Gå til innhold

PS3 Kontroll - 200 kr i forksjell

Anbefalte innlegg

Jeg trenger nye ps3 kontroller og tenkte å gå innom Expert og kjøpe dette idag. Jeg fikk sjokk da jeg så prisen, 600 kr (599) for en kontroll!

På komplett koster de 400 kr (399).

Hva er det går i når en ps3 kontroll kan ha en prisforskjell på 200kr?

Det er jo galskap å selge en ps3 kontroll for 600 kr, hva er det expert tenker med?

Hvis jeg skal kjøpe 3 ps3 kontroller så sparer jeg 600 kr ved å kjøpe dem på komplett, jeg må nok betale litt over 100 kr i frakt, så ca 500 kr spart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk at komplett har hentebu i enkelte byer, så hvis du bor i nærheten av en, så er det enda billigere :)

Og ja, expert og elkjøp og disse kjører på med fantasipriser og håper at dumme foreldre plukker med seg tilbehør når de kjøper konsoll til poden uten å sjekke priser andre steder først.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

husk på når du bestiller fra komplett så er det 400 uten frakt så det bli totalt sett rundt 550 ellerno eller minimum 500,så du sparer muligens 100, og da kan det være verdt og ha elkjøp i nærheten i tilfelle noe skjer med kontrollerne,ellers så må du vente 2-3dager før de kommer hjem til deg i posten og hvis du må sende de avgåde så må du ringe inn og så må du vente på en pakkeseddel og så vente enda lengre for og få en ny en.

Så de 200 kronene har ikke så mye og si.

Lenke til kommentar

Du sammenligner fysisk butikk med en nettbutikk? Ta deg 5 minutter til å tenke litt, så finner du forhåpentligvis fort ut at fysiske butikker har langt flere utgifter enn en nettbutikk. I tillegg får du varen med en gang hvis du går i en butikk. 400 for nettbutikk og 600 for fysisk butikk er ikke ille. Det er rimelig normalt i dagens samfunn. Den er forresten enda billigere på Amentio.

Lenke til kommentar

Går greit å handle derifra, har kun gjort det 1 gang. Butikken skal være bra, så lenge det ikke blir noe problem med produktene :)

Det er nettopp det. Blir det noe feil, så er det mye mer styr med Pixmania enn fra norske forhandlere. Å vite at etterservicen er bra om noe skulle skje, er viktigere for meg enn en hundrelapp spart.

Ellers er det rart at du kan dra en konklusjon over hvor bra butikken er etter ett kjøp. Men les litt erfaringer i Prisguiden du, så tror jeg du endrer oppfatning.

Lenke til kommentar

Ellers er det rart at du kan dra en konklusjon over hvor bra butikken er etter ett kjøp. Men les litt erfaringer i Prisguiden du, så tror jeg du endrer oppfatning.

Jeg leste en haug med brukeranmeldelser i prisguiden før jeg bestilte fra dem.

Og selv om noen hadde problemer, så var det også mange som klagde på småpiss som ikke de kan noe for.

Slik som han ene som klagde over at varene måtte vente pga en snøstorm, men han syntes det var rart siden han hadde betalt 100,- mer for å få det fort frem. Da er det ikke mye IQ på bestillerene heller.

Det gjelder å lese litt mellom linjene også. Hovedscoren deres var at de aller fleste er godt fornøyd med dem.

Lenke til kommentar

Jeg leste en haug med brukeranmeldelser i prisguiden før jeg bestilte fra dem.

Og selv om noen hadde problemer, så var det også mange som klagde på småpiss som ikke de kan noe for.

Slik som han ene som klagde over at varene måtte vente pga en snøstorm, men han syntes det var rart siden han hadde betalt 100,- mer for å få det fort frem. Da er det ikke mye IQ på bestillerene heller.

Det gjelder å lese litt mellom linjene også. Hovedscoren deres var at de aller fleste er godt fornøyd med dem.

Fakta er uansett at de ligger med lavere score enn de fleste andre seriøse nettbutikkene. Og det på tross av at det skrives useriøse klager på alle de andre også. Blant annet han som klagde over at Komplett ikke sendte bestillingen før mandag, når den var pakket ferdig fredag kveld. Og at Komplett sender kabinetter som et eget kolli er visst "for dårlig" ;) Så ja, det er mye rart folk klager på.

Uansett, av de siste ti erfaringene angående Pixmania på Prisguiden, er syv av de negative (med god grunn etter min mening). De tre positive legger igjen positiv kommentar fordi leveringen "gikk bra". Alle de negative er fra folk som har litt mer erfaring med Pixmania enn kun levering.

For de fleste klagene på Pixmania kommer jo når det gjelder etterservice, og etterservice er ikke Prisguiden god til å reflektere ettersom de fleste som hander og får varen, legger inn maks positiv karakter fordi de ikke har opplevd problemer med selve leveringen. Pixmania har vært gjengangere både på Forbrukerrådets egne nettsider og diverse forbrukerprogram på TV også.

Jeg skal ikke kalle folk som handler på Pixmania for dumme, så absolutt ikke. Man må veie risiko mot besparelse. Men ofte er ikke bestparelsen mer enn en hundrelapp eller to, og da bør man tenke gjennom om det virkelig er verdt det om noe skulle skje med det man kjøper, eller det er en liten sjanse for at man ønsker å benytte angreretten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...