Gå til innhold

Generell diskusjon rundt Norges hovedstad Oslo. En pryd for landet eller en forfallen rønne? Et fristed for kriminalitet eller en trygg by?


Hvordan synes du Oslo er utsendemessig?  

685 stemmer

  1. 1. Synes du Oslo er en fin by utsendemessig?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oslo er en flott by. St. Hanshaugen, Slottsparken, Bislett (Stensparken), Grünerløkka, Grønland, Torshov (Lilleborg - gjemt perle), m.fl. Det er egentlig bare å holde seg unna Karl Johan mellom Jernbanetorget og Egertorget, så ser man Oslo slik hun egentlig er.

 

Jeg er riktignok ikke oppvokst i Oslo, men etter å ha bodd her i snart 8 år så føler jeg meg mer hjemme her enn noe annet sted jeg har bodd.

 

EDIT: @Herzeleid: var det ikke en artikkel i Aftenposten som påstod at Oslo er en av de grønneste byene i verden? Noen som kan finne den (er i Notodden nå med begrenset internettilgang)?

Endret av Tony Chu
Lenke til kommentar

EDIT: @Herzeleid: var det ikke en artikkel i Aftenposten som påstod at Oslo er en av de grønneste byene i verden? Noen som kan finne den (er i Notodden nå med begrenset internettilgang)?

Tror ikke det stemmer helt, men kommer jo helt an på hvordan man velger å måle da så klart.

Har hørt at Berlin er den grønneste hovedstaden i Europa i hvert fall.

Men som du sier, vi er ganske bortskjemte på grøntområder i Oslo. Og hvert fall såpass i "sentrum"/nære sentrum som mange av disse parkene og stendene faktisk er.

 

I kveld så skulle jeg bare hjem fra en venninne som bor på Adamstuen og hjem til meg selv på Marienlyst, det er egentlig 2min gange, men valgte å ta en lengre tur innom Bislett bare for å gå å se på denne fantastiske byen :)

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

NAV-ansatt knivstukket i Oslo

 

Kjenning av politiet siktet for drapsforsøk

 

En kvinne ble kjørt til sykehus med kritiske skader etter å ha blitt knivstukket på NAV-kontoret på Grorud mandag morgen.

 

- En ansatt har blitt knivstukket av en klient. Den skadede er kjørt til sykehus med kritiske skader, opplyser Oslo-politiet i en pressemelding.

 

http://www.vg.no/nyh...?artid=10112525

 

Overrasker meg ikke akkurat at dette skjedde i Oslo...

Lenke til kommentar

Jeg vet du tror du får frem ett eller annet ppeng ved å spamme nyhetslinker, men i og med at ingen her har påstått at Oslo, eller noen annen by for den del, er perfekt (mot)beviser du egentlig igen ting.

 

 

 

Midt blant voldtekter, knivstikking, søppel, forfall, hærverk, tiggere, uteliggere, alkoholikere og narkomane...

 

Som man kan si om en hvilken som helst by på over ett par hundre tusen...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

90% av de som kommenterer her er jo fra småbyer og det som mindre er og aner ikke hva det vil si å bo i en by. Nevn èn by med noen hundre tusen innbyggere som ikke har voldtekter, knivstikking, søppel, forfall, hærverk, tiggere, uteliggere, alkoholikere og narkomane.

 

Og internasjonalt sett har Oslo ganske lite av alt det overnevnte. Det er ikke det at det er OK at det er sånn, det er bare sånn det er i byer og det er ganske lite man får gjort med det. Stikk tilbake til småbyen deres hvis det er så forferdelig her og la de som nyter Oslo nyte Oslo i fred.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Midt blant voldtekter, knivstikking, søppel, forfall, hærverk, tiggere, uteliggere, alkoholikere og narkomane...

Det er jo en ganske destruktiv måte å se det på, gjør du slik med alle ting i livet ditt? Men ja, slik er det nå å bo i byen, men alt det positive overskygger dette til de grader.

Så jeg er meget glad i byen "min".

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg vet du tror du får frem ett eller annet ppeng ved å spamme nyhetslinker, men i og med at ingen her har påstått at Oslo, eller noen annen by for den del, er perfekt (mot)beviser du egentlig igen ting.

 

Jeg spammer ingen ting. Jeg legger inn forskjellige linker for hver gang. Hvordan får du det til å bli spamming?

Lenke til kommentar

Det er jo en ganske destruktiv måte å se det på, gjør du slik med alle ting i livet ditt? Men ja, slik er det nå å bo i byen, men alt det positive overskygger dette til de grader.

Så jeg er meget glad i byen "min".

 

Hvilke positive ting er det du sikter til? Og er holdningen din at det er greit at alle disse destruktive tingene skjer så lenge det skjer flere positive ting?

Lenke til kommentar

Hvilke positive ting er det du sikter til? Og er holdningen din at det er greit at alle disse destruktive tingene skjer så lenge det skjer flere positive ting?

Det er jo bare å lese tråden da, du har jo hatt en tendens til å be folk gjøre det, så da regner jeg med du har fått med deg alle de flotte tingene i Oslo.

 

 

Slik blir Øyafestivalen på Tøyen til neste år.

Ser lovende ut dette. Må prøve å få tatt turen. Må bare være tidelig ute, det blir jo fort utsolgt.

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Fordi det ikke bidrar til en konstruktiv diskusjon?

 

Det er Oslo vi diskuterer her og jeg legger ut linker til negative hendelser og/eller ting rundt Oslo. Det er absolutt å bidra til en konstruktiv diskusjon. Det er alle de som bare avfeier dette og sier at Oslo er en flott by uten å underbygge dette eller vise til noe som helst som ødelegger for diskusjonen.

Lenke til kommentar

Så at noen er uenige med deg ødelegger diskusjonen?

Påstanden om at Oslo er en fin by har blitt bevist mang engang, det at du ikke er villig til å innse dette får du ta på din kappe.

Fordi det er jo veldig moro å diskutere hvis alle er enige er det ikke? Da blir det en fin diskusjon.

 

Du kan jo se hvilke reaksjoner du får på alle disse linkene, det er jo ikke noe nytt at det skjer ting som ikke er bra i selv ett land som Norge.

Du kommer ikke med noe nytt, jeg tror egentlig du bare skader ditt eget argument, så deg om det. :)

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...