Gå til innhold

Generell diskusjon rundt Norges hovedstad Oslo. En pryd for landet eller en forfallen rønne? Et fristed for kriminalitet eller en trygg by?

Hvordan synes du Oslo er utsendemessig?  

685 stemmer

1. 1. Synes du Oslo er en fin by utsendemessig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere har ikkje kommet med ett eneste bevis på at vi forteller løgn

Jo, det at du ikke klarer å ta fakta til deg er jo ikke vårt problem sånn i bunn og grunn.

Du er en løyen type PatSharpX, den skal du ha.

No har en enda engang kommet med en artikkel og du har ikkje engang kommentert den.

Har flirt litt av deg disse dagene, må innrømme det.

Du ber om artikler, du får noen, nevner de aldri.

En som holder med deg poster en artikkel og da er du i fyr og flamme om hvor feil vi andre tar osv, er jo bare å se på artikkelen..

Når eg så kommenterer artikkelen og river den i stykker så overser du svarene totalt :D

Eneste forsvaret du har mot oss er å angripe oss med å prøve å sette oss i ett dårlig lys, men som de sier så er vel ett godt angrep det beste forsvaret ?

Lenke til kommentar

Og Achylles sin artikkel om tagging kan eg gledelig fortelle at vi fikk da litt gode nyheter ut av den artikkelen også og vil gjerne sitere ifra teksten :

Det er imidlertid viktig å bemerke at

Levekårsundersøkelsen fra Statistisk sentralbyrå (SSB, 2008) viser at kun halvparten av alle

skadeverk (53 prosent) blir anmeldt, og andelen ser ut til å være nedadgående."

det er dette som er så artig med undersøkelser, det ene året er det fine tall og neste er det bånn i bøtta :)

Lenke til kommentar

Det er spesielt hvordan hatet ditt gjør at du ikke klarer å se klart.

Veldig trist for din del egentlig.

Litt som folk som er paranoide å ser skikkelser som følger etter dem som egentlig ikke er der osv.

Klarer du i det hele tatt å skrive noe annet enn at jeg hater Oslo?

Ja, det håper jeg du er fult klar over, siden denne diskusjonen har pågått en stund.

Men så var det tilbake til måten du opplever ting på da. Det viser seg jo å ikke vært det samme bildet som virkeligheten.

Endret av PatSharpX
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ja, det håper jeg du er fult klar over, siden denne diskusjonen har pågått en stund.

Men så var det tilbake til måten du opplever ting på da. Det viser seg jo å ikke vært det samme bildet som virkeligheten.

1) Hvis ikke min opplevelse av Oslo stemmer med virkeligheten, hvorfor opplever jeg alltid det samme hver gang jeg er der?

2) Hvor har jeg egentlig skrevet at jeg hater Oslo?

Lenke til kommentar

1) Hvis ikke min opplevelse av Oslo stemmer med virkeligheten, hvorfor opplever jeg alltid det samme hver gang jeg er der?

2) Hvor har jeg egentlig skrevet at jeg hater Oslo?

1. Fordi din opplevelse blir farget av dit hat mot stedet. Jeg tror du egentlig ikke er i stand til å oppfatte noe positivt rundt stedet, fordi du egentlig ikke vil.

2. Det har du ikke behøvd å si direkte.

• Liker 2
Lenke til kommentar

No har en enda engang kommet med en artikkel og du har ikkje engang kommentert den.

En som holder med deg poster en artikkel og da er du i fyr og flamme om hvor feil vi andre tar osv, er jo bare å se på artikkelen..

Når eg så kommenterer artikkelen og river den i stykker så overser du svarene totalt :D

Eneste forsvaret du har mot oss er å angripe oss med å prøve å sette oss i ett dårlig lys, men som de sier så er vel ett godt angrep det beste forsvaret ?

Slik jeg forstår deg, så er din hovedkampanje mot Oslo at Oslo tar penger fra distriktene.

Artikkelen du postet går på at Oslo bruker mye penger på OL-søknaden, og bevilger mindre penger til bydelene. Med andre ord blir det kuttet internt i Oslo, og ikke i distriktene, så da skjønner jeg ikke hvordan den artikkelen kan støtte opp under din påstand.

Når det da også er den eneste artikkelen du klarer å finne som du mener støtter ditt syn, så er det fortsatt en del som taler for dine meningsmotstandere.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg ser fortsatt ikke hva dette har med saken å gjøre. Vil det føre til mer forfalling? Mer kriminalitet?

Ikke forfall, men muligens kriminalitet. Du er kanskje klar over hva slags syn flere muslimer har på kvinner...

Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor dette skal føre til mer kriminalitet. Hvis du mener voldtekter, så er det fryktelig trangsynt av deg. De fleste voldtekter foregår av nordmenn som er venner/bekjente av jentene som blir voldtatt. Og det skjer oftest på fester der en eller begge parter er ruspåvirket. Mange av disse voldtektene blir aldri anmeldt, men likevel er de den største gruppen.

"Det politiet kaller «festrelatert voldtekt» er den vanligste formen med rundt 34 prosent, mens overfallsvoldtektene hvor offer og gjerningsperson ikke har møttes før utgjør ca. 15 prosent."

Aftenbladet

Flertallet av voldtektene er begått av nordeuropeiske menn. Omtrent like mange av overfallsvoldtekene er begått av nordeuropeiske som ikke nordeuropeiske.

Flertallet av gjerningspersonene er nordeuropeiske menn i alderen 26 til 35 år, viser Kripos´statistikk, med unntak av overfallsvoldtekter.

Av de 40 tilfellene av overfallsvoldtekt, hvor det var mulig å si noe om hvor gjerningspersonene kom fra, var 21 ikke fra Nord-Europa, og 19 fra Nord-Europa.

NRK

Nå er vel uansett ikke skolen godkjent enda, og det er fortsatt bare en påstand fra din side om at det vil være negativt for Oslo med tanke på kriminalitet.

Endret av Karl_R
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Slik jeg forstår deg, så er din hovedkampanje mot Oslo at Oslo tar penger fra distriktene.

Artikkelen du postet går på at Oslo bruker mye penger på OL-søknaden, og bevilger mindre penger til bydelene. Med andre ord blir det kuttet internt i Oslo, og ikke i distriktene, så da skjønner jeg ikke hvordan den artikkelen kan støtte opp under din påstand.

Når det da også er den eneste artikkelen du klarer å finne som du mener støtter ditt syn, så er det fortsatt en del som taler for dine meningsmotstandere.

Nei, sa at Oslo var ett pengesluk, noe som bevises med å bruke 300 millioner på en OL søknad

Latterlig bruk av penger.

Men igjen, dette var bare ett bevis..

Eg sier igjen, hva hadde oslo vært uten administrasjonen ?

Og ikkje kom å si at " trenger ikkje norge administrasjon" som tidligere, da det bare er ett latterlig utsagn.

All administrasjon kan gjøres fra hvor som helst :D

For en del år tilbake reiste eg masse for å gjøre samme jobben som eg idag gjør 4 av 7 dager hjemmefra :D

Så til og med at måkene var begynt å oppføre seg som resten av pøblene der borte..

Nei eg håper helt ærlig på at det blir en vennligere by, men dagens tilstand for besøkende er tragisk.

Og ett pengesluk uten like.

Lenke til kommentar

Bare jeg som sliter med å finne noe fornuftig i det innlegget over?

Ja, administrasjon kan gjøres hvor som helst.

Det finnes mange grunner til at dette skjer i Oslo.

Mye fordi det er hovedstaden, Norges eneste ordentlig by osv osv.

Du sier at det er ett pengesluk, men du har ingen håndfaste beviser.

Det blir ikke sant bare fordi du ønsker det og gjentar det. Det er sånne merkelige illusjoner som Mathias også sliter med.

Syns det er veldig pussig.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, sa at Oslo var ett pengesluk, noe som bevises med å bruke 300 millioner på en OL søknad

Latterlig bruk av penger.

Men igjen, dette var bare ett bevis..

Eg sier igjen, hva hadde oslo vært uten administrasjonen ?

Og ikkje kom å si at " trenger ikkje norge administrasjon" som tidligere, da det bare er ett latterlig utsagn.

All administrasjon kan gjøres fra hvor som helst :D

Ja, administrasjonen kan gjøres fra hvor som helst. Så lenge det er nok kompetente mennesker til å gjøre jobben på det stedet.

Grunnen til at veldig mange firma etablerer hovedkontoret nettopp i Oslo, er fordi det er mange mennesker der. Man finner den største befolkningstettheten i Norge i nettopp Oslo, og sjansen for å finne nok kompetente ansatte er større der enn i andre byer. Alle som bor i Oslo bidrar til statskassen ved at de betaler skatter og avgifter, og da er det også naturlig at det brukes mer penger i Oslo enn i andre byer i landet... slik at de som betaler avgiftene også høster godene av det.

Sammenligner man med mindre byer og tettsteder, så er det mer kostnadseffektivt å bo "trangt". Det brukes mindre penger på veier, kollektivtrafikk, sykehus, sportsarenaer og andre goder enn andre steder i landet pr. beboer. Skulle man betalt skatter og avgifter ut fra hvor mye det koster å bygge ut akkurat der man bor, ville Oslos beboere betalt mye mindre enn de som bor i for eksempel Finnmark. Men det gjør de ikke. Oslos beboere er altså med på å finansiere utbygging og goder andre steder i landet hvor det er langt mindre befolkningstetthet slik at det ikke skal bli ekstremt mye høyere skatter og avgifter for de som bor på steder med liten befolkningstetthet.

Dette finner man ut kun ved å tenke logisk, så det krever ingen kilde.

• Liker 3
Lenke til kommentar

det er dette som er så artig med undersøkelser, det ene året er det fine tall og neste er det bånn i bøtta :)

Som jeg har nevnt tidligere i tråden ser jeg ikke bort fra at du en dag vil få rett. (altså at det vil bli en oppgang i kriminalitet - eller som i dette tilfellet: Grafitti)

Men akkurat nå peker kurven i riktig retning. Det blir mindre av det for hvert år. Så du bør nok vente med å triumfere til du kan vise oss tall fra 2013 eller senere som viser at problemet er i ferd med å bli større igjen

Endret av Achylles
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...