Gå til innhold

Generell diskusjon rundt Norges hovedstad Oslo. En pryd for landet eller en forfallen rønne? Et fristed for kriminalitet eller en trygg by?

Hvordan synes du Oslo er utsendemessig?  

685 stemmer

1. 1. Synes du Oslo er en fin by utsendemessig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da ble jeg for et par timer siden slått ned og ranet for første gang i min egen by. Likevel elsker jeg Oslo! Fantastisk sted selv om det ikke er gøy å bli overfalt av 4 svarte menn i et ellers ganske "barnevennlig" nabolag.

Bra du kom deg unna det med såpass god helse at du kan skrive her inne, sett utallige slike episoder ende mye verre..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Da ble jeg for et par timer siden slått ned og ranet for første gang i min egen by. Likevel elsker jeg Oslo! Fantastisk sted selv om det ikke er gøy å bli overfalt av 4 svarte menn i et ellers ganske "barnevennlig" nabolag.

Lukter pisspreik her.

Hvorfor skulle han ha funnet opp det? Når han hele tiden har argumentert for at Oslo er en fin by.

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Ikke noe bullshit, nei. Jeg har da såpass lang fartstid på forumet her uten å trolle, at jeg håper jeg har litt mer troverdighet enn som så.

Fire negere hoppet av bussen etter meg. De hadde vel sett at jeg hadde sittet på bussen med smartphone. Kom fort opp bak meg. Han ene spurte om klokka, men jeg satte opp farten for jeg skjønte godt hva som skjedde. Plutselig har en tak rundt halsen på meg og en annen sier jeg har tre sekunder på å levere fra meg alt. "Uaktuelt..." rekker jeg å si før jeg blir rappa til over øyet. I løpet av sekunder har de tømt lommene mine for lommebok og mobil. Anmeldte det og politiet kom fra Grønland iløpet av en halvtimes tid. Har sjeldent opplevd å bli tatt så alvorlig av politiet, men det har vel sammenheng med at de har trappet opp innsatsen mot voldelige ran.

Endret av Olum
Lenke til kommentar

Tragisk historie. Får velge å tro det er sant og da er det ikke overraskende. Ettersom de tydeligvis var utlendiger/innvandrere er det et klart bevis på at vi må være langt mer forsiktige med hvem vi slipper inn her i landet samt at kriminelle utlendiger burde kastes ut igjen av landet! Det er også et klart bevis på at byen trenger langt mer synelig politi.

Lenke til kommentar

"Jeg ble nettopp ranet og rasist i samme slengen. Nå må jeg kjappe meg med å ringe politiet og poste på forumet"

Hadde aldri dårlig tid med å komme meg å få postet det. Var heller noe jeg kom på da jeg logget inn og sjekket de siste innleggene i tråden. Hvorfor jeg plutselig har blitt rasist, må nesten du svare på. Jeg aner ikke hva du mener med det.

Lenke til kommentar

"Jeg ble nettopp ranet og rasist i samme slengen. Nå må jeg kjappe meg med å ringe politiet og poste på forumet"

Hadde aldri dårlig tid med å komme meg å få postet det. Var heller noe jeg kom på da jeg logget inn og sjekket de siste innleggene i tråden. Hvorfor jeg plutselig har blitt rasist, må nesten du svare på. Jeg aner ikke hva du mener med det.

Tror logikken til Ramius er at man er rasist om man blir slått av en mørkhudet, forstå det den som kan.

Lenke til kommentar

Væpna ran på Frogner i Oslo

En gullsmedforretning ble ranet med pistol på Frogner i Oslo torsdag ettermiddag.

En gullsmedforretning i Frognerveien 38 ble ranet av to gjerningsmenn i ettermiddag, melder Operasjonssentralen i Oslo.

Innehaveren var i forretningen under ranet. Han skal ha blitt fastbundet, men ikke skadet.

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostlandssendingen/1.8085004

Nok et eksempel på kriminaliteten i Oslo som så mange her i tråden sier er en sikker og fredelig by...

Lenke til kommentar

http://www.kjendis.n...teret/21218339/

Her ser vi en sofistikert, bereist og anerkjent type som sier han elsker Oslo. Jeg har følger typen på Twitter, og det er slettes ikke alltid han roser stedene han er på. Det var heller ikke noe intervju hvor utlendingene har til vane å smigre litt, men en par innlegg på hans Twitter-profil.

EDIT: Oslo har jo også tidligere blitt kalt konserthovedstaden i Skandinavia, ettersom flere store artister og band har valgt Oslo som eneste skandinaviske by. Her ser vi også at når Ricky Gervais skal holde sitt stand-up-show, er Oslo byen de har valgt her i Norden.

Endret av Hanske
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Væpna ran på Frogner i Oslo

En gullsmedforretning ble ranet med pistol på Frogner i Oslo torsdag ettermiddag.

En gullsmedforretning i Frognerveien 38 ble ranet av to gjerningsmenn i ettermiddag, melder Operasjonssentralen i Oslo.

Innehaveren var i forretningen under ranet. Han skal ha blitt fastbundet, men ikke skadet.

http://www.nrk.no/ny...ingen/1.8085004

Nok et eksempel på kriminaliteten i Oslo som så mange her i tråden sier er en sikker og fredelig by...

Hvor sier noen dette?

Legg merke til at du sparker inn åpne dører, derav lite svar på påstandene dine. En statistikk som tilsier at det er uforholdsmessig mye problemer av denne typen i Oslo ville gitt mening. Artikler som beviser at det forekommer voldshandlinger i Oslo er av liten

verdi.

"Forøvrig stusser jeg på det samme som han over, hva er det du prøver å si med alle disse linkene dine? At folk blir drept og at det er kriminalitet i Oslo er det ingen som nekter for hvis det var det du trodde. Etter mitt siste svar til deg ser du ut til å ha gått over til å spamme tråden med nyhetslinker. Om du har noe å si foreslår jeg at du sier det og backer det opp med tall som støtter dette. "Mann stukket med kniv" sier ingenting om hvorvidt det er farligere i Oslo enn andre steder."

• Liker 4
Lenke til kommentar

Foreslår uniformsplikt i arbeidstiden

Oslo Arbeiderparti vil ha alle Oslos politifolk ut på gaten i uniform for å gjøre politiet mer synlig i bybildet.

Aps lokallagsleder Jan Bøhler mener mer synlig politi vil dempe kriminaliteten, og sender utfordringen til den som blir Oslos nye politimester.

Oslo Arbeiderparti foreslår også å slå sammen Oslos tre bysentrale politistasjoner, Grønland, Sentrum og Majorstuen til en stor stasjon.

Justisdepartementet har bare så vidt startet jakten på den som skal overta. Bøhler, som både er lokallagsleder og Aps justispolitisk talsmann på landsbasis, ser det som viktig at hovedstadens nye politimester raskt tar tak i lokallagets endringsforslag etter tiltredelsen 1. september.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Foreslar-uniformsplikt-i-arbeidstiden-6811998.html

Glimrende forslag. Oslo trenger langt mer synelig politi (gjelder forøvrig andre byer og) og det er virkelig på tide at noen tar tak i problemet. Noen sivilkledde politifolk er en svært godt ide, men synelig politi trengs så absolutt.

Lenke til kommentar

Men har alle som jobber på kontoret på en politistasjon nok politiutdannelse til å stoppe en slosskamp? Om f.eks. resepsjonsmedarbeideren på passkontoret skal ut og spise lunsj, skal h*n da ta på seg uniformen for å være synlig, selv om h*n ikke har noe mer peiling enn en sivilist på hvordan å stoppe slosskampen?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Synlig politi hjelper desverre ikke så mye seg selv. Den kriminalitet man vil ha bort forsvinner kun ut av syne i den periode politi er tilstede, eller søker nye områder. Å slå sammen de 3 hovedstasjonene ser jeg virkelig ikke poenget med. Man forvandler 3 veier til 1, må jeg minne om NOKAS? I tillegg blir det vesentlig lettere å sette en klokke for org. krim, og ei heller sparer man noe særlig penger om noe i det hele tatt.

Forøvrig veldig gjennomtenkt å få etterforskere ut i gatene som vanlig politi, når backloggen allerede er latterlig.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Men har alle som jobber på kontoret på en politistasjon nok politiutdannelse til å stoppe en slosskamp? Om f.eks. resepsjonsmedarbeideren på passkontoret skal ut og spise lunsj, skal h*n da ta på seg uniformen for å være synlig, selv om h*n ikke har noe mer peiling enn en sivilist på hvordan å stoppe slosskampen?

Dersom de ikke kan må det settes langt tøffere krav til politiet og opplæringen deres!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...