Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

50% rett på matteprøve = stryk?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde matteprøve i dag og fikk fasit etter prøven, har ca. 50% rett. Ligger jeg an til stryk? Hvilken karakter er det rimelig å forvente?

på universitetet må man ha minst 40% rigtig for å få laveste ståkarakter E, så 50% rigtig er da en D.

 

altså vil jeg ha gitt deg en 3 var jeg læreren din, du bør legge mer arbeid ned i matten:), fire er det laveste du bør godta som godt nok, for det er midt på treet, det handler ikke så mye om karakteren men hvis du ikke klarer å lære nok til en 4-er vil du slite når du kommer på et høyere nivå for man må ha det grunnleggende inn først:)

 

ikke gjør som meg å gi blaffen i matteleksene, lønner seg ikke;)

 

-frank

Lenke til kommentar

På et videregående nivå begynner du virkelig å se om du har et anlegg for realfag eller samfunnsfag osv. Om du ikke liker matte er det en ærlig sak at du ikke vil fortsette med det. Gikk selv ned fra en femmer i teoretisk videregående matte ned til en toer, på hvilket punkt jeg bytta til samfunnsfag og gikk opp til fem i alt.

 

Det er en individuell ting!

Lenke til kommentar

Hadde matteprøve i dag og fikk fasit etter prøven, har ca. 50% rett. Ligger jeg an til stryk? Hvilken karakter er det rimelig å forvente?

På ungdomskolen og vgs skal ikke dette være stryk. Men på høyskole eller universitet kunne det betydd stryk hvis du feilet på de største og viktigste oppgavene under eksamen.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Hadde matteprøve i dag og fikk fasit etter prøven, har ca. 50% rett. Ligger jeg an til stryk? Hvilken karakter er det rimelig å forvente?

Er det ikke vekting mellom de forskjellige oppgavene?

 

Alle prøver jeg har tatt hadde oppgaver som ga forskjellig mengde poeng etter vanskelighetsgrad.

Prøven besto av to deler, en del med hjelpemidler og en del uten hjelpemidler. Del 1 teller cirka 60% og jeg hadde omtrent samme uttelling på begge deler. Dette gjelder matte R2 (vgs år 3).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...