Mr.Duklain Skrevet 15. november 2017 Del Skrevet 15. november 2017 Som jeg skrev for litt siden måtte jeg korrigere meg selv litt da jeg synes det kan være hyggelig å besøke Oslo i to-tre dager, men jeg kunne aldri noen sinne bodd der. Hvis dere ser på bilder jeg ar lagt ut av forslag til kommende arkitektur i Oslo håper jeg byen har håp for framtiden. Bare av ren nysgjerrighet, hvor i landet bor du After Dark ? Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 15. november 2017 Forfatter Del Skrevet 15. november 2017 Oljehovedstaden. Men hva har det med trådens tema å gjøre? Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 15. november 2017 Forfatter Del Skrevet 15. november 2017 Se på denne listen. Oslo er den eneste norske byen som er regnet som en verdensby. (I klassen Beta): Verdensby https://no.wikipedia.org/wiki/Verdensby Oslo er den eneste virkelig kjente norske byen, hovedstad og maktsentrum så da mener jeg også at det må være en by i stil med andre verdensbyer og storbyer (selv om Oslo ikke er en storby). Norge er et av de få i-landene i verden som fremdeles ikke har en eeste skyskraper og det er en ren skam!!! Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 16. november 2017 Del Skrevet 16. november 2017 Oljehovedstaden. Men hva har det med trådens tema å gjøre? Nei bare lurer på hva mener du det er som gjør Stavanger bedre enn Oslo? (Liker selv Stavanger bedre enn Oslo btw). 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 21. november 2017 Forfatter Del Skrevet 21. november 2017 Tenk å se dette realisert i Oslo... Hadde vært FANTASTISK! Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 21. november 2017 Forfatter Del Skrevet 21. november 2017 Nei bare lurer på hva mener du det er som gjør Stavanger bedre enn Oslo? (Liker selv Stavanger bedre enn Oslo btw). Absolutt ingen ting! Poenget mitt er at Oslo som hovedstad, den eneste norske byen som er ført opp på listen over verdensbyer og den eneste norske byen som er noen lunde kjent internasjonalt burde se ut som en skikkelig by og ikke som en tragisk landsby fra tidlig 1600-tallet eller hvordan man nå skal beskrive den. Norge er at de få i-landene i verden som fremdeles ikke har en eneste skyskraper! Kan legge til at jeg senest var i Oslo i går og det var helt tragisk hvordan byen så ut! Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 21. november 2017 Del Skrevet 21. november 2017 Det hadde vært veldig kult, ja! Bygningen jeg har leilighet i er 14 etasjer høyere enn norges høyeste bygning. Da jeg og min kjæreste reiste til norge for første gang, og jeg viste henne Oslo Plaza, begynnte hun å le. 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 21. november 2017 Forfatter Del Skrevet 21. november 2017 Hvilket illustrerer poenget mitt nøyaktig! PS: Blir ikke overrasket! Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 21. november 2017 Del Skrevet 21. november 2017 Forstår ikke hva som er så sjarmerende med skyskrapere. Det er da mange gamle store flotte byer som ikke har dette? Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 21. november 2017 Del Skrevet 21. november 2017 Sprøtt at man går etter skyskrapere for hva som er vakkert. Virker som en noe absurd målestokk. I så fall må jo kinesiske industribyer være toppen av estetisk nytelse. Jeg bor i en by uten en eneste skyskraper, og den er stort sett regnet som en av de aller vakreste byene i verden. Og det trives jeg utrolig godt med. For en skyskraper her hadde ødelagt absolutt hele byen. 1 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 Sprøtt at man går etter skyskrapere for hva som er vakkert. Virker som en noe absurd målestokk. I så fall må jo kinesiske industribyer være toppen av estetisk nytelse. Jeg bor i en by uten en eneste skyskraper, og den er stort sett regnet som en av de aller vakreste byene i verden. Og det trives jeg utrolig godt med. For en skyskraper her hadde ødelagt absolutt hele byen. Samme her bor også i en by uten skyskrapere og er veldig glad for det Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 Forstår ikke hva som er så sjarmerende med skyskrapere. Det er da mange gamle store flotte byer som ikke har dette?Begge deler kan være vakre. det finnes fordeler med skyskrapere på andre hånd-.trafikk. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 22. november 2017 Forfatter Del Skrevet 22. november 2017 Forstår ikke hva som er så sjarmerende med skyskrapere. Det er da mange gamle store flotte byer som ikke har dette? Hvilke byer tenker du på? Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 (endret) Jeg tenkte egentlig på Firenze og Venezia, men veit egentlig ikke hvorvidt det er skyskrapere der. Trodde ikke slike bygg var så vanlige i de store gamle byene langs middelhavet. Men så er de kanskje heller ikke så store byer... Endret 22. november 2017 av frohmage Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 I henhold til retningslinjene §1. Innleggets Innhold, påpekes det at innlegget skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak, ikke person, og diskuter anstendig. Merk spesielt følgende; flaming og andre former for personangrep og Trolling er forbudt.I henhold til retningslinjene har innlegg blitt slettet fra tråden. Videre brudd på dette kan føre til reaksjoner i form av advarsler og/eller utestengelse fra forumet. Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 23. november 2017 Del Skrevet 23. november 2017 Jeg tenkte egentlig på Firenze og Venezia, men veit egentlig ikke hvorvidt det er skyskrapere der. Trodde ikke slike bygg var så vanlige i de store gamle byene langs middelhavet. Men så er de kanskje heller ikke så store byer... "It's now or never , come hold me tight , kiss me my darling......" Det er ikke skyskrapere i Venezia , it's old skool all the way. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 23. november 2017 Del Skrevet 23. november 2017 Jeg tenkte egentlig på Firenze og Venezia, men veit egentlig ikke hvorvidt det er skyskrapere der. Trodde ikke slike bygg var så vanlige i de store gamle byene langs middelhavet. Men så er de kanskje heller ikke så store byer... Jeg bor i Firenze og det er ingen skyskrapere her. 1 Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 24. november 2017 Del Skrevet 24. november 2017 Jeg tenkte egentlig på Firenze og Venezia, men veit egentlig ikke hvorvidt det er skyskrapere der. Trodde ikke slike bygg var så vanlige i de store gamle byene langs middelhavet. Men så er de kanskje heller ikke så store byer... Man kan også legge til Praha, Budapest, Krakow, Berlin, ... Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 24. november 2017 Forfatter Del Skrevet 24. november 2017 Og Oslo... Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 1. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2017 Utviklingen kommer: Nå kommer Oslos første elbusser. Om åtte år kan over halvparten av bussene gå på strøm. De veier flere tonn, men er nesten lydløse. Elbusser skal testes i Oslo i to år. Om forsøket til 43 millioner kroner blir en suksess, kan elbusser bli en stor del av bussparken i Oslo, som etter 2020 skal være fri for fossilt drivstoff. https://www.aftenposten.no/osloby/i/6nnn5o/Na-kommer-Oslos-forste-elbusser-Om-atte-ar-kan-over-halvparten-av-bussene-ga-pa-strom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå