tom waits for alice Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Kanskje du har rett, spørsmål blir om du mener at du må ofre noe selv eller bare de andre bilister som ikke kjører pent Selvsagt, det er dog mange som mener at "Jeg er en dyktig bilist, det er alle de andre som ødelegger". Geir Lenke til kommentar
Achylles Skrevet 16. juli 2014 Del Skrevet 16. juli 2014 Kjenner en del sånne ja... To av dem har for øvrig sittet inne for å kjøre i fylla :-/ Lenke til kommentar
Achylles Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 Må legge inn denne her fordi jeg kjenner meg veldig igjen i alt han skriver. Jeg er også innflytter til Oslo (på 17. året) http://mobil.ha-halden.no/nyheter/article7667697.ece 4 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 (endret) Kanskje du har rett, spørsmål blir om du mener at du må ofre noe selv eller bare de andre bilister som ikke kjører pent Selvsagt, det er dog mange som mener at "Jeg er en dyktig bilist, det er alle de andre som ødelegger". Geir Siterer en undersøkelse fra 2009: 46 prosent i undersøkelsen mener de er bedre enn gjennomsnittet, mens 21 prosent sier de er veldig gode sjåfører. 31 prosent anser seg som en gjennomsnittlig sjåfør, mens bare 2 prosent tror de er dårligere enn gjennomsnittssjåføren. Bare 1 prosent mener de er en veldig dårlig sjåfør. Altså mener 2/3 deler av befolkningen at de er bedre enn gjennomsnittet, og bare 3 prosent mener de er dårligere enn gjennomsnittet. Endret 4. november 2014 av Skurupu 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 2. april 2017 Forfatter Del Skrevet 2. april 2017 Gjenoppliver tråden med følgende. En god nyhet synes da ethvert bidrag som gjør at Oslo kan se mer ut som en moderne by er velkomment for min del! Lambertseter: Sovebyen som har våknet Tårn på opptil 19 etasjer. Tusen nye leiligheter. Sovebyen Lambertseter skal våkne og få pulserende byliv. Alle jubler ikke over planene. http://www.aftenposten.no/osloby/-Lambertseter-Sovebyen-som-har-vaknet-617678b.html Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 2. april 2017 Del Skrevet 2. april 2017 Oslo er en liten drittby. Sett i forhold til Stockholm som er full av prakt, har Oslo ingen prakt, og i forhold til andre Europeiske storbyer er Oslo gørrstygg. Som en utbombet Tysk by som ble bygget opp så fort som mulig. København har heller ikke prakt i forhold til Stockholm, men i motsetning til Oslo har København sjarm. Det er en by som har allting og den er mye større og mer interessant enn Oslo. Oslo er i min formening den styggeste, minst sjarmerende og minst interessante av hovedstedene i Norden. Oslo hadde passet fint i Tyskland, som stort sett har gørrstygge og kjipe byer. Heldigvis har Oslo utviklet seg litt de siste 15 årene, noe som har vært en delvis ansiktsløft, for byen var enda styggere før årtusenskriftet. Det som kanskje er en fordel for Oslo er at det er en liten intim by, selv om dette samtidig kan være en ulempe. Norge har en haug andre byer som er langt mer sjarmerende og finere enn Oslo. Stavanger er heller ikke en særlig pen by, men hva kan man egentlig forvente av et lite land uten imperialistiske historie? I Norge er det mindre byer som er penere og mer sjarmerende. Den største fordelen til Oslo er selvsagt at byen ligger i en fjord, noe som løfter den trauste byen til et høyere nivå. Et rimelig greit klima, med normalt sett gode sommere og vintere med snø trekker opp en hel del. Monumenter som slottet og rådhuset er vel ganske symbolske for hvor pent Oslo egentlig er, selv om den peneste bygningen er den som ligger noen steinkast fra Akershus festning nede ved sjøen. Den store firkantede. Det er vel en eller annen kontobygning nå. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 2. april 2017 Forfatter Del Skrevet 2. april 2017 Slottet er en av de styggeste bygninger noen sinne! Rådhuset i Oslo liker jeg arkitekturen på og stortinget også. Det beste med både marken og fjorden er for min del at det begrenser muligheten til å fortsette å bygge i bredden i all evighet så før eller siden må man bygge i høyden. Ved mindre man da skal hogge ned marken, men det garanterer jeg ville gitt enda større motstand enn bygninger i høyden. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 2. april 2017 Del Skrevet 2. april 2017 Føler at problemet er at man er ikke villig til å innrømme hvor stort Oslo er, og ta konsekvensene av det. I stede har man en dårlig planlagt utvidelse, og stadig mer Oslosentralisering, uten at man i det minste har lagt en plan for det. Så du ender med situasjonen at litt av Sentrum ser pent ut, legoklossene utenfor Operaen ser helt forjævelig ut. Og drabantbyene rundt omkring lider av manglende god planlegging, så de får heller ikke noen arkitektoniske perler på så enkle ting som boligfeltfasong. Ser egentlig ikke for meg at ærligheten er på plass hvor man ikke vil kalle det skraverte for Storeoslo. Og siden man ikke er ærlig rundt saken, vil man ikke innse hvor langt etter man henger på infastruktur. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 2. april 2017 Forfatter Del Skrevet 2. april 2017 Hva mener du med "hvor stort Oslo er"? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 2. april 2017 Del Skrevet 2. april 2017 Jeg mener det litterært: Kontinuerlig bebyggelse og infastruktur. At det går over 6 fylkesgrenser og utallige kommuner på toppen av dette, er et tegn på at man kan ikke bruke kommune eller fylke for å forklare Oslogryta. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 2. april 2017 Del Skrevet 2. april 2017 Storeoslo.png Ser egentlig ikke for meg at ærligheten er på plass hvor man ikke vil kalle det skraverte for Storeoslo. Og siden man ikke er ærlig rundt saken, vil man ikke innse hvor langt etter man henger på infastruktur. Haha, det blir litt for tåpelig. Det blir litt som å si at hele Rhein-Ruhr egentlig er en del av Essen eller Dortmund og ikke egne byer. Det er en metropolregion. Det kartet du viser er en metropolregion, ikke en del av Oslo. Det er egne byer med egne historier. 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 3. april 2017 Forfatter Del Skrevet 3. april 2017 Jeg mener det litterært: Kontinuerlig bebyggelse og infastruktur. At det går over 6 fylkesgrenser og utallige kommuner på toppen av dette, er et tegn på at man kan ikke bruke kommune eller fylke for å forklare Oslogryta. Stor-Oslo du tenker på? Uansett, bebyggelsen og infastrukturen er en stor skam som på det til å se ut som om byen stoppet opp tidlig på 1800-tallet. På tide med moderne infastruktur! Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 3. april 2017 Del Skrevet 3. april 2017 (endret) Føler at problemet er at man er ikke villig til å innrømme hvor stort Oslo er, og ta konsekvensene av det. I stede har man en dårlig planlagt utvidelse, og stadig mer Oslosentralisering, uten at man i det minste har lagt en plan for det. Så du ender med situasjonen at litt av Sentrum ser pent ut, legoklossene utenfor Operaen ser helt forjævelig ut. Og drabantbyene rundt omkring lider av manglende god planlegging, så de får heller ikke noen arkitektoniske perler på så enkle ting som boligfeltfasong. Storeoslo.png Ser egentlig ikke for meg at ærligheten er på plass hvor man ikke vil kalle det skraverte for Storeoslo. Og siden man ikke er ærlig rundt saken, vil man ikke innse hvor langt etter man henger på infastruktur. Kødder du? Du kan ikke bo i Skien, og jobbe i Oslo. Regionen din er bare tull. Dette er Oslo, om vi skulle utnyttet arealet bedre må vi enten fortette eller flytte markagrensen. Jeg er også uenig at bebyggelsen i sentrum har vært negativ, og de stygge blokkene på østkanten ble bygget for lenge siden. Endret 3. april 2017 av Camlon Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 3. april 2017 Forfatter Del Skrevet 3. april 2017 Jeg liker fortsatt ideen om høye, smale bygninger i byen som ble foreslått for flere år siden: Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 3. april 2017 Del Skrevet 3. april 2017 Jeg liker fortsatt ideen om høye, smale bygninger i byen som ble foreslått for flere år siden: Sirkel2.jpg Sovjet much? Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 3. april 2017 Del Skrevet 3. april 2017 Jeg liker fortsatt ideen om høye, smale bygninger i byen som ble foreslått for flere år siden: Sirkel2.jpg Sovjet much? Vi er jo den del av USSA, ikke en del av Sovjet. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 4. april 2017 Forfatter Del Skrevet 4. april 2017 Jeg liker fortsatt ideen om høye, smale bygninger i byen som ble foreslått for flere år siden: Sirkel2.jpg Sovjet much? Ligner det sovjetisk arkitektur synes du? Det er et forslag om framtidig bygging i Oslo. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 21. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2017 Tydeligvis ikke alle som synes at Oslo er så stygg: I fjor var det rekordmange turister i Oslo. I år kommer det enda flere. Som talsmann for presidenten er Sean Spicer blitt et kjent navn. Nå sier han opp i protest etter at Donald Trump ga jobben som ny kommunikasjonssjef til Anthony Scaramucci. https://www.aftenposten.no/osloby/i/Jawam/I-fjor-var-det-rekordmange-turister-i-Oslo-I-ar-kommer-det-enda-flere Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 21. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2017 I tillegg til ringen av høyhus jeg har lagt ut som bare ligger noen innlegg over skulle jeg gjerne sett dette realisert og: Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 21. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2017 Et av spørsmålene ved tråden er sikkerheten i Oslo og der går det ikke særlig bra for tiden: Metlid frykter politidistriktene ribbes for kompetanse Oslo politidistrikt kjemper en krevende kamp mot kriminelle nettverk og gjenger. Sjef for alvorlig kriminalitet, Grete Lien Metlid, innrømmer at politiet har utfordringer på kapasitet. Ifølge kilder som kjenner gjengmiljøet i Oslo godt, ulmer det i kriminelle nettverk på Oslos østkant. Det skal være flere «uoppgjorte» intriger, og kampen om narkotikaterroritum fører til vold og trusler. https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2017/07/21/195317313/metlid-frykter-politidistriktene-ribbes-kompetanse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå