After Dark Skrevet 5. april 2011 Forfatter Del Skrevet 5. april 2011 Rieber-Mohn: - Finner meg ikke i at jenter ikke kan gå trygt Oslopolitiker Libe Rieber-Mohn (Ap) krever opplyste gater og synligere politi for å hindre flere overfallsvoldtekter. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=10091639 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Ikke relevant for denne tråden. Det er 2 tråder hvor dette diskuteres allerede 3 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 5. april 2011 Forfatter Del Skrevet 5. april 2011 Temaet for tråden er om Oslo er en pryd for landet eller ikke og der spiller kriminaliteten inn. Folk har også tideligere vist til bilder av prostitusjon og narkomane. Dette er enda en side ved Oslo som viser at det ikke er den fantastiske byen flere her i tråden hevder at det er. Jeg la jo også inn en artikkel om problemet med salg av stoff i Oslo som du tydeligvis ikke hadde noe imot. Hva er anderledes ved å vise denne siden av byen? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Det var heller ikke spesielt relevant, men nå har vi allerede to tråder hvor voldtekter i Oslo diskuteres. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1313630 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1312396 Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 "Pryd for landet eller forfallen rønne? Groruddalen og de andre bydelene, Grønland, Tøyen, osv, hvor det hovedsaklig bor ikke-vestlige innvandrere er i stadig forfall, bærer preg av forfall, tagging, omsetning av narkotika, kriminalitet, og kvinner kan ikke gå på gata alene om kvelden der. Kort og greit, disse bydelene er bare å avskrive som tapt for alltid. At du finner det ubehagelig å diskutere det fordi du er uenig, betyr slett ikke at det er off-topic. 1 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Jeg diskuterer det, i passende tråder. Det har du allerede lagt merke til.... Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 vel du Christian, for meg er det høyst relevant når jeg vurderer hvor jeg skal bo. Jeg bor i Oslo. Jeg ønsker meg barn sammen med samboeren. For oss er det relevant å titte på utdanningsetatens sider, for å finne ut hvor minoritetsspråklige elever er i lavest antall, ift skoleopptak. Hvor du bor dikterer hvilken skole ditt barn får gå på. http://stavrum.nettavisen.no/?p=2372 - viser at barn på "innvandrerskolene" knapt kan lese, skrive, regne, i femteklasse. Dette gjør store deler av Oslo uattraktiv for barnefamilier. Skolene er derfor "forfalte rønner" som du sier, det er ingen læring å spore der. Når det da i tillegg er slik at de få norske barna på disse skolene mobbes og får juling på skolen, blir det enda mindre attraktivt: http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article4070789.ece Jeg bor selv i et relativt ålreit strøk. Her er det "bare" 30.4% minoritetsspråklige på skolen ved meg, men det er likevel mange nok til at jeg ser for meg at det kan være et problem for mine potensielle barn. Selv synes jeg det er skjemmende for Oslo som helhet at det kryr av prostituerte og gatelangere, og de er FAKTISK alle utlendinger. Her om dagen var vi på byen og tok et par pils, da vi gikk mellom Carl Johan og Møllergata, ble vi spurt ved forskjellige anledninger om vi ville kjøpe hasj eller koka, av folk som var mørke i huden. Dette er ikke et engangstilfelle. At du synes dette ikke påvirker hvor attraktiv byen er, viser vel egentlig at det ikke plager deg noe særlig. For meg er det sjenerende, og jeg skulle ønske at flere var som meg og ønsket å gjøre byen bedre ved å få slutt på dette tøvet her. Oslo kunne vært en flott by. Grønland kunne vært et av byens lekreste strøk, det er jo faktisk midt i sentrum, og burde være attraktive boliger! Dessverre er det av åpenbare årsaker slik at ingen nordmenn vil bo der. 3 Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Jeg er selv født og oppvokst i Groruddalen - som her beskrives som en forfallen rønne. Jo da, det er mange innvandrere i enkelte deler av Oslo. Jeg er også enig i at dette er et problem som må løses på et vis. Det er ikke bra at skoler har en minoritetsandel på langt over 80 prosent. Jeg ville heller ikke sendt barna mine på en av disse skolene. Men når du begynner å påstå at du er redd for ditt barns utvikling på en skole hvor det er 30 prosent med ikke-vestlig bakgrunn, så er det tydelig at du lider av fremmedfrykt og at du ikke har nevneverdig erfaring med innvandrere. Skolen jeg gikk på hadde vel rundt 60 prosent med ikke-vestlig bakgrunn da jeg gikk der. Det var selvsagt mange, og det utgjorde til tider et problem. Likevel har det blitt folk av både meg og de aller fleste andre jeg gikk på skole sammen med. Når det gjelder å gå i de litt mer belastede strøkene på kveldstid i helgene, så sier det seg selv at du vil bli tilbudt både det ene og det andre. Jeg har reist mye både i Europa og USA, og det er generelt lurt å holde seg unna de verste strøkene på natta - uansett hvor i verden du er. Så å si at Oslo er en skitten by på grunn av dette blir bare tullete. Selv mener jeg at Oslo generelt sett er en flott by. Problemet er bare at folk utenbys fra holder seg unna de fineste områdene. Nederste delen av Karl Johan er langt fra vakkert, men å ta en tur til Grefsenkollen, en øl i en av parkene på Grünerløkka eller en tur ut til en av øyene gir deg et helt annet inntrykk av Oslo. 3 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 6. april 2011 Forfatter Del Skrevet 6. april 2011 Voldtektssiktet løslatt i Oslo: http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article4085436.ece En trygg og behagelig by... Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Du kan si mye Glimti, men nå har også media begynt å skrive om stedene jeg har snakket om. Her er Aftenpostens påsketurforslag. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Ikke mye som er finere enn Oslo på våren. 3 Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Voldtektssiktet løslatt i Oslo: http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article4085436.ece En trygg og behagelig by... Enda en i går. Sju på en måned altså. 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 21. april 2011 Forfatter Del Skrevet 21. april 2011 Ikke mye som er finere enn Oslo på våren. Joda, jeg vet om mye... Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Jeg har vært på Grønland 3 ganger på en uke nå. Jeg må være sykt heldig som ikke er blitt voldtatt, ranet, drept eller lignende, eller hva? 5 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 21. april 2011 Forfatter Del Skrevet 21. april 2011 SPørs når på døgnet og hvordan du ser ut samt om du går alene. Ikke bagatelliser problemene i Oslo nå. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Ikke overdriv dem nå... 1 Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 SPørs når på døgnet og hvordan du ser ut samt om du går alene. Ikke bagatelliser problemene i Oslo nå. 2 ganger var jeg overstadig beruset, helt alene på natten. Ene gangen var jeg alene midt på dagen. 3 Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Dette med at Oslo er så "stygg og ekkel" kommer alltid fra folk som tilbringer lite tid her. Har bodd i Oslo i hele mitt liv, har reist over hele Norge og har bodd i lengre perioder i utlandet også. Oslo er verdens beste by for meg, enkelt og greit. Byen har ALT, ikke for mange mennesker, naturen er 3 minutter unna - spesielt FANTASTISK om sommeren. Er bare "glad" for at bønder som tar turen innom noen dager i året ikke trives her. Jo færre som skal mose seg inn på dette fantastiske stedet, jo bedre 6 Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Enig, flyttet nylig innenfor bygrensen og jeg elsker byen. 2 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 23. april 2011 Forfatter Del Skrevet 23. april 2011 Ikke overdriv dem nå... Jeg synes ikke det er å overdrive dem heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå