Gå til innhold

Generell diskusjon rundt Norges hovedstad Oslo. En pryd for landet eller en forfallen rønne? Et fristed for kriminalitet eller en trygg by?

Hvordan synes du Oslo er utsendemessig?  

685 stemmer

1. 1. Synes du Oslo er en fin by utsendemessig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Politiet/puletiet vet ingen ting! Jeg har faktisk registrert dette over flere år: De kjører litt rundt i biler og går rundt på gaten, stopper opp tilfeldige folk og spør dem hva de gjør der eller vil se legitimasjon

Så det er bedre at de kjører rundt i en politibil til 1.5 mill og stopper noen på gaten hva de gjør der altså? Om jeg skal forstå deg rett...

Lenke til kommentar

Nei, det er bedre at de både er til stede med biler som kan ta seg fram i vanskelig terreng og tåler en trøkk samt med både motorsykler, scootere, sykler og til fots samt i den typen biler de bruker nå til dags og selvfølgelig permanent bevæpnet og i langt større antall enn i dag. Og faktisk med prioritering om å pågripe kriminelle og stanse kriminaliteten istedenfor det lekearbeidet de gjør i dag!

Lenke til kommentar

Og bla. dreier tråden seg om hvorvidt Oslo er en trygg by og det er den ikke. Først og fremst pga. den elendige "innsatsen" til politiet.

Og for øvrig, tror du kriminelle i Oslo som vil stikke av fra politiet bare kjører rundt omkring inni byen?

Når var sist en kriminell i Oslo gikk over til å kjøre offroad?

• Liker 4
Lenke til kommentar

Og for øvrig, tror du kriminelle i Oslo som vil stikke av fra politiet bare kjører rundt omkring inni byen?

De må i det minste kjøre på vei en godt stund før de kommer seg noen sted.

Jeg har hvert fall til gode å høre om kjøring i parker osv.

Endret av PatSharpX
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når var sist en kriminell i Oslo gikk over til å kjøre offroad?

Er faktisk ikke sikker. Men du er vel en av dem som nekter å se mer enn fem minutter inn i tiden og heller får et GIGANTSJOKK den dagen noe skjer...

Jeg snakker om sikkerhet og prioritering! Om å være føre var og være best rustet til å bekjempe kriminaliteten!

Lenke til kommentar

De må i det minste kjøre på vei en godt stund før de kommer seg noen sted.

Jeg har hvert fall til gode å høre om kjøring i parker osv.

Kommer ann på hvor langt inni byen de er. De kan like gjerne være i nærheten av en vei ut av byen. Ellers samme svar til deg som til herzeleid.

Lenke til kommentar
Knuste ankelen på ransoffer - fire gutter dømt

- Jeg er glad for at to av dem må i fengsel, sier det 
29-årigeransofferet til Aftenposten. Samtidig ønsker han dem lykke til 
videre ilivet.
Tidligere var han aldri redd for å gå ute i Oslo når det var mørkt. Nå har 
angsten kommet inn i livet hans og det hender han ikke engang våger å gå ut 
hjemmefra for å kjøpe seg en is om kvelden.

http://www.osloby.no/nyheter/krim/Knuste-ankelen-pa-ransoffer---fire-gutter-domt-7366137.html

Hvorfor blir jeg ikke overrasket over "det trygge og gode livet" i Oslo...

Lenke til kommentar

Er faktisk ikke sikker. Men du er vel en av dem som nekter å se mer enn fem minutter inn i tiden og heller får et GIGANTSJOKK den dagen noe skjer...

Jeg snakker om sikkerhet og prioritering! Om å være føre var og være best rustet til å bekjempe kriminaliteten!

Jeg vil tro jeg har veldig mye mer erfaring med sikkerhet og beredskap enn deg så hva du måtte tro om meg tar jeg ikke så tungt.

Mener du at politiet i Oslo skal kjøre rundt i terrengbiler i tilfelle en skurk skulle ta seg en skogstur?

Forøvrig tror jeg allerede politiet har en del MB er. Var vell blandt annet en slik Breivik ble kjørt til rettsaken i.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Dette har vi snakket om Mathias. Du imponerer ingen med å komme med nyhetslinker som dokumenterer at det foregår kriminalitet i Norges største by. Det har ingen her benektet heller.

Ikke prøv å ro deg vekk. Dette er en av haugevis av saker jeg har vist til. Dette beviser klart og tydelig at Oslo ikke er en trygg by i det hele tatt og samtidig roser du politiets innsats uten å kunne nevne en eneste spesifikk ting ved politiets arbeid du er fornøyd med... Hvis ingen imponerer noen her er det nettopp deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...