Gå til innhold

Trenger hjelp!! Skal bestille pc innen et døgn!!

Anbefalte innlegg

Jeg skrev dette på engelsk på ei annen side, sorry for at jeg ikke oversetter, men jeg har ikke tid

I need to get some help here fast (I might order it to night)

Which one is fastes on rendering (3dsmax scanline)

Intel Pentium 4 2.6 GHz Boxed PC800 Socket PGA478, 512kB "Northwood"

Intel Pentium 4 2.66 GHz Boxed PC533 Socket PGA478, 512kB "Northwood"

If I get the money

Intel Pentium 4 2.8 GHz Boxed PC533 Socket PGA478, 512kB "Northwood"

What 3d card should I get?

Gainward AGP GeForce4 Ti4800SE 128MB DDR "Ultra/750-8X XP Golden Sample", Retail

Creative 3DBlaster GeForce4 Ti4800 128MB AGP 8x, DDR,TV-Out, DVI, Retail <---< That one cost almost 100$ more

If I get the money

MSI GeForce FX 5900 128MB DDR AGP, FX5900-TD128, Tv-Out/DVI-I, Retail

I am not sure what kind of ram I should get. 2x 512mb that is the only thing I know

Is there any reason to have a big case?

Thx for any help

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener å tro at Intel Pentium 4 2.6 GHz Boxed PC800 vil yte best med 3dsmax grunnet at den gir en høy båndbredde, pluss at den støtter hyper threading (noe som er godt å ha ved bruk av 3dsmax (som støtter 2x prosessorer husker jeg ikke feil)...

Og forresten, ettersom du har tenkt til å bestille innen ett døgn, da lurer jeg på, angående "if I get the money"... jeg mener, får du mye mer peng., i løpet av et døgn? :roll: heh... Bare lurer...

Uansett, jeg ville gått for P4 2.6ghz 800fsb... Men du bør se noen andres meninger også...

Når det gjelder grafikkortsiden, kan jeg ikke si annet enn, om du virkelig jobber kraftig med 3dsmax, ville jeg gått for ett Nvidia Qadro FX kort, eller et 3DLabs Wildcat kort i serien VP (meget gode i forhold til pris).

Angående ram, kjøp Twinmos PC3200 m/winbond brikker... Etter min mening.. :) Ikke altfor dyre, og gode klokkere.

Men som sagt, vent å se fleres meninger... :)

Lykke til,

Mvh,

Joachim F.

Lenke til kommentar

Takk for et bra svar!

Når det gjelder "if I get the money" så var det at jeg skulle få noen ekstra penger av foreldrene.

Et wildcat kort eller quadro kort hadde vært fint, men jeg ser ikke ut til å finne noen quadro kort i norge som passer en skreddersydd pc. Compaq pc etc. Jeg kan jo modde eller hva derre kaller det. Gf funker bra med det, har jeg hørt.

Når det gjelder (som støtter 2x prosessorer husker jeg ikke feil)... lurte jeg på om du mente at jeg ville bruke 2 cpu'er? (xeon?) Ble litt fovirra...

ostov

Lenke til kommentar
Når det gjelder (som støtter 2x prosessorer husker jeg ikke feil)... lurte jeg på om du mente at jeg ville bruke 2 cpu'er? (xeon?) Ble litt fovirra...ostov

Nei nei, alle Intel's prosessorer med 800mhz fsb, og Intel's 3.06Ghz med bus'en på 533mhz har en teknologi kalt "Hyper Threading" (HT). Med denne slått på (gjøres i BIOS'en tror jeg), vil prosessoren operere som om du hadde 2 prosessorer. Altså, istedenfor å ha 2 fysiske prosessorer, har du to virtuelle ut av en fysisk... lol.. ble litt merkelig sagt, håper du forstår det jeg skrev...

Les mer om Hyper Threading på Intel's sider: http://www.intel.com/technology/hyperthrea...m?iid=sr+hyper&

Vet ikke hvor mye siden jeg referer til ovenfor sier egentlig da... (har ikke lest gjennom).

Men, det jeg vet er om du har HT på en 2.6Ghz 800fsb prosessor, vil det ikke yte like godt som 2 Xeon 2.6Ghz prosessorer. Men det er likevel mye billigere.

Angående det med Geforce kortene, ja, de er anbefalte. Det er kanskje litt overkill med et Quadro eller Wildcat egentlig (dog, du får f. eks. et Wildcat VP 560 til under 2000,-, men om det yter bedre i 3D enn et Geforce 4 Ti 4600 kort vet jeg ikke... :shrug: )

Men et Geforce kort burde holde en stund.

Jeg gikk litt vill i postene over...

Når du føler at Geforce kortet ikke holder stand mer, kan du jo bare oppgradere? :D

Men, jeg har ihvertfall tidligere blitt anbefalt (på Alias|Wavefront-Maya sine bruker forum), å kjøpe Geforce fremfor Radeon (ser at Radeon 9700 er nevnt i en post lenger opp). Hvorfor de mente Gf var bedre enn Radeon korta vet jeg ikke... :shrug: Men tviler på at de sa det rett utifra at de bare var "fan" av Nvidia...

Mvh,

Joachim F.

Lenke til kommentar

Takk for svaret Lobster

Jeg skjønner at Hyper-Threading greie fungere ikke sånn som i terorien, men bedre enn ingen Hyper-Threading :)

Grafikk kort ja... Jeg har funnet ut at jeg vil ikke ha et wildcat kort. Et gf4200 kunne ha vært greit i ei lita stund. Kanskje gitt det til broderen og da få meg et gf5900 kort.

Og du, noen tips på kabinett? Burde jeg ha et stort et?

ostov

Lenke til kommentar

Kabinettstørrelsen kommer helt ann på hvor mange harddisker du har (eventuelt kommer til å ha), cdrom stasjoner, etc. Og hvor mye plass du har på rommet... :wink: Et maxitower blir fort veldig høyt.. heh..

Microplex.no selger massevis av kabinetter. Ta en titt der og finn noe du liker... Merk deg spesifikasjonene hvor det står hvor mange disker, cdrom stasjoner, etc. du kan ha. (interne/eksterne brønner, etc.)

Mvh,

Joachim

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...