Gå til innhold

[Løst] Windows 7 vil ikke installeres på disken

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg bestemte meg i går for og legge inn Windows 7 på nytt. Etter 2 år har det samlet seg en del søppel på pcen og ville gjøre en clean install. Jeg puttet cd'en i og boota fra dvd-rom. Når jeg kommer til "Where do you want to install windows tok jeg "delete" på den disken windows lå på. Har 2 disker på 750gig (698,6gb) Disken windows lå på heter nå "Disk1 Partition 1 og står som primary. Den andre disken funger det ikke å gjøre noe med (ikke delete innhold eller formatere) denne har jeg kun brukt til langring av musikk og filmer. Den heter nå Disk0 Volume Second disk og type "Dynamic". Når jeg prøver og trykke next på den den disken jeg slettet alt på (Primary) kommer bare : Setup was unable to create a new system partition or locate an existing system partition. Se the setup log files for more information.

Hva skal jeg gjøre?

Setter stoor pris på hejlp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Gå inn i BIOS (Vanligvis DEL eller F10 under oppstart) og sjekk at SATA mode er satt til IDE (ikke AHCI eller RAID). Hvis ikke, sett den til IDE og prøv igjen.

2. Hvis det over ikke hjelper trenger du en SATA driver som skal lastes under installering. Denne finner du på a) CDen som fulgte med maskinen. b) CDen som fulgte med hovedkortet. c) Lastes ned fra HK produsent og legges på CD/DVD/USB pinne.

Endret av Kakeshoma
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

prøv først med AHCI enabled... Mye bedre ytelse med den på..

Du må ha satadrivere til ditt hovedkort. Du finner det sikkert på hovedkortets hjemmesider..

Lenke til kommentar

1. Gå inn i BIOS (Vanligvis DEL eller F10 under oppstart) og sjekk at SATA mode er satt til IDE (ikke AHCI eller RAID). Hvis ikke, sett den til IDE og prøv igjen.

2. Hvis det over ikke hjelper trenger du en SATA driver som skal lastes under installering. Denne finner du på a) CDen som fulgte med maskinen. b) CDen som fulgte med hovedkortet. c) Lastes ned fra HK produsent og legges på CD/DVD/USB pinne.

Fungerte! Tusen takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...