Gå til innhold

Generell diskusjon rundt Norges hovedstad Oslo. En pryd for landet eller en forfallen rønne? Et fristed for kriminalitet eller en trygg by?


Hvordan synes du Oslo er utsendemessig?  

685 stemmer

  1. 1. Synes du Oslo er en fin by utsendemessig?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bare påpekte at kuytdckgtc ikke nødvendigvis skrev innlegget på feil sted slik Mchansern tror.

 

Jeg MENTE ikke at innlegget er skrevet på feil sted bokstavelig. Jeg mente at uttrykk som "Oslamabad i Noristan" er fjollete uttrykk vi bør unngå i en seriøs debatt, og dette er typiske uttrykk som blir hyppig brukt i kommentarfelt.

Lenke til kommentar

Hadde du fulgt med litt i tråden her så hadde du nok spottet flere linker der blant annet Lonely Planet skriver varmt om Oslo.

 

Hvis du ikke har registrert det har jeg vært svært lite aktiv i det siste. Hvor lenge aktiviteten varer nå aner jeg ikke. Så da kan du henvise til innleggene eller legge dem ut på ny.

Lenke til kommentar
Her blir det ikke lett å stikke av!

 

Noen har romslige budsjetter når de skal kjøpe inn politibiler. 

 
De har tatt utgangspunktet i Mercedes G63 AMG og laget spesialversjonen B637 
– 700 Widestar.
 
Tallet som er verdt å merke seg her er 700. Det handler ikke om prisen i 
tusen kroner eller vekten på ekstrautstyret. Nei, dette Geländewagen-utgaven har 
rett og slett fått 700 hestekrefter under panseret!

Kanskje vel så viktig for politiet i Dubai er at det neppe er mange som har 
mulighet til å hamle opp med dette utenfor veiene heller.
 
Ørkenegenskapene er nemlig ivaretatt gjennom et av verdens beste 
firehjulstrekk-systemer. Med andre ord: Disse bilene blir det ikke enkelt å 
stikke av fra ...

http://www.abcnyheter.no/motor/2013/11/06/brabus-gelaendewagen-her-blir-det-ikke-lett-stikke-av

 

Tenk om det latterlige, patetiske politiet her i Norge også kunne ha prioritert denne slags utstyr for å slå ned på kriminelle istedenfor å ikke gjøre noe som helst. Da hadde kanskje ikke Oslo svømt over av mennesklig søppel og det ville nok hatt positiv virkning i alle andre deler av landet også.

Lenke til kommentar

Jeg håper nå politiet får økt bemanning fremfor investeringer i penisforlengere, men det er kanskje bare meg?

 

Så flere politifolk, men ikke bedre utstyr skal gjøre hovedstaden og resten av landet sikkert?

 

Like latterlig som tankegangen om at det landet som har flest soldater er militært sterkest når det samtidig mangler alt av marineskip, tanks, militære biler, jagerfly, kampfly, kamphelikopter osv...

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt hvordan politibiler som behersker ørkenkjøring vil gjøre politiet mer effektivt i et land fullt av fjell og daler...

 

Det finnes mye vanskelig terreng også her i landet. Og om noen først forsøker å stikke av i en bil vil de ikke bare satse på bykjøring. Tvert imot, de vil vekk fortest mulig.

 

Det eneste unntaket er 17-18åringer som stjeler en bil uten å kunne kjøre for å være kule og kjøre rundt midt i sentrum...

Lenke til kommentar

 

 

Tenk om det latterlige, patetiske politiet her i Norge også kunne ha prioritert denne slags utstyr for å slå ned på kriminelle istedenfor å ikke gjøre noe som helst. Da hadde kanskje ikke Oslo svømt over av mennesklig søppel og det ville nok hatt positiv virkning i alle andre deler av landet også.

 

 

Her er en link til en modell som er dårligere enn den du linket:

 

http://www.tv2.no/underholdning/broom/test-mercedes-gklasse-g350-dette-er-en-av-de-eldste-nybilen-som-finnes-4130405.html

 

 

Den koster ca. 1 mill med litt over 200hk, og null ekstrautstyr. Hvis vi sier at en Dubai-Brabus med norske skilter ligger på 1.5mill (ren gjetting, men såkalt kvalifisert gjetting utifra infoen vi har her). Så må man jo gjerne ha et par av de for å få noen effekt. Hjelper jo ikke bare ha èn, så hvis Oslo politidistrikt vil ha ti koster det plutselig 15 millioner kroner. Synes du det er verdt det?

Lenke til kommentar

 

Så flere politifolk, men ikke bedre utstyr skal gjøre hovedstaden og resten av landet sikkert?

 

Like latterlig som tankegangen om at det landet som har flest soldater er militært sterkest når det samtidig mangler alt av marineskip, tanks, militære biler, jagerfly, kampfly, kamphelikopter osv...

 

Flere politifolk heller enn dyre biler politiet ikke har ytret noe ønske om ja. Det handler om prioriteringer, og da må bemanning og annet utstyr få prioritet, fremfor en "tøff bil".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

La du merke til at disse bilene i tillegg til fart og styrke kan forfølge de kriminelle i flere typer terreng?

 

Det at politiet her til lands ikke har ytret et ønske om slike biler betyr null og niks da politiet her til lands er en gjeng med maktsyke og handlingsløse mammadalter! Jeg for min del kaller dem heller puletiet enn politiet.

Lenke til kommentar

La du merke til at disse bilene i tillegg til fart og styrke kan forfølge de kriminelle i flere typer terreng?

 

Det at politiet her til lands ikke har ytret et ønske om slike biler betyr null og niks da politiet her til lands er en gjeng med maktsyke og handlingsløse mammadalter! Jeg for min del kaller dem heller puletiet enn politiet.

 

Så hva politiet, som vet hva de driver med, mener er mindre viktig en det du, som ikke har noe greie på politiets behov, mener.

 

Ærlig talt så blir det litt vanskelig å ta det du sier seriøst når du uttaler deg så ekstremt bastant om ting du gjerne kan veldig lite om.

 

edit. Og ja, jeg vet du kommer til å skrive noe som "det er du som vet lite" eller lignende.

Endret av herzeleid
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Politiet/puletiet vet ingen ting! Jeg har faktisk registrert dette over flere år: De kjører litt rundt i biler og går rundt på gaten, stopper opp tilfeldige folk og spør dem hva de gjør der eller vil se legitimasjon fordi de alle sammen er så langt tilbakestående at de automatisk tror at tatovering betyr et gjengmedlem som betyr bråk samt at piercing betyr pønker som betyr bråk og at alle som går en kveldstur istedenfor å sitte inne og kope er potensielt kriminelle! De gjør absolutt null og niks i noen som helst sak! Og bare se hvor enormt lang tid det tar før de klarer å oppklare saker de få gangene de klarer det. Se på Orderudsaken og Baneheiasaken, alt sammen tok evigheter. Klønene måtte tom. gi bevisene to ganger før rettssaken mot de siktede kunne starte. Og tenk på Holmliasaken, hadde ikke Joe Erling Jahr blitt tatt i Sverige fordi han sneik (husker ikke om det var på buss, trikk eller t-bane) hadde det norske politiet aldri noen sinne klart å oppspore ham. Det norske politiet er komplett ubrukelig, patetisk, latterlig og elendig! Ærlig talt, synes du virkelig de uniformerte klovnene og tullingene gjør noen god jobb? Eller noen jobb i det hele tatt?

Lenke til kommentar

Politiet/puletiet vet ingen ting! Jeg har faktisk registrert dette over flere år: De kjører litt rundt i biler og går rundt på gaten, stopper opp tilfeldige folk og spør dem hva de gjør der eller vil se legitimasjon fordi de alle sammen er så langt tilbakestående at de automatisk tror at tatovering betyr et gjengmedlem som betyr bråk samt at piercing betyr pønker som betyr bråk og at alle som går en kveldstur istedenfor å sitte inne og kope er potensielt kriminelle! De gjør absolutt null og niks i noen som helst sak! Og bare se hvor enormt lang tid det tar før de klarer å oppklare saker de få gangene de klarer det. Se på Orderudsaken og Baneheiasaken, alt sammen tok evigheter. Klønene måtte tom. gi bevisene to ganger før rettssaken mot de siktede kunne starte. Og tenk på Holmliasaken, hadde ikke Joe Erling Jahr blitt tatt i Sverige fordi han sneik (husker ikke om det var på buss, trikk eller t-bane) hadde det norske politiet aldri noen sinne klart å oppspore ham. Det norske politiet er komplett ubrukelig, patetisk, latterlig og elendig! Ærlig talt, synes du virkelig de uniformerte klovnene og tullingene gjør noen god jobb? Eller noen jobb i det hele tatt?

 

Ok. Jeg kan vell ikke si annet enn at det ser ut til at du overvurderer egne evner, samtidig som du undervurderer andre, her politiet. Det er strengt tatt en gjenganger i de trådene du deltar i. De andre er ubrukelig/udugelig/patetisk/"barnslig tøysenavn" og du har skjønt det. Du er antagelig veldig alene om den oppfatningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...