Gå til innhold

Generell diskusjon rundt Norges hovedstad Oslo. En pryd for landet eller en forfallen rønne? Et fristed for kriminalitet eller en trygg by?

Hvordan synes du Oslo er utsendemessig?  

685 stemmer

1. 1. Synes du Oslo er en fin by utsendemessig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er uenig i Skurupu i hans glorifisering av Oslo, men kollektivtilbudet er best i Oslo. Er helt enig med soleis, Oslo er en helt ok by å besøke men jeg kunne nok aldri bo der selv. 

Helt enig. Digger en tur nedover Karl Johan en fin lørdag så helgebesøk er alltid hyggelig. Liker også  besøke Frognerparken, men kunne aldri bodd i den byen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Plenty med turmuligheter utenfor Oslo hvis man bare vil , f.eks nord-Norge/v vestlandet/trøndelag og mye mer , men dere er så jævla trangsynt at det evner dere ikke å forstå.

Synd at Jim Cornette ikke er norsk , da kunne han dratt en monolog mht Oslos skyggesider og kjenner jeg Corny rett så hadde han hatt plenty med verbalt krutt :D

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Plenty med turmuligheter utenfor Oslo hvis man bare vil , f.eks nord-Norge/v vestlandet/trøndelag og mye mer , men dere er så jævla trangsynt at det evner dere ikke å forstå.

Ok, så du er ikke trangsynt? Du, som skriver:

"Oslo er et irrelevant ubetydelig skitthull , synd at det ikke kan komme en syndeflod så vi blir kvitt hele dritten og drittsekkene"

Uten å komme med et eneste argument?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Helt enig. Digger en tur nedover Karl Johan en fin lørdag så helgebesøk er alltid hyggelig. Liker også  besøke Frognerparken, men kunne aldri bodd i den byen.

Du skrev nettopp:

"Nevn EN ENESTE hyggelig ting med Oslo!"

Også kommer du faktisk med et par hyggelige ting med Oslo selv. Og du har faktisk linket til noen positive artikler om Oslo tidligere i tråden også.

Mener at jeg med mine to siste innlegg har vist til at de som digger å snakke dritt om Oslo, bare snakker tull og endrer mening etter hva som passer best.

Endret av Molekylet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Karl Johan er det siste stedet jeg vil være i Oslo på en lørdag, så folk har visst forskjellige preferanser, men nå orker jo jeg å bo her også da..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Karl Johan er det siste stedet jeg vil være i Oslo på en lørdag, så folk har visst forskjellige preferanser, men nå orker jo jeg å bo her også da..

Formiddag og dagtid går greit, natt også egentlig hvis man ikke har noe imot å bli spurt om man har lyst på dop eller sex. 

Lenke til kommentar

Du skrev nettopp:

"Nevn EN ENESTE hyggelig ting med Oslo!"

Også kommer du faktisk med et par hyggelige ting med Oslo selv. Og du har faktisk linket til noen positive artikler om Oslo tidligere i tråden også.

Mener at jeg med mine to siste innlegg har vist til at de som digger å snakke dritt om Oslo, bare snakker tull og endrer mening etter hva som passer best.

Vel, for å korrigere meg selv litt så synes jeg det er hyggelig å beske Oslo, altså bare være der to-tre dager. Men generelt sett synes jeg det er en grusom by med noen få hyggelige steder så jeg kunne ALDRI noen sinne tekt meg å bo der!

Lenke til kommentar

Jeg tenkte på formiddagen. Det er sikkert mye vold og bråk der på natten.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte også på formiddagen. Da er det fullt av folk der, og det er slitsomt. På kvelden er det ok, men det er ikke der jeg henger mest. Vold og bråk? Tror det er værre på bygda.

Nå er det ikke slik at man kan vente å være alene en lørdag i en by som Oslo så folkehavet må man bare regn med. Og det er jo da det r liv der. Tenker på salgsboder, opptredener og lignende.

Lenke til kommentar

Noe fremgang i denne byen...

Endelig er Fornebubanen godkjent av byrådet

I over 20 år har politikerne snakket om Fornebubanen. Først denne uken godkjente byrådet reguleringsplanen for banen.

– Fornebubanen blir den største T-baneutbyggingen i Oslo i nyere tid. Veldig mange har ventet på den. Målet er at banen skal være klar i 2024, sier byutviklingsbyråd Hanna Marcussen (MDG).

https://www.aftenposten.no/osloby/i/Mxye0/Endelig-er-Fornebubanen-godkjent-av-byradet

Lenke til kommentar

Hva er egentlig poenget ditt? Tydeligvis ikke å bidra til diskusjonen.

Vel, han har et poeng.

I denne tråden veksler du mellom å hate Oslo, deretter komme med noen positive ting, så utfordrer du oss til å finne én positiv ting med Oslo, til å faktisk nevne en del selv. Plutselig sier du at du aldri kunne bodd i byen fordi det er en "grusom" by, men så er det alltid hyggelig med helgebesøk.

Synes du det er hyggelig å være et sted i 2-3 dager av gangen, så kan det da virkelig ikke være et grusomt sted.

Du må innrømme at du vingler veldig, og skaper liten troverdighet rundt dine påstander og utsagn.

Lenke til kommentar

Vel, han har et poeng.

I denne tråden veksler du mellom å hate Oslo, deretter komme med noen positive ting, så utfordrer du oss til å finne én positiv ting med Oslo, til å faktisk nevne en del selv. Plutselig sier du at du aldri kunne bodd i byen fordi det er en "grusom" by, men så er det alltid hyggelig med helgebesøk.

Synes du det er hyggelig å være et sted i 2-3 dager av gangen, så kan det da virkelig ikke være et grusomt sted.

Du må innrømme at du vingler veldig, og skaper liten troverdighet rundt dine påstander og utsagn.

Ja jeg trodde igrunn poenget var åpenbart. Å utfordre andre til å nevne "EN ENESTE hyggelig ting med Oslo", for så å nevne hvor hyggelig en synes det er med en helgetur i Oslo virker noe snurrig, og sier kanskje noe om at en lar seg rive litt med. 

Lenke til kommentar

Skurupu:

Hva mener du med levbare område?

Oslo vinner på mengde tilbud og antall innbyggere. Legg merke til at de tilbudene Oslo har, som andre store norske byer ikke har, er sære og som de fleste ikke har bruk for. Men er du hippie og vil henge på blitzhuset er selvfølgelig Oslo stedet.

Ellers har jo de flest andre store norske byene et særpreg over seg. Det har helt definitivt ikke Oslo.

Med levbart, så mener jeg bare hvor jeg selv kunne tenke meg å leve.

Norge er et ganske kjedelig land, hvor det ikke skjer noe særlig. Oslo er ikke akkurat en by som "aldri sover", men det er det nærmeste vi kommer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Norge er et ganske kjedelig land, hvor det ikke skjer noe særlig. Oslo er ikke akkurat en by som "aldri sover", men det er det nærmeste vi kommer.

Har du vært mye rundt i Norge :) ? Hvis man går rundt med innstillingen at alt er kjedelig så blir det det. Norge har veldig mye å by på og det er fantastisk å være turist i sitt eget hjemland mener jeg :)  

Lenke til kommentar

Skurupu:

Hva mener du med levbare område?

Oslo vinner på mengde tilbud og antall innbyggere. Legg merke til at de tilbudene Oslo har, som andre store norske byer ikke har, er sære og som de fleste ikke har bruk for. Men er du hippie og vil henge på blitzhuset er selvfølgelig Oslo stedet.

Ellers har jo de flest andre store norske byene et særpreg over seg. Det har helt definitivt ikke Oslo.

Med levbart, så mener jeg bare hvor jeg selv kunne tenke meg å leve.

100% enig! Norge er en drittkjedelig barnehage av et land!

Lenke til kommentar

Vel, han har et poeng.

Vel, han har et poeng.

Ja jeg trodde igrunn poenget var åpenbart. Å utfordre andre til å nevne "EN ENESTE hyggelig ting med Oslo", for så å nevne hvor hyggelig en synes det er med en helgetur i Oslo virker noe snurrig, og sier kanskje noe om at en lar seg rive litt med. 

Som jeg skrev for litt siden måtte jeg korrigere meg selv litt da jeg synes det kan være hyggelig å besøke Oslo i to-tre dager, men jeg kunne aldri noen sinne bodd der. Hvis dere ser på bilder jeg ar lagt ut av forslag til kommende arkitektur i Oslo håper jeg byen har håp for framtiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...