herzeleid Skrevet 4. april 2014 Del Skrevet 4. april 2014 Da har jeg problemer med å forstå hvorfor du trekker opp så gamle saker. Haugevis av mindre og stygge saker har det alltid vært og vil det alltid være, men nå har altså flere vist til statistikk som viser at dette ikke er økende, tvert imot. Det er en utvikling jeg liker ja. At det vil skje en ny sak en eller annen gang sier seg igrunn selv. Noe annet ville igrunn vært rart i en hvilken som helst by der det bor en viss mengde folk. Du får mene hva du vil om arkitekturen. Vi er en del i tråden som har snakket om de enorme endringene som har skjedd i deler av sentrum, der hele Bjørvika bygges om, samtidig som Tjuvholmen og Sørenga har blitt veldig flott. Du må gjerne misslike dette, men å si at det ikke har skjedd noe blir mildt sagt spesielt. Greit. Så hva med gullsmedranet nylig? Når det gjelder arkitekturen skjer det ikke flotte ting fordi man fortsetter å la Oslo se ut som en latterlig landsby istedenfor å komme opp i høyden. Det er det som gir et moderne preg. Gullsmedranet har jeg kommentert over. Du mener altså at alt som ikke er skyskrapere er umoderne. Det får være din mening. 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 4. april 2014 Forfatter Del Skrevet 4. april 2014 Jeg har ikke deltatt på noen dager så hva du har sagt tidligere aner jeg ikke. Alt som ikke er skyskrapere er ikke umoderne, men en hel by uten skyskrapere er umoderne! Og dra nå ikke fram delatterlige parodiene Oslo PLaza og Posthuset. Ingen av dem eier noen imponerende høyde i det hele tatt! Lenke til kommentar
D02 Skrevet 4. april 2014 Del Skrevet 4. april 2014 En by må ikke ha dubai eller NY bygg for å være moderne, det blir bare latterlig. Så med din logikk så kan du bare kalle en by moderne hvis det er skyskrapere på over XXX m høyde, hvor hverken plaza eller posthuset når opp. Du bryr deg bare hvor høyt ting er, ikke hvordan det ser ut f.eks? 3 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 4. april 2014 Del Skrevet 4. april 2014 (endret) Jeg har også fortalt deg mange ganger hvorfor det ikke egner seg å bygge veldig i høyden i Oslo, Mathias. Da risikerer vi å miste flere grøntområder pga solmangel siden solen i Oslo gjennom store deler av året er "for" lav. Endret 4. april 2014 av PatSharpX 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 4. april 2014 Forfatter Del Skrevet 4. april 2014 En by må ikke ha dubai eller NY bygg for å være moderne, det blir bare latterlig. Så med din logikk så kan du bare kalle en by moderne hvis det er skyskrapere på over XXX m høyde, hvor hverken plaza eller posthuset når opp. Du bryr deg bare hvor høyt ting er, ikke hvordan det ser ut f.eks? Jo, jeg bryr meg asolutt hvordan det ser ut! Det er nettopp derfor jeg ønsker et moderne og spennende preg i Oslo. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 4. april 2014 Forfatter Del Skrevet 4. april 2014 Jeg har også fortalt deg mange ganger hvorfor det ikke egner seg å bygge veldig i høyden i Oslo, Mathias. Da risikerer vi å miste flere grøntområder pga solmangel siden solen i Oslo gjennom store deler av året er "for" lav. Jeg har også forklart deg utallige ganger at det ikke går ann å rulle utover Oslo i all evighet ved mindre man vil bygge utover i vannet eller fjerne skogen for å bygge der. Før eller siden MÅ man opp i høyden. Vi snakker om Europas raskest voksende by. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 4. april 2014 Forfatter Del Skrevet 4. april 2014 Væpnet aksjon etter grovt butikkran Store politistyrker leter etter tre maskerte menn etter at de utførte et ran med pistol i en LIME-butikk i Oslo. En av ekspeditørene skal ha blitt stripset fast og lagt i gulvet. http://www.nrk.no/ostlandssendingen/aksjon-etter-vaepnet-butikkran-1.11651054 Trygge og fredelige Oslo... Lenke til kommentar
MathiasOslo Skrevet 4. april 2014 Del Skrevet 4. april 2014 Væpnet aksjon etter grovt butikkran Store politistyrker leter etter tre maskerte menn etter at de utførte et ran med pistol i en LIME-butikk i Oslo. En av ekspeditørene skal ha blitt stripset fast og lagt i gulvet. http://www.nrk.no/ostlandssendingen/aksjon-etter-vaepnet-butikkran-1.11651054 Trygge og fredelige Oslo... Innvandre som står bak, eller? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 4. april 2014 Del Skrevet 4. april 2014 I dag mistet jeg en 200-lapp ved Tinghuset, jeg la ikke merke til det. Men det gjorde en afrikaner som kom løpende til meg for å gi den igjen. Lurer på hvorfor aldri media skriver om sånne ting... 4 Lenke til kommentar
MathiasOslo Skrevet 4. april 2014 Del Skrevet 4. april 2014 I dag mistet jeg en 200-lapp ved Tinghuset, jeg la ikke merke til det. Men det gjorde en afrikaner som kom løpende til meg for å gi den igjen. Lurer på hvorfor aldri media skriver om sånne ting... Flere ganger jeg og venner har funnet lommebøker og levert det inn. Hmm, hvorfor står det ikke en artikkel om oss... 2 Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 4. april 2014 Del Skrevet 4. april 2014 Haha, dere prøver å redde oslo med uttalelsene deres, men dere failer jo hele tiden. Ser også ut til at flertallet av stemmene mener oslo er dårlige greier 1 Lenke til kommentar
D02 Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 Liker hvordan du faktisk utrykker glede over at din negativitet over Oslo ser ut til å støttes av flere. Virker litt underlig å bli positivt følelsesladet av noe negativt, men nok om det. Nå kan du ikke stole på slike "undersøkelser" i et kommentarfelt der sikkert 90% av de som stemmer ikke har grunnlag for det de stemmer på. 3 Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 Vel, du må like eller ikkje like hva du vil for min del. Men Oslo for min del kan gies vekk . Ett pengesluk som det er null kontroll på . Store ran, vold og trusler er IKKJE den vanlige normen her i Norge, men vi leser til stadigheter om Oslo og all dritten som befinner seg der borte. De rike er langt fra bedre enn de fattige.. Klart det er drit overalt, men i alle år har det vært mer og rett og slett for mye i Oslo. Det går så mye penger til hovedstaden at det er skremmende å se på resten av Norge. Klart eg ikkje synst det er bra at hovedstaden min er skitten, full av drittsekker, ute av kontroll osv, men måtte bare inn her å kommentere når eg så disse som forsøkte så tappert å forsvare byen sin.. Du skriver: "Nå kan du ikke stole på slike "undersøkelser" i et kommentarfelt der sikkert 90% av de som stemmer ikke har grunnlag for det de stemmer på" Hadde stemmene vært i din favør hadde du brukt den mot meg Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 (endret) Ett pengesluk som det er null kontroll på . Det går så mye penger til hovedstaden at det er skremmende å se på resten av Norge. Kilde? Oslo og byene generelt finansierer bygdenorge. Endret 5. april 2014 av PatSharpX 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 Dette har sikkert blitt snakket om iløpet av de 84(!) sidene, men hvilken annen by egner seg bedre til hovedstad i Norge da? Bergen? Trondheim? Stavanger? Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 Ett pengesluk som det er null kontroll på . Det går så mye penger til hovedstaden at det er skremmende å se på resten av Norge. Kilde? Oslo og byene generelt finansierer bygdenorge. Hehe, hvor finner vi oljen, vannkraften og fisken ?? At folkene som styrer ofte sitter i Oslo vil ikkje si at det er Oslo som tjener pengene.. At oslo er ett pengesluk er vel ingen hemmelighet lengre ??? Dette har sikkert blitt snakket om iløpet av de 84(!) sidene, men hvilken annen by egner seg bedre til hovedstad i Norge da? Bergen? Trondheim? Stavanger? Nei si det, er vel ikkje godt å si, men var vel ikkje det som var saken her ? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 Ett pengesluk som det er null kontroll på . Det går så mye penger til hovedstaden at det er skremmende å se på resten av Norge. Kilde? Oslo og byene generelt finansierer bygdenorge. Hehe, hvor finner vi oljen, vannkraften og fisken ?? At folkene som styrer ofte sitter i Oslo vil ikkje si at det er Oslo som tjener pengene.. At oslo er ett pengesluk er vel ingen hemmelighet lengre ??? Vil fortsatt ha kilde på påstanden din. 3 Lenke til kommentar
Equtious Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 70% stygg 20% greit 10% pent 1 Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Ett pengesluk som det er null kontroll på . Det går så mye penger til hovedstaden at det er skremmende å se på resten av Norge. Kilde?Oslo og byene generelt finansierer bygdenorge. Hehe, hvor finner vi oljen, vannkraften og fisken ?? At folkene som styrer ofte sitter i Oslo vil ikkje si at det er Oslo som tjener pengene.. At oslo er ett pengesluk er vel ingen hemmelighet lengre ??? Vil fortsatt ha kilde på påstanden din. Hehe. Fortell meg heller hvordan oslo skulle greid seg ut kysten ?? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 (endret) Hehe.Fortell meg heller hvordan oslo skulle greid seg ut kysten ?? Hehe. Uten Oslofjorden ville aldri Oslo vært hverken hovedstad eller en storby. Haha. Men jeg tar dette som at det ikke finnes noe bevis på din påstand. Hoho. Endret 6. april 2014 av PatSharpX 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå