hengegnu Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Har lyst til å studere spillprogramming, men har blitt fortalt at det er bedre å ikke gå NITH, men heller gå programmering på universitetet i oslo. Noen som har erfaringer eller tips? Vil gjerne ha en bra jobb etter studie og helst lite studielån... Lenke til kommentar
ZealD Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 (endret) NITH har et utmerket spillprogrammerings studie. Hva folk har sagt deg vet jeg ikke, men det høres ut som de ikke har erfaring med NITH. Går selv spilldesign på NITH, men har mange venner som går spillprogrammering der. Du får masse relevant erfaring og lærer å jobbe som et lag når man lager spill. Du får også et halvt år "praksis" i arbeidslivet der du kan være så heldig å få jobbe hos funcom blant annet. Vil du bli spillprogrammør så gå spillprogammering, ikke programmering. Bra jobb kan jeg ikke garantere, iallefall ikke om du vil jobbe i Norge. Men jobber du med CVen din samtidig som du holder på med studiene så øker sjansen betraktelig. Husk at spillindustrien er ute etter folk som trives i et team og har talent for det de driver med. Endret 16. februar 2011 av ZealD Lenke til kommentar
hengegnu Skrevet 16. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2011 NITH har et utmerket spillprogrammerings studie. Hva folk har sagt deg vet jeg ikke, men det høres ut som de ikke har erfaring med NITH. Går selv spilldesign på NITH, men har mange venner som går spillprogrammering der. Du får masse relevant erfaring og lærer å jobbe som et lag når man lager spill. Du får også et halvt år "praksis" i arbeidslivet der du kan være så heldig å få jobbe hos funcom blant annet. Vil du bli spillprogrammør så gå spillprogammering, ikke programmering. Bra jobb kan jeg ikke garantere, iallefall ikke om du vil jobbe i Norge. Men jobber du med CVen din samtidig som du holder på med studiene så øker sjansen betraktelig. Husk at spillindustrien er ute etter folk som trives i et team og har talent for det de driver med. Takk for svar! Tror du det hjelper hvis jeg feks jobber for storm studios ved siden? Eller burde jeg heller drive med små prosjekter for portfolioet mitt? Lenke til kommentar
ZealD Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Alt hjelper, det viktigste er bare at du har noe å vise til. Om det er små prosjekter ved siden av studiet / i regi av studiet eller om det er arbeidserfaring spiller ikke så stor rolle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå