Mchansern Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Ville ha øl – truet med kniv http://www.osloby.no/nyheter/Ville-ha-ol--truet-med-kniv-7368708.html Virkelig en by å ha trygg butikkjobb i... Det jeg liker aller mest med denne saken er at du leser Osloby-magasinet. Du er jo ikke bosatt i Oslo, så du leser det av èn grunn: Nemlig å finne nyheter som kan svartmale Oslo mest mulig. 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 10. november 2013 Forfatter Del Skrevet 10. november 2013 Og hvordan er dette representativt for alle som jobber i butikk i Oslo? Ikke gjør som alle andre nå og avfei dette som en engangshendelse. For dette er ingen bagatell i det hele tatt. Det er svært mange andre kriminalsaker i Oslo (og i resten av landet) som inkluderer ran og bruk av kniv. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 10. november 2013 Forfatter Del Skrevet 10. november 2013 Slåssing i Lillehammer i natt. Det er utrolig utrygt i Lillehammer, bare se: Ikke et sted JEG ville vært i det minste... https://twitter.com/OPSGudbrandsdal/status/399360601232666625 Kan så være. Denne tråden dreier seg om Oslo. Du er velkommen til å starte en egen om Lillehammer eller om hele resten av landet om du vil. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 10. november 2013 Forfatter Del Skrevet 10. november 2013 Det jeg liker aller mest med denne saken er at du leser Osloby-magasinet. Du er jo ikke bosatt i Oslo, så du leser det av èn grunn: Nemlig å finne nyheter som kan svartmale Oslo mest mulig. Spar deg. Jeg er innom nettavisene til både Aftenposten, NRK og VG flere ganger og dagen. Dagbladets også iblant. Og da sjekker jeg både utenlandske og norske nyheter i alle avisene. Er det samtidig unormalt å også sjekke nyheter fra Oslo når det finnes en egen side for det? Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 (endret) Spar deg. Jeg er innom nettavisene til både Aftenposten, NRK og VG flere ganger og dagen. Dagbladets også iblant. Og da sjekker jeg både utenlandske og norske nyheter i alle avisene. Er det samtidig unormalt å også sjekke nyheter fra Oslo når det finnes en egen side for det? Ja, jeg vil påstå det er unormalt. Ville aldri falt meg inn å lese f.eks. Bergens Tidende bare fordi det finnes. Endret 10. november 2013 av ehs5 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 10. november 2013 Forfatter Del Skrevet 10. november 2013 Nå interesserer jeg meg ikke spesielt for Bergen. Jeg har forklart alt i åpningsinnlegget samt gjentatte ganger i tråden hvorfor jeg har gått spesielt inn på Oslo. Lenke til kommentar
gustæv Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Folk blir ranet hver dag. Jenter blir voldtatt hverdag/kveld. jada kos deg i søpple byen du! Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 10. november 2013 Forfatter Del Skrevet 10. november 2013 Og det er nettopp derfor det er viktig å gjøre noe med saken! Den siste setningen aner jeg ikke hvor du vil med. Lenke til kommentar
Spider Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Ikke gjør som alle andre nå og avfei dette som en engangshendelse. For dette er ingen bagatell i det hele tatt. Det er svært mange andre kriminalsaker i Oslo (og i resten av landet) som inkluderer ran og bruk av kniv. Jeg hverken avfeier eller bagatelliserer. Jeg spør, konkret, om hvordan dette er representativt for alle som jobber i butikk i Oslo. Hvilken kvalitativ og kvantitativ forskning ligger til grunne? Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 10. november 2013 Forfatter Del Skrevet 10. november 2013 Har det ikke slått deg at dette kunne skjedd i en hvilken som helst butikk hvor øl selges? Har det ikke slått deg at det kan skje i en hvilken som helst annen butikk der øl selges neste gang? Ville du følt deg trygg med en butikkjobb i denne byen når du visste at slikt kunne skje? 1% for at noe sånt kan skje er 1% for mye. Lenke til kommentar
Spider Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Har det ikke slått deg at dette kunne skjedd i en hvilken som helst butikk hvor øl selges? Har det ikke slått deg at det kan skje i en hvilken som helst annen butikk der øl selges neste gang? Ville du følt deg trygg med en butikkjobb i denne byen når du visste at slikt kunne skje? 1% for at noe sånt kan skje er 1% for mye. Nå jobber ikke jeg i butikk, men denne problematikken kan jo tilskrives alt som noensinne har skjedd i hele vår kjente historie. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 (endret) Har det ikke slått deg at dette kunne skjedd i en hvilken som helst butikk hvor øl selges? Har det ikke slått deg at det kan skje i en hvilken som helst annen butikk der øl selges neste gang? Ville du følt deg trygg med en butikkjobb i denne byen når du visste at slikt kunne skje? 1% for at noe sånt kan skje er 1% for mye. Hvordan har du tenkt til å sikre deg at noen ikke angriper butikkarbeidere? Man kan jo ha sikkerhetskontroller som på flyplasser utenfor hver eneste butikk. Men det hindrer jo ikke mennesker å gå berserk med bare nevene. Derfor må kassene være i et bur av skuddsikkert plexiglass. Og når arbeiderne er ute å fyller på varer bør de gå med skudd/knivsikker-vest. Alle butikkmedarbeidere utstyres også med nunchaku og får et fem-ukers intensivkurs i å behandle dette våpenet. Det er min plan ihvertfall. Endret 10. november 2013 av Mchansern Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 10. november 2013 Forfatter Del Skrevet 10. november 2013 Nå jobber ikke jeg i butikk, men denne problematikken kan jo tilskrives alt som noensinne har skjedd i hele vår kjente historie. Ønsker du at det skal gjøres noe med eller ikke? Lenke til kommentar
Spider Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Ønsker du at det skal gjøres noe med eller ikke? Såklart, men du har enda ikke svart på spørsmålet mitt. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 11. november 2013 Forfatter Del Skrevet 11. november 2013 Har du stilt et spørsmål egentlig? Utifra det du har skrevet virker det bare som om du har sagt at det samme som dette problemet kan sies om hele våre kjente historie. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 11. november 2013 Forfatter Del Skrevet 11. november 2013 Hvordan har du tenkt til å sikre deg at noen ikke angriper butikkarbeidere? Man kan jo ha sikkerhetskontroller som på flyplasser utenfor hver eneste butikk. Men det hindrer jo ikke mennesker å gå berserk med bare nevene. Derfor må kassene være i et bur av skuddsikkert plexiglass. Og når arbeiderne er ute å fyller på varer bør de gå med skudd/knivsikker-vest. Alle butikkmedarbeidere utstyres også med nunchaku og får et fem-ukers intensivkurs i å behandle dette våpenet. Det er min plan ihvertfall. Vet du ikke er seriøs, men uansett så minner det forslaget der langt mer om politi og militærstater som Israel. Ville heller konstant hatt en bevæpnet vakt i hver butikk. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 11. november 2013 Forfatter Del Skrevet 11. november 2013 – Lave straffer trekker kriminelle til Norge Et lavt straffenivå trekker utenlandske kriminelle til Norge, mener Oslos politimester Hans Sverre Sjøvold. – Småkriminelle utlendinger bare går rundt i systemet, og det skjer egentlig ganske lite, sier han. «Ca 60 prosent av antall pågrepne i Grønland krets er utenlandske statsborgere uten annen tilknytning til Norge enn at de oppholder seg her. En stor andel av disse er uten lovlig opphold i Norge eller asylsøkere som ikke oppholder seg på asylmottak. Storparten av disse har ikke legitimasjonspapirer fra andre land. De har heller ikke fast eller kjent bopel i Norge.» De lave straffene og problemene med å stille utlendinger til ansvar for småkriminalitet er et stort problem, sier politimester i Oslo, Hans Sverre Sjøvold: http://www.nrk.no/norge/_-lave-straffer-trekker-kriminelle-1.11346482 Altså var det ikke noe mer å spørre seg om: Norge har altfor lave straffer for kriminalitet og Oslo er en magnet og et fristed for kriminelle! Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 Ville heller konstant hatt en bevæpnet vakt i hver butikk. Butikkene kan jo ha vekter, men de ser vel selv ikke behovet for det. Utenom de "store motehusene" da, de har jo vakter ved inngangen til butikkene. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 11. november 2013 Forfatter Del Skrevet 11. november 2013 Hendelser som den jeg viste til viser at det er nødvendig. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 Ja, det kommer vel an på øyet som ser. Obama så det sikkert som nødvendig å overvåke hele verden, men ble ikke veldig godt mottatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå