jjkoggan Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Ja, det er like greit å gi opp! Hverken du eller noen andre forstår artikler og uttalelser om vold eller begrep som "Voldtektstbølgen" eller "Ransbølgen". Men dere må gjerne fortsette å bagatellisere alt sammen og vise til at langt større byer med langt større befolkning har høyere kriminalitet og fortsette å kalle denne latterlige landsbyen Oslo for en storby og si at alle storbyer har problemer...Hvordan måler du en bølge? Hvordan vet du at en bølge er større enn en annen bølge? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Dette er noe som ikke kan tas fra Oslo i det minste. Vi er ganske bortskjemte med gode spisesteder. http://www.osloby.no/oslosbeste/Dette-var-anmeldernes-favoritter-i-2013-7417741.html 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 28. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2013 Det kan godt være at Oslo har mange flotte spisesteder. Men når hele byen er stygg og full av kriminalitet bryr mulighetene for å spise ute meg mindre. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 28. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2013 Hvordan måler du en bølge? Hvordan vet du at en bølge er større enn en annen bølge? Hvis du tror at jeg snakket om bølger i havet burde du kanskje lese litt nøyere før du svarer igjen... Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 28. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2013 Politiet bevæpnet seg over 1000 ganger i Oslo I løpet av årets første elleve måneder måtte politiet i Oslo bevæpne seg over 1.000 ganger. Flere ganger har ubevæpnede politifolk måttet slåss mot væpnede forbrytere. http://www.nrk.no/norge/bevaepnet-seg-over-1000-ganger-1.11439953 Kan ikke si jeg er overrasket... Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 Hvis du tror at jeg snakket om bølger i havet burde du kanskje lese litt nøyere før du svarer igjen... Igjen, hvordan måler du bølger? Hvordan vet du at en kriminelle bølge har hendt og hvordan vet du at en er større enn det andre? Vi måler høyde i havet men hvordan gjør vi det med kriminalitet når det gjelder hele Oslo? Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 28. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2013 Sjekk tråden og les alle linker jeg har lagt ut. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 Sjekk tråden og les alle linker jeg har lagt ut. Det finnes ingen oppsummering i dine linker. Viser dine linker alt som skjer i Oslo eller bare merkbare eksempler som kan gi et falsk inntrykk? Jeg ville se på hele bildet. Finnes det oppsummeringer som viser alle kriminalitet i hele året , ikke bare kriminalitet som finnes i media? Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 28. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2013 Jepp, jeg holder meg også til helheten. Derfor danner jeg meg helheten utav x antall enkelthendelser og forstår at det ikke bare dreier seg om enkelthendelser lenger. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 (endret) Jepp, jeg holder meg også til helheten. Derfor danner jeg meg helheten utav x antall enkelthendelser og forstår at det ikke bare dreier seg om enkelthendelser lenger.Hvis du kjenner flere elever fra en klasse, vet du da nøye hvor mange elever finnes i hele klassen, eller blir det mer nøye å besøke klassen og telle alle elevene? Hvis du reiser til USA og besøker bare onkelen i Minnesota, vet du mye om Texas? Hvis jeg reiser til Oslo og bare ta mange shopping turer(enkelthendeler) langs Karl Johann, hvor mye vet jeg om Grorudalen? Tror du at media viser alle kriminalitet i Oslo eller enkelte tilfeller? Endret 28. desember 2013 av jjkoggan Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 (endret) Det kan godt være at Oslo har mange flotte spisesteder. Men når hele byen er stygg og full av kriminalitet bryr mulighetene for å spise ute meg mindre. Men det stemmer jo ikke, så da kan vi jo bare glede oss over spisestedene Det er faktisk sant at Oslo er kjent selv utenfor landegrensene for å være ett sted med mye god mat. Endret 28. desember 2013 av PatSharpX 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 29. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2013 Hvis du kjenner flere elever fra en klasse, vet du da nøye hvor mange elever finnes i hele klassen, eller blir det mer nøye å besøke klassen og telle alle elevene? Hvis du reiser til USA og besøker bare onkelen i Minnesota, vet du mye om Texas? Hvis jeg reiser til Oslo og bare ta mange shopping turer(enkelthendeler) langs Karl Johann, hvor mye vet jeg om Grorudalen? Tror du at media viser alle kriminalitet i Oslo eller enkelte tilfeller? Hva er poenget ditt? At det er langt mer kriminalitet i Oslo enn media viser? Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 29. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2013 Men det stemmer jo ikke, så da kan vi jo bare glede oss over spisestedene Det er faktisk sant at Oslo er kjent selv utenfor landegrensene for å være ett sted med mye god mat. Jo, det er akkurat slik det er! Trist, men sant. Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 Jo, det er akkurat slik det er! Trist, men sant. Bare nysgjerrig. Hvor bor du? Hadde vært greit å vite, ettersom du synes Oslo er så stygt. Så har jeg et godt alternativ hvis jeg en gang skulle flytte, for da må jo det stedet være mye bedre 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 Hva er poenget ditt? At det er langt mer kriminalitet i Oslo enn media viser? Fordi media viser ikke alle kriminalitet i Oslo hele tiden, det blir lett å få et falsk inntrykk hvis man bruker bare media som sitt eneste kilde å vurdere kriminalitet i Oslo. Mye bedre å bruke data fra politiet som må dokumentere alt, ikke bare enkelte tilfeller Din metode fungerer bra bare hvis: 1. Media viser all kriminalitet og 2. Du dokumentere det slik at du har nøye tall Hvis du isteden ser på media og bare få et generelt inntrykk, blir det lite nøye Et eksempel- jeg bor i USA men har lest utallige innlegg i disse fora i flere år. Tror du jeg kan da ganske nøye vurdere hva den typiske nordmann mener? Eller bedre å se på meningsmåler? 1 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 I følge media er jeg en kriminell hooligan fordi jeg liker å lage litt liv på og rundt fotballkamper. Selv om jeg aldri bryter loven. Jeg har faktisk aldri vært i en slosskamp i hele mitt liv. Men media presenterer oss som kriminelle hooligans og politiet behandler oss som terrorister. 1 Lenke til kommentar
Achylles Skrevet 30. desember 2013 Del Skrevet 30. desember 2013 Igjen, hvordan måler du bølger? Hvordan vet du at en kriminelle bølge har hendt og hvordan vet du at en er større enn det andre? Det sto i avisen at den som er nå er større enn de vi har hatt før, og siden det sto i avisen så må det være sant. Lenke til kommentar
fivebigcities Skrevet 30. desember 2013 Del Skrevet 30. desember 2013 I følge media er jeg en kriminell hooligan fordi jeg liker å lage litt liv på og rundt fotballkamper. Selv om jeg aldri bryter loven. Jeg har faktisk aldri vært i en slosskamp i hele mitt liv. Men media presenterer oss som kriminelle hooligans og politiet behandler oss som terrorister. Hva er det som ligger i å lage litt liv her? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 30. desember 2013 Del Skrevet 30. desember 2013 (endret) Hva er det som ligger i å lage litt liv her? Synging, flaggveiving, hopping osv. Endret 30. desember 2013 av PatSharpX Lenke til kommentar
fivebigcities Skrevet 30. desember 2013 Del Skrevet 30. desember 2013 Synging, flaggveiving, hopping osv. Det kan godt være at politiet generaliserer. Men når det er folk blant dere som oppfører seg som idioter, går det dessverre utover resten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå