After Dark Skrevet 29. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2017 T-banen kjører ikke på veier, og påvirker ikke annen trafikk. T-bane er dessuten beviselig en god investering for byer slik som Oslo, trikken er ute på dypt vann og koster mer enn det smaker. Du har et poeng der. Det tenkte jeg ikke på. Dog mener jeg folk i Oslo burde være vant til trikken og ikke ferdes i trikkeskinnene, verken med eller uten bil. Men du har jo nykomlinger til ben, barn som leker og folk som rett og slett går feil et øyeblikk... Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 29. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2017 T-bane står for tunnelbane. Husker da jeg kjørte fra Holmenkollen til sentrum. Var knapt en eneste tunnel det var snakk om. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 29. juli 2017 Del Skrevet 29. juli 2017 Et sted midt imellom. Ikke en pryd for landet, heller ikke ei forfallen rønne. Stygt noen steder, fint andre steder. En del kriminalitet, men fortsatt ikke et fristed med svenske tilstander. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 29. juli 2017 Del Skrevet 29. juli 2017 En del kriminalitet, men fortsatt ikke et fristed med svenske tilstander. En del relativt til hva? Mindre byer? Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 29. juli 2017 Del Skrevet 29. juli 2017 En del kriminalitet, men fortsatt ikke et fristed med svenske tilstander. En del relativt til hva? Mindre byer? Det er ikke en kriminalitetsfri by, for å si det sånn. Ja, det er nok mer kriminalitet i Oslo enn i Molde. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 30. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2017 Ang. kriminalitet i Oslo: – Totalt sett er vi en fredelig by, men det har vært en del episoder i det siste https://www.aftenposten.no/osloby/i/6E7EW/-Totalt-sett-er-vi-en-fredelig-by_-men-det-har-vart-en-del-episoder-i-det-siste Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 Folk rundt om i resten av Norge burde være takknemmelige for at Oslo tar til seg alt de ikke vil ha, som rusmisbrukere og asylsøkere. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 30. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2017 Et sted midt imellom. Ikke en pryd for landet, heller ikke ei forfallen rønne. Stygt noen steder, fint andre steder. Jeg mener det finnes noen få fine steder i Oslo som for eksempel Frognerparken og den nye operaen. Men generelt sett når jeg går gjennom byen synes jeg bybildet domineres av hærverk og forfall, tiggere og uteliggere, søppel og forsømmelse. Grafitti, overfylte søppeldunker, sprekker i fortau, hull der det en gang sto trær, bøyde eller ødelagte skilt osv... Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 Et sted midt imellom. Ikke en pryd for landet, heller ikke ei forfallen rønne. Stygt noen steder, fint andre steder. Jeg mener det finnes noen få fine steder i Oslo som for eksempel Frognerparken og den nye operaen. Men generelt sett når jeg går gjennom byen synes jeg bybildet domineres av hærverk og forfall, tiggere og uteliggere, søppel og forsømmelse. Grafitti, overfylte søppeldunker, sprekker i fortau, hull der det en gang sto trær, bøyde eller ødelagte skilt osv... Jepp. Derfor bør disse tingene forbys og straffes hardere. Strengere straffer for hærverk, forsøpling og tagging. Vi trenger også tiggeforbud. Asylsøkere og flyktninger bør heller ikke få lov å bosette seg i Oslo kommune. Uteliggere er et resultat av alt det andre. Det finnes ikke hjemløse i Oslo - det som finnes er en haug med folk som har hjem, men i andre kommuner, andre fylker og andre land. 2 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 30. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2017 Jeg er enig med deg i det meste. Det eneste jeg ikke har diskutert før og sagt meg enig i er det med asylsøkere og flyktninger. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 Oslo er jo kjemperent, og det er ofte noe av det første turister nevner når du spør dem om Oslo. Skjønner virkelig ikke hva dere snakker om. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 30. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2017 Kanskje det er rent i Oslo i forhold til virkelige storbyer rundt omkring i verden. Lenke til kommentar
Gamasj Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 T-bane står for tunnelbane. Husker da jeg kjørte fra Holmenkollen til sentrum. Var knapt en eneste tunnel det var snakk om. De fleste undergrunnsbaner kommer opp i dagslys på et eller annet tidspunkt. Begge navnene er "feil" og burde byttes ut med metro. Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 En forfallen rønne; huff. Et trist syn. Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 En forfallen rønne; huff. Et trist syn. Har du egentlig vært i oslo? 3 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 30. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2017 De fleste undergrunnsbaner kommer opp i dagslys på et eller annet tidspunkt. Begge navnene er "feil" og burde byttes ut med metro. Høres ut som et fint navnebytte. Spesielt siden det første er misvisende. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Oslo er jo kjemperent, og det er ofte noe av det første turister nevner når du spør dem om Oslo. Skjønner virkelig ikke hva dere snakker om. Er nok mye verre i Napoli Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Oslo er en ren, trygg, og stort sett veldig fin by. Enkelte deler er ikke like fine, som i alle andre byer. Noen områder er dårlig planlagt. Det beste med Oslo er alle de forskjellige nasjonalitetene og kulturene som får plass i byen og gir et bra mangfold og variert bybilde. Kollektivtransporten er også ganske bra. Byen er passe stor etter min mening. Det er veldig enkelt å komme seg ut av bykjernen og til bra strender, skoger og skiløyper. Har bodd her i sju år nå og det blir nok en del år til 3 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Det beste med Oslo er alle de forskjellige nasjonalitetene og kulturene som får plass i byen og gir et bra mangfold og variert bybilde. Kollektivtransporten er også ganske bra. Byen er passe stor etter min mening. Det er veldig enkelt å komme seg ut av bykjernen og til bra strender, skoger og skiløyper. Akkurat det har jeg sett lite til. Nå henger jeg ikke mye på Grønland og Tøyen men generelt så føler jeg ikke at Oslo ser mer multietnisk ut enn andre norske byer. Tror jeg bare har sett 4-5 pakistanere i Oslo (som sagt er jeg ikke mye på g og t). Men rykte som norges Malmø har ikke Oslo fortjent. For meg personlig så er byen for pakket sammen og det er det som trekker ned mye for meg når det kommer til Oslo. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 2. august 2017 Forfatter Del Skrevet 2. august 2017 Oslo er en ren, trygg, og stort sett veldig fin by. Enkelte deler er ikke like fine, som i alle andre byer. Noen områder er dårlig planlagt. Det beste med Oslo er alle de forskjellige nasjonalitetene og kulturene som får plass i byen og gir et bra mangfold og variert bybilde. Kollektivtransporten er også ganske bra. Byen er passe stor etter min mening. Det er veldig enkelt å komme seg ut av bykjernen og til bra strender, skoger og skiløyper. Har bodd her i sju år nå og det blir nok en del år til Har ingen ting imot forskjellige nasjonaliteter. Heller ikke innvandringen. Oslo er jo Europas raskest voksende by nå pga. innvandringen. Det krever jo en del nye boliger etter hvert. Og ny barnehager, skoler arbeidsplasser, kollektivtrafikk osv. Da ønsker jeg at byen skal begynne å bygge i høyden! å tide å gi Oslo skyskrapere og høyblokker slik at det ser ut som en by! For ikke å snakke om at med denne befolkningsveksten MÅ det bygges i høyden før eller siden. Ved mindre man skal hogge ned all Oslomarka og bygge der eller bygge utpå vannet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå