knugen Skrevet 2. februar 2002 Del Skrevet 2. februar 2002 Jeg har et stort problem med XP, kjøpte ny for 1 mnd siden, alt funka fint, men nå har maskina begynt å restarte seg selv helt uten for varsel. Har prøvd å laste ne alle driver oppdateringer men ser ikke ut til at de funker.. Lurer på om noen andre har hatt det samme problemet. Om det kunne være noen hardware konflikter med XP. Win2000 funker bra. Maskinen : Msi 266 pro2-ru XP 1600+ 256 ddr Gainward GeForce2 Ti/450 IBM deskstar HD 40gb 2stk Lenke til kommentar
BBC Skrevet 2. februar 2002 Del Skrevet 2. februar 2002 Slik får du XP til å gi deg BSOD istedet for å restarte. Høyreklikk "My Computer", velg "Properties", "Advanced tab". Under "Startup & Recovery," velger du "Settings". Under "System Failure", kryss vekk boksen fremfor "System reboot." Oversett til norsk ved behov. Fortell hvilken error du får ved neste BSOD. Lenke til kommentar
knugen Skrevet 5. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2002 hmm.. jeg gjorde som du sa å fikk opp denne meldingen, IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL pluss at det sto en hel del annet søppel. Til slutt sto det: beginning psychial memory dump. :=) Lenke til kommentar
klarsen91 Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Mener jeg snappet opp på en av Microsoft's supportsider at denne feilen skyldes at en av driverne har gjort en ulovlig operasjon. Sjekk at du har de nyeste driverne til samtlige hardware-komponenter. Noen får visstnok også denne feilmeldingen pga en fysisk feil med minnet... Lenke til kommentar
knugen Skrevet 15. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2002 Har lastet ned de nyeste driverne, men XP "klikker" som aldri før. Jeg hørte at Lydkortet kanskje har noe å si? Noen som har erfaring om det? Lenke til kommentar
runeh Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Quote: Jeg hørte at Lydkortet kanskje har noe å si?Noen som har erfaring om det? Den har jeg også hørt ett eller annet sted. Har oxo hørt at Easy Cd Creator 5.0 Platinum kan skape problemer med XP, hvis du bruker dette ta en tur på Roxio sine nettsider og kikk litt der.. http://www.roxio.com/en/support/ecdc/xpup.jhtml Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL ja... Da er det nok driverproblemer. Har du prøvd å trykke F8 og velge "Last known good configuration"? Og eventuelt avinstallere drivere som du tror kan skape problem? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Ikke bruk MSI Alert III som var med på CD'en... bruk ny og oppdatert versjon som ligger på MSI sin hjemmesider, eller Motherboard Monitor (i tilfelle du har behov for det). Hvilket lydkort har du? SB Live kan være litt trøbbel. _________________ H lp! S m b d st l ll th v w ls fr m m k yb rd! [ Denne Melding var redigert av: borre på 2002-02-15 22:28 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå