Mr.Duklain Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 Nei, alltså Oslo er relativ trygg men i forhold til andre norske byer så er det ganske ille. Hadde selv ønsket hvor jeg fant den infoen om Berlin men kan ikke komme på hvor jeg leste det. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 (endret) Ja, ekstremt trygg. Man kan gå hvor man vil, når man vil, uten å noensinne trenge å tenke trygghet. Det er ikke mange hovedsteder i verden hvor det går ann. Endret 30. april 2018 av Skurupu 3 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 (endret) Vell hvor og når er vell ikke helt korrekt. Skulle hatt mye penger og god sykeforsikring før jeg går rundt på Grønland kl 2 på natta, og jeg var for noen uker med noen kompiser i den værste delen av Berlin kl 2 på natta. Hadde jeg vært jente så hadde jeg aldri hengt på Grønland. Endret 30. april 2018 av Mr.Duklain 1 Lenke til kommentar
Novice99 Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 Ja, Oslo er en trygg by, i det store og det hele - men den er altså ikke trygg om du er natteravn og beveger deg i feil gate/område, da risikerer du at steiner hagler over deg og politi må gjøre en sikkerhetsvurdering. Den er ikke trygg om du er en ungdom på vestkanten som støter på særskilte ungdommer fra østkanten som er på tur og mener du har "blikket " de, da må du betale bot eller tåle juling. Så alt er relativt. Er du et hverdagsmenneske som bor og jobber i byen er du så klart svært trygg, men mange beboere i byen er ikke like trygge i dag som for noen år siden. Skal du til en by som virkelig er trygg, 24/7, i alle områder, så kan vel ingen by slå f.eks. Tokyo. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 Er Oslo en trygg by? Ja, mener Raymond Johansen, som retter skarp kritikk mot de som beskriver Oslo-situasjonen som "svenske tilstander". Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 Ikke så ofte jeg er enig med Raymond Johansen, men han har helt rett. Oslo er en trygg by. Wara er på jordet i debatten. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 Wara har rett. Oslo må passe seg for å unngå svært skumle tilstander. Det er allerede mange barn som opplever en skummel skolehverdag, og nå kan ikke natteravnene gå trygt lenger. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 Wara skylder kun på innvandring og forenkler problemet i klassisk populistisk stil. Frp har hatt justisminstre i fem år nå, og de har ikke klart å gjøre en dritt for å forebygge dannelse av gjenger og ungdomskriminalitet i de utsatte bydelene. Wara mener økningen i kriminalitet handler om etnisk opphav og kultur, men det er fattigdom og mangel på tilbud som er de reelle årsakene. 1 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 Wara skylder kun på innvandring og forenkler problemet i klassisk populistisk stil. Frp har hatt justisminstre i fem år nå, og de har ikke klart å gjøre en dritt for å forebygge dannelse av gjenger og ungdomskriminalitet i de utsatte bydelene. Wara mener økningen i kriminalitet handler om etnisk opphav og kultur, men det er fattigdom og mangel på tilbud som er de reelle årsakene. Så hvorfor er det ikke gjenger med nordmenn da? 1 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 (endret) A- og B-gjengen? Er vel ikke bare innvandrere der? Men Oslo har et problem med integrering. Let's face it. Innvandring er bra så lenge de integreres, men det gjør de i altfor liten grad. Endret 30. april 2018 av VRK18 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 A- og B-gjengen? Er vel ikke bare innvandrere der? Men Oslo har et problem med integrering. Let's face it. Innvandring er bra så lenge de integreres, men det gjør de i altfor liten grad. Er ikke A og B i hovedsak Pakistanere og Albanere? Tipper at du ikke finner Ola Nordmann der. Ja, det bør ikke bosettes flere flyktninger i Oslo på lang tid er nok en løsning og integrere de som allerede er der. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 (endret) Vell hvor og når er vell ikke helt korrekt. Skulle hatt mye penger og god sykeforsikring før jeg går rundt på Grønland kl 2 på natta, og jeg var for noen uker med noen kompiser i den værste delen av Berlin kl 2 på natta. Hadde jeg vært jente så hadde jeg aldri hengt på Grønland.Jo, det er faktisk helt korrekt. Gått rundt på Grønland midt på natta har jeg gjort utallige ganger. Aldri opplevd eller sett noe ubehagelig. Frykten din er urasjonell. Jeg kjenner flere jenter som har bodd på Grønland i årevis. De er heller ikke redde. Frykten folk føler på i Oslo kan på ingen måte rettferdiggjøres, og er ingenting annet enn fordommer. Endret 30. april 2018 av Skurupu 2 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 (endret) Vell hvor og når er vell ikke helt korrekt. Skulle hatt mye penger og god sykeforsikring før jeg går rundt på Grønland kl 2 på natta, og jeg var for noen uker med noen kompiser i den værste delen av Berlin kl 2 på natta. Hadde jeg vært jente så hadde jeg aldri hengt på Grønland. Jo, det er faktisk helt korrekt. Gått rundt på Grønlabd midt på natta har jeg gjort mange ganger. Aldri opplevd eller sett noe ubehagelig. Frykten din er urasjonell. Jeg kjenner flere jenter som har bodd på Grønland i årevis. De er heller ikke redde. Ja håper min frykt er urasjonell. Kjennere flere som har blitt overfalt, ranet, nesten blitt ranet og sett drap på Grønland. Så jeg tar ingen sjanser. Kjenner folk som har badet på strender med hai skilt og gått greit med de men aldri om jeg prøver selv, for ja det går nok sikkert greit, men noe dritt når haien først kommer. Nå skal det sies at jeg har vært mye i Oslo og føler meg ganske trygg der, eneste jeg personlig har opplevd var at noen prøvde å stjele skoene mine, men ellers er alt ok. Jeg sier ikke jeg har noe frykt for Grønland men jeg vil om jeg kan unngå potensielle farlige steder. Endret 30. april 2018 av Mr.Duklain Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 (endret) Jeg kan ikke annet enn å le av folk som er bekymret for å gå rundt i Oslo. Det er så latterlig som man får det. Hvordan er det egentlig å leve med så mye fremmedfrykt? Kan ikke være behagelig. (På ingen måte rettet not deg, Duklain. Du virker nogenlunde reflektert. Bare tilfeldig at innlegget mitt kom etter ditt.) Endret 30. april 2018 av Skurupu 3 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 Frykten folk føler på i Oslo kan på ingen måte rettferdiggjøres, og er ingenting annet enn fordommer. Riktig. Dessverre er det mange som har disse fordommene og en god dose fremmedfrykt. Som regel folk som ikke bor i Oslo eller er her veldig sjelden. Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 (endret) (På ingen måte rettet not deg, Duklain. Du virker nogenlunde reflektert. Bare tilfeldig at innlegget mitt kom etter ditt.) Tok det ikke slik heller, prøver å være nogenlunde reflektert og respektere andres syn, blir god debatt av slik Jeg er enig at fremmedfrykt ikke er en bra greie og er evig takknemlig for at jeg ikke lider av det selv, men de jeg kjenner som har blitt overfalt, ranet, nesten blitt ranet og sett drap på Grønland, har jeg forståelse for er skeptiske til Grønland, og jeg tror det har lite med fremmedfrykt å gjøre, tror det handler mer om sunn fornuft. Brent barn skyr ilden. Hadde dette som nevnt ovenfor skjedd med to jeg kjente så hadde jeg nok ikke vært så skeptisk selv, men når jeg hører mange historier fra flere forskjellige, da frister det ikke meg å dra dit på nattestid. Endret 30. april 2018 av Mr.Duklain Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 de jeg kjenner som har blitt overfalt, ranet, nesten blitt ranet og sett drap på Grønland, har jeg forståelse for er skeptiske til Grønland, og jeg tror det har lite med fremmedfrykt å gjøre, tror det handler mer om sunn fornuft. Sett drap på Grønland? Det er det ikke mange som har gjort. Jeg bor et par steinkast unna og føler meg trygger der klokka 2 på natta enn jeg gjør på Karl Johan. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 A- og B-gjengen? Er vel ikke bare innvandrere der? Men Oslo har et problem med integrering. Let's face it. Innvandring er bra så lenge de integreres, men det gjør de i altfor liten grad. Er ikke A og B i hovedsak Pakistanere og Albanere? Tipper at du ikke finner Ola Nordmann der. Ja, det bør ikke bosettes flere flyktninger i Oslo på lang tid er nok en løsning og integrere de som allerede er der. Visste jeg ikke. Har alltid trodd det var etnisk norske, men er åpen for at jeg kan ha tatt feil. Det er uansett ikke så interessant. Poenget er at Oslo har integreringsproblemer og at disse må løses. Å integrere de som allerede bor der før man tar imot flere er kanskje den mest logiske løsningen, men det er neppe realistisk å få det til. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 (endret) Frykten folk føler på i Oslo kan på ingen måte rettferdiggjøres, og er ingenting annet enn fordommer. Tror natteravnene på Vestli er uenige. Jeg sier ikke at det er stor sannsynlighet for at noe skjer (sikkert mye større sjanse for å dø i bilulykke), men vi ser illevarslende tendenser nå som ikke bør bagatelliseres. Bagatelliserer vi så kan vi bevege oss mot svenske tilstander. Sverige har endt opp der, så det virker naivt å tro at det ikke kan skje i Norge. Endret 30. april 2018 av VRK18 1 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 (endret) de jeg kjenner som har blitt overfalt, ranet, nesten blitt ranet og sett drap på Grønland, har jeg forståelse for er skeptiske til Grønland, og jeg tror det har lite med fremmedfrykt å gjøre, tror det handler mer om sunn fornuft. Sett drap på Grønland? Det er det ikke mange som har gjort. Jeg bor et par steinkast unna og føler meg trygger der klokka 2 på natta enn jeg gjør på Karl Johan. Nei, vil si det er en positiv ting at det ikke er dagligdags. Karl Johan er vell mer et mas om stoff og horer kl 2 på natta enn en reell trussel, men nå har jeg ikke selv gått der kl 2 på natta og har ikke planer om det. Så kan verken bekrefte eller avkrefte at Kvadraturen er farlig kl 2 på natta. Endret 1. mai 2018 av Mr.Duklain Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå