt irriterende da, er at istedet for å forsøke å faktisk fronte en teknologi som er åpen, og tilgjengelig for alle, og teknisk overlegen så er folk motstandere fordi det er laget av Microsoft. Skam dere. Silverlight har støtte for 3D, og i motsetning til WebGL, så er 3D objekter en del av "DOM" treet. Ved siden av dette, kan event-handlers bindes i style-sheets. Alle typer ressurser kan også legges i stylesheets. Endret 19. mars 2011 av GeirGrusom Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 ... Det som er litt irriterende da, er at istedet for å forsøke å faktisk fronte en teknologi som er åpen, og tilgjengelig for alle, og teknisk overlegen så er folk motstandere fordi det er laget av Microsoft. Skam dere. Pass heller selv på at du ikke slenger ut mildt sagt kontroversielle påstander som enkle faktum og ikke stempler "folk" som ute av stand til å være saklige ovenfor Microsoft-produkter. Silverlight har støtte for 3D, og i motsetning til WebGL, så er 3D objekter en del av "DOM" treet. Kom med en referanse du, til Silverlights alternativ til WebGL. Det du beskriver, høres mer ut som en mellomting på et høyere abstraksjons-lag, mer i tråd med Flash sine 3D-muligheter enn WebGL - et område hvor også web-plattformen har funksjonalitet også, for den saks skyld... men som altså er noe annet enn WebGL. Jeg er bra sikker på at Silverlight ikke har noe GPU-akselerert 3D-API på DirectX/OpenGL-nivå, sånn som WebGL. Og har oppfattet det sånn at MS har noe problemer rundt å få dette på plass, siden DirectX har veldig mangelfull kompatibilitet med forskjellige enheter, og MS av "strategiske" grunner ikke vil lage noe basert på OpenGL. Men jeg tviler ikke på at jobbes hardt (og bra) med saken, så du kan kanskje oppdatere meg på status? Jeg ser at Silverlight 5 skal komme med nye 3D-API, det er kanskje sånn kommende funksjonalitet du sikter til? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 (endret) Hmmm ser ut til at jeg blander litt mellom Windows presentation foundation og Silverlight her... edit: Silverlight har hardware aksellerasjon, men kun under Windows. Så mac OS X versjonen mangler dette http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ee309563(v=vs.95).aspx Fortsatt er det svært mange her som klager på Silverlight, uten engang selv å være utviklere av noen som helst sort. Jeg må innrømme at jeg var litt kjapp med å tenke at Silverlight = WPF, som har alle disse tingene jeg nevnte. Ser ut til at Silverlight er temmelig lettvekt versjon av WPF. Jeg mener de kunne lært av WPF når det gjelder WebGL. Endret 20. mars 2011 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå