Gå til innhold

Piratvirksomhet i det indiske hav (utenfor Somalia)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så du vil lære folk å brødfø seg på andre måter gjennom å drepe de som best har muligheten til å brødfø flest mulig? For dette vil ikke skape ytterligere nød og vil gjøre gjenoppbyggingsarbeidet desto hardere?

Tror du virkelig at piratvirksomheten bare vil fortsette og fortsette når det settes hardere krefter inn?

Samtidig må man selvsagt bidra til gjenoppbygging av Somalia så landets befolkning ser at de kan ha en framtid.

Lenke til kommentar

Så du vil lære folk å brødfø seg på andre måter gjennom å drepe de som best har muligheten til å brødfø flest mulig? For dette vil ikke skape ytterligere nød og vil gjøre gjenoppbyggingsarbeidet desto hardere?

Man vil jo sannsyneligvis få mer bukt med piratproblemene om det ble mindre atraktivt. de har selv valgt å kapre skip med vold og kreve penger. Jeg synes faktisk ikke synd på dem, og jeg tror ikke problemet blir bedre av at vi er "snille" og gjør det mindre risikabelt. Det sagt, så et jeg heller ikke for dødsstraff

Lenke til kommentar

Men problemet er at du har skutt de mest arbeidsføre i en allerede for ung befolkning... Da er det bedre å fengsle, rehabilitere og støtte.

Spørsmålet er bare hvor mange man må kverke før de får nok av piratvirksomhet... Og det er heller ikke så lett å bygge opp igjen et samfunn som har kollapset slik du skal ha det til.

Nå er det heller ingen garanti for at de faktisk blir rehabilitert slik det alt har vært diskutert i tråden om dødsstraff. I noen tilfeller må man bare fjerne problemet med knyttneve istedefor en utstrakt hånd!

Lenke til kommentar

Man vil jo sannsyneligvis få mer bukt med piratproblemene om det ble mindre atraktivt. de har selv valgt å kapre skip med vold og kreve penger. Jeg synes faktisk ikke synd på dem, og jeg tror ikke problemet blir bedre av at vi er "snille" og gjør det mindre risikabelt. Det sagt, så et jeg heller ikke for dødsstraff

Så hva er din løsning?

Lenke til kommentar

Jeg responderte naturlig nok ikke på det innlegget du postet samtidig som meg...

Så hvordan tenker du at man skal bygge opp igjen samfunnet når mange av de som skulle kunne gjøre det er henrettet?

Tingen er jo at de driver med piratvirksomhet fordi at det er en av de få mulige leveveiene der, at du dreper noen av dem vil med andre ord antagelig ikke få store konsekvenser ut over akkurat det...

Lenke til kommentar

Så hva er din løsning?

Som sagt før, bevepne skipene slik at de kan forsvare seg selv, og øke den militære tilstedeværelsen.

Lenke til kommentar

Så hva er din løsning?

Som sagt før, bevepne skipene slik at de kan forsvare seg selv, og øke den militære tilstedeværelsen.

Den militære tilstedeværelsen er bare en midlertidlig løsning - håper jeg hvertfall. Det er jo tydelig at den ikke løser noe. Det har sikkert vært sagt flere ganger i tråden, men problemet må tas med roten i selve Somalia.

Lenke til kommentar

Så hva er din løsning?

Den militære tilstedeværelsen er bare en midlertidlig løsning - håper jeg hvertfall. Det er jo tydelig at den ikke løser noe. Det har sikkert vært sagt flere ganger i tråden, men problemet må tas med roten i selve Somalia.

ja selvfølgelig, men for å sette en stopper for piratvirksomheten på kort sikt tror jeg dette er veien å gå. Gjennoppbyging kan fort ta mange tiår.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Spår dobbelt så mange pirater om fem år

Antallet pirater vil fordobles innen 2016, og det samme vil kostnaden for å beskytte skipstrafikken. I 2014 må verdenssamfunnet forberede seg på å punge ut 70-80 milliarder kroner i piratrelaterte utgifter, mens kostnaden i fjor var mellom 26 og 44 milliarder, konkluderer rapporten som er utarbeidet av Geopolicity, et konsulentselskap som driver politisk og økonomisk etterretning.

Kanskje det faktisk er på tide å løse problemet i stedet for å dulle rundt der nede??

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...