Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Feste ski på bil

Anbefalte innlegg

Jeg lurte på om noen har noen tips til hvordan vi kan få med oss ski på fjellet uten å ha de inni bilen, og ikke på taket ? (Fattern vil ikke kjøpe stativ for kun en tur, og han vil heller ikke ha sånne magnetfester på taket)

Vi kommer til å ha nok med å få plass til 5 personer i bilen, så jeg lurte på om det er noen annen måte å få med skiene på? (Helst uten bruk av henger)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fest de i tau på hengerfeste og dra de etter?

Har du sånn sykkelstativ er jo det kanskje en mulighet, men, om man utelukker over og inni er det strengt tatt kun forran, på siden, bak og under som er igjen, ingen av dissee stedene er ideele for ski...

Lenke til kommentar

Du får fortelle din far at hvis han skal på fjellet for å stå på ski, må han nesten prioritere skiene. Du får jo kjøpt noe sugekoppfestegreier på biltema som sikkert funker fett. Sikkert billigere enn å sende de med taxi.

Sugekopper gnikker på taket de og :p

Han skal på fjellet, jeg skal på ski :p

Lenke til kommentar

Jeg lurte på om noen har noen tips til hvordan vi kan få med oss ski på fjellet uten å ha de inni bilen, og ikke på taket ?

Nei, ikke utover å benytte en tilhenger. Forslg som forran, på siden, bak etc er tulleforslag og kan raskt medføre at bilturen stoppes med bot/inndraging av førerkort.

Hva med å leie ski på fjellet?

Lenke til kommentar

Jeg lurte på om noen har noen tips til hvordan vi kan få med oss ski på fjellet uten å ha de inni bilen, og ikke på taket ?

Nei, ikke utover å benytte en tilhenger. Forslg som forran, på siden, bak etc er tulleforslag og kan raskt medføre at bilturen stoppes med bot/inndraging av førerkort.

Hva med å leie ski på fjellet?

Hvorfor leie når man eier?

Lenke til kommentar

Som cozmos har nevnt,

har dere kun 3 valg:

Takboks,

leie tilhenger

(Kanskje dere kjenner noen som har en tilhenger å låne bort)

eller leie ski på fjellet,

utenom disse 3 valgene,

er det ingen lovlige alternativer desverre.

Endret av malmern
Lenke til kommentar

Du sier faren din ikke vil kjøpe takboks for èn skitur,

men dere skal ikke på flere skiturer i løpet av de neste par årene da? ;)

Dessuten kan man jo finne masse billig på finn.no :)

(Fra 499,- og oppover, skjønt en tak/skiboks til 499 ser skikkelig crappy ut, men funker til engangs bruk)

Endret av malmern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...