frankhaugen Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Jeg hater andre som spør om diagnoser her på forumet men Legen min har ferie fram til neste uke så jeg må gjør noe mens jeg venter. Mitt høyre øye har de siste par månedene gradvis mistet synet, jeg trodde det var mitt "lazy eye" som bare trengte trening så jeg kjøpte piratlapp. Jeg merker at mitt syn som var perfekt for 2 år siden , (da hadde jeg laseroperasjon for å fikse mindre synsproblemer), nå føler jeg det som om det ligger en grå hinne på øyet mitt, (ingen anntydning til grå stær), jeg har mistet 15 grader av sidesynet på høyre side, høyre iris er markant treigere til å reagere på lys, (sjekket i speilet), og jeg trenger MYE lys når jeg jobber med for eks. data, eller leser, dette er spesielt rart da jeg har i mange år kunne lese bøker på sengekanten med bare ambient lys, altså uten en lampe i rommet, har og vansker med å fokusere med høyre øye. Komplikasjoner med laseroperasjonen er lite sannsynlig da det ville vært klart umiddelbart, og vanlig aldringslangsynthet blir raskere etter laseroperasjon er det over tiår og vanligvis begge øynene. Noen so har noe gode ideer?? jeg regner med jeg må komme med noe forslag til legen med mindre jeg vil få beskjed om å gå til en optikker å få meg briller, jeg er redd noe litt mer alvorlig er på gang, hva kan det være? takk for input! -frank Lenke til kommentar
_Amund_ Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 (endret) Hør om legekontoret har en vikar som kan ta deg inn kjapt, du får sannsynglivis henvisning til spesialist hvis det ikke er tydelig hva det feiler deg. Og i mellomtiden kan du forberede deg på å svare på hvorfor du ikke har gått til lege tidligere. God bedring. Endret 16. februar 2011 av _Amund_ Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Jeg ville gått rett til en optiker. De har gjerne bredere kompetanse på øyet enn en vanlig lege, og om det trengs vil de henvise deg direkte til en øyenlege. (Samtidig så er det ikke uvanlig at optikere har mulighet til å se på slike problemer uten noe spesielt til ventetid.) Lenke til kommentar
PerB Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Få en rekvisisjon til en øyelege (spesialist) via din fastlege. Mange øyesykdomer gir varige skader, ødelagt syn for alltid. Lenke til kommentar
Joffii Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Ikke for å skremme, men dette skjedde med ei jente i parallellklassen på videregående. Hun hadde gradvis mistet synet på det ene øyet over en stund. Men bare lukket øyet når hun skulle lese etc og ignorert at synet sakte men sikkert demra. Da hun fikk sjekka det, midt i uka onssdag/torsdag sikkert, så var øyet operert vekk mandagen. Da hadde hun hatt kreft bak øyet. Valgene var visst å enten fjerne og sikre bortgang av kreft, eller å beholde øye, men risikere kreften. Ikke vent med å sjekke sånt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå