Method Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Jeg sendte akkurat inn mitt ASUS Rampage HK for en stund og fikk avvisning i dag pga. at de hadde funnet feil på CPU sokkelens pinner. Maskinen min har fungert fint i et halvt år omtrent. Har egentlig aldri byttet på noe inne i Maskinen siden jeg fikk hovedkortet. Problemet oppstå da jeg puttet inn headset på kabinettet for første gang så kom det en høy skurre lyd og maskinen stoppet og ville ikke starte igjen. Spørsmålet mitt blir da om det faktisk er slik at en urelatert skade, som jeg aldri har merket noe av kan fjerne total fokus fra den faktiske skaden? Er det slik at de tester den for fysiske skader som ikke ødela selve produktet først for å avgjøre, om de har muligheter for å fikse/refundere eller bytte det? Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 (endret) Er det slik at de tester den for fysiske skader som ikke ødela selve produktet først for å avgjøre, om de har muligheter for å fikse/refundere eller bytte det? Tror svært mange av hovedkortene som kommer i retur har nettop skadde pinner i sokkel. Så det er nok noe av det første de sjekker. Regner med at produsent også nekter erstattning for kort med slike skader. Spørsmålet mitt blir da om det faktisk er slik at en urelatert skade, som jeg aldri har merket noe av kan fjerne total fokus fra den faktiske skaden? Blir vel svært vanskelig å sjekke at sokkelen faktisk fungererte med "skaden", og at den ikke er årsak til at kortet ikke fungerer. Kan skaden ha oppstått når du demontere cpu? Har du tatt kontakt på nytt etter avvisningen og forklart hvordan du ser det? Tror den beste sjangsen du har, er å få de til å tro deg på at kortet fungerte i lang tid, helt til du plugget inn et headsett. Endret 15. februar 2011 av Sigurd2 Lenke til kommentar
Method Skrevet 15. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2011 (endret) Vet ikke når pinnene på sokkelen kan ha blitt skadet. Jeg er ingen hardware ekspert men føler at en maskin som fungerte helt fint inntil headset kobles til kabinettet, skurre lyd, til helt svart osv. Får meg til å tenke at pinsa ikke var nok skadet til hverken å ha vært verken årsak til skaden eller fått HK til å fungere unormalt. For å avslutte litt mer presist vil jeg spør om er det mulig for cpu sokkelens pinner til å ødelegge HK på denne måten? Endret 15. februar 2011 av Method Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 For å avslutte litt mer presist vil jeg spær jeg heller om er det mulig for cpu sokkelens pinner til å få lydkoblinga til kabinettet til å kortslutte et eller annet ved kobling? Vil nok ikke tro at skadde pinner vil kunne gi sånne symptomer. Skulle vel nektet å boote i det hele, eller vært svært ustabil. I hvertfall ikke kortslutte fordi du setter inn et headset. Kanskje en mulighet for at en mindre skade på en pinne kan lage litt dårlig kontakt, som fører til varme, og så havari etter lengre tids bruk. Men dersom det skjedde akkurat i det du plugget inn headsettet for første gang, er det vel mer sannsynlig at noe var feil med kontakten, eller kabelen var plugget til feil, og lagde kortsluttning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå