Abigor Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 http://www.dailymotion.com/video/x6w33d_ross-kemp-on-gangs-bulgaria-part-1_news Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 (endret) Endelig tilbake på topic... Vi kan ikke stoppe østeuropeiske kriminelle gjenger ved å forby tigging. Det er mulig at England har et forbud mot tigging eller noe slikt England har forbud mot tigging, men det er jo tydelig at de har sin del av østeuropeisk kriminalitet uansett. Problemet er som de nevner på videoen som Abigor postet, at kriminelle fra fattige (og korrupte) land som Bulgaria har fått fri innpass til resten av Europa på grunn av EU/EØS. Endret 25. februar 2011 av Rata101 Lenke til kommentar
coyoteulf Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 (endret) Endelig tilbake på topic... Vi kan ikke stoppe østeuropeiske kriminelle gjenger ved å forby tigging. Det er mulig at England har et forbud mot tigging eller noe slikt, men det er jo tydelig at de har sin del av østeuropeisk kriminalitet uansett. Et forbud mot tigging hadde ihvertfall redusert problemet og gjort det mye mer gjennomsiktig. Hadde tigging vært forbudt hadde ikke øst-europeiske bandere hatt noe som helst alibi for å være her. Da hadde man visst umiddelbart at de var ute på tyveriraid og ingenting annet. Politiet kunne pågrepet dem umiddelbart og de hadde ikke fått leid seg inn i noen boliger. Slik det er nå er det så jævlig mange tiggerbander og faenskap at det er umulig å holde styr på dem. Politiet har ingen mulighet til å skille de som er her "lovlig" og de som er ute på tyveriraid. Og ofte gjør de begge deler. Endret 25. februar 2011 av 2xjohn Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Konsekvensen av å forby tigging er: -tiggerne kan ikke lengere fungere som mellomlager for tyvegods -de kan ikke så lett oppholde seg her i Norge så lenge og med hele familien -de kan ikke lengere påstå at de får pengene de har fra tigging -de kan ikke selge tyvegods og påstå de fikk det ved tigging -sigøynerbarn som raner folk ved minibankene kan ikke bare gå over til å tigge når andre kommer til. Dette er enda ikke vanlig i Norge, men det er det i andre land med sigøynerproblemer så det kommer sikkert til Norge også. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Neppe, 2xjohn. Østeuropeere kan oppholde seg i lang tid i Norge uten noen grunn som helst. Og det er lett å oppholde seg i Norge lengre enn det som er lovlig også. At tigging er østeuropeeres alibi for å oppholde seg i Norge er pure bullshit. Om de kan tigge eller ikke, har null konsekvens for opphold i Norge. I rettstaten Norge, er man faktisk uskyldig til det er bevist at man har gjort noe ulovlig. Tror du politiet bare kan gå rundt å arrestere tilfeldige folk? "Hm, han østeuropeeren der kan jo ikke tigge her i landet, så da må han være KRIMINELL. Hurra! Enda en løst sak for politiet!" - Er det virkelig sånn du tror det foregår? Fra UDI: Arbeidstakere fra Bulgaria og Romania som ikke har hatt tillatelse i Norge i de siste 12 månedene må forholde seg til et annet regelverk enn andre EU/EØS/EFTA-borgere. Overgangsreglene innebærer at det er strengere krav til arbeidsforholdet. Du kan oppholde deg i Norge i tre måneder før du trenger å søke om tillatelse. Vær oppmerksom på at du først kan begynne å arbeide når du har levert fullstendig søknad om oppholdstillatelse i Norge. Hvis du har hatt lovlig opphold som arbeidstaker de siste 12 månedene, kan du benytte deg av registreringsordningen. Det samme gjelder hvis du skal studere, er selvstendig næringsdrivende, har tilstrekkelige egne midler eller er tjenesteyter eller er familiemedlem til en EØS-borger. http://www.udi.no/Sentrale-tema/Arbeid-og-opphold/Arbeid-og-opphold-EU-EOS-EFTA-borgere/Arbeidstakere-fra-nye-EU-land-overgangsregler/ Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 (endret) Konsekvensen av å forby tigging er: -tiggerne kan ikke lengere fungere som mellomlager for tyvegods -de kan ikke så lett oppholde seg her i Norge så lenge og med hele familien -de kan ikke lengere påstå at de får pengene de har fra tigging -de kan ikke selge tyvegods og påstå de fikk det ved tigging -sigøynerbarn som raner folk ved minibankene kan ikke bare gå over til å tigge når andre kommer til. Dette er enda ikke vanlig i Norge, men det er det i andre land med sigøynerproblemer så det kommer sikkert til Norge også. Tror du ærlig talt at du blir kvitt problemene som følger med østeuropeiske kriminelle ved å legge ned et generellt forbud mot tigging robert? Seriøst? Tror du det er realistisk at de vil forsvinne da? Edit: Å fjerne tigging, er et fomlete forsøk på å sette på et lite plaster på et problem som har lite med tigging å gjøre. Kjernen til problemet er at de kan reise og oppholde seg i lang tid i Norge uten forbehold eller konsekvenser. Endret 25. februar 2011 av Rata101 Lenke til kommentar
Roger865 Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Klirrende mynter? Seriøst? Du virker ekstremt følsom på dette, men butikker som har skilter på fortauet og høytalere utenfor butikken er greit? Dette virker dobbeltmoralsk for meg. Jeg bor i Oslo sentrum, og jeg har aldri sett en tigger benytte seg av instrumenter. Kan det være gatemusikanter du tenker på? Jeg har vært i Oslo 4-5 ganger i løpet av mitt korte liv, hver gang har jeg sett tiggere som spiller på instrumenter. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Konsekvensen av å forby tigging er: -tiggerne kan ikke lengere fungere som mellomlager for tyvegods -de kan ikke så lett oppholde seg her i Norge så lenge og med hele familien -de kan ikke lengere påstå at de får pengene de har fra tigging -de kan ikke selge tyvegods og påstå de fikk det ved tigging -sigøynerbarn som raner folk ved minibankene kan ikke bare gå over til å tigge når andre kommer til. Dette er enda ikke vanlig i Norge, men det er det i andre land med sigøynerproblemer så det kommer sikkert til Norge også. Tror du ærlig talt at du blir kvitt problemene som følger med østeuropeiske kriminelle ved å legge ned et generellt forbud mot tigging robert? Seriøst? Tror du det er realistisk at de vil forsvinne da? Edit: Å fjerne tigging, er et fomlete forsøk på å sette på et lite plaster på et problem som har lite med tigging å gjøre. Kjernen til problemet er at de kan reise og oppholde seg i lang tid i Norge uten forbehold eller konsekvenser. Men du vil jo i allefall bli kvitt de østeuropeiske tiggerne, som jo er problemstillingen i tråden. Kriminaliteten fra disse vil nok ikke forsvinne men jeg tror den vil minke da deres interesser i Norge vil bli mindre. I tilleg tror jeg ikke vi har vondt av å få færre sigøynere til landet Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Tja. Det blir viktig å skille på hva som er en tigger å hva som er en gatemusikant. Men, når du nevner det, så kan jeg faktisk huske å ha sett én eller to tilfeller av østeuropeere som har kommet inn på t-banen og laget lyder som ikke lignet veldig på musikk. Trekkspill var det vel de brukte. Men (og det er et stort "men" her), jeg tar banen hver dag, og dette har jeg ikke opplevd mer enn et par ganger. Det er et minimalt problem i forhold til de faktisk kriminelle aktivitetene som østeuropeere foretar seg. Å slå ned på tigging for å redusere østeuropeisk kriminalitet i Norge blir bare drakonisk og ueffektivt. Hva med å faktisk gjøre noe med årsaken til problemene istedenfor? Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 (endret) Konsekvensen av å forby tigging er: -tiggerne kan ikke lengere fungere som mellomlager for tyvegods -de kan ikke så lett oppholde seg her i Norge så lenge og med hele familien -de kan ikke lengere påstå at de får pengene de har fra tigging -de kan ikke selge tyvegods og påstå de fikk det ved tigging -sigøynerbarn som raner folk ved minibankene kan ikke bare gå over til å tigge når andre kommer til. Dette er enda ikke vanlig i Norge, men det er det i andre land med sigøynerproblemer så det kommer sikkert til Norge også. Tror du ærlig talt at du blir kvitt problemene som følger med østeuropeiske kriminelle ved å legge ned et generellt forbud mot tigging robert? Seriøst? Tror du det er realistisk at de vil forsvinne da? Edit: Å fjerne tigging, er et fomlete forsøk på å sette på et lite plaster på et problem som har lite med tigging å gjøre. Kjernen til problemet er at de kan reise og oppholde seg i lang tid i Norge uten forbehold eller konsekvenser. Men du vil jo i allefall bli kvitt de østeuropeiske tiggerne, som jo er problemstillingen i tråden. Kriminaliteten fra disse vil nok ikke forsvinne men jeg tror den vil minke da deres interesser i Norge vil bli mindre. I tilleg tror jeg ikke vi har vondt av å få færre sigøynere til landet Det å hevde at man blir kvitt østeuropeiske tiggere er jo bare halve sannheten. Du vil kanskje bli kvitt østeuropeiske tiggere, men du vil få et tilsvarende antall lommetyver og naskere istedenfor. Østeuropeisk tigging skaper ærlig talt ikke nok problemer til at vi trenger å gjøre tigging ulovlig. Hva er vitsen med slike liksomtiltak. Det blir som å sminke grisen. Endret 25. februar 2011 av Rata101 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Tror du ærlig talt at du blir kvitt problemene som følger med østeuropeiske kriminelle ved å legge ned et generellt forbud mot tigging robert? Seriøst? Tror du det er realistisk at de vil forsvinne da? Det vil selvsagt ikke flere all kriminalitet, men det vil klart gjøre situasjonen bedre. Og man vil slippe at en person går rundt på bussholdeplassene og rister på et kaffekrus med noen myter i forran ansiktet på de reisende men en annen forsyner seg fra lommene til vedkommende. Og man vil selvsagt bli kvitt alle tiggerne som sitter rundtomkring og bare det er i seg selv grunn nok for et forbud. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 For meg virker det som folk er opptatt av å finne på en unnskyldning til å fjerne et fenomen de ikke liker, men egentlig ikke har god nok grunn til å kreve fjernet. Østeuropeiske kriminelle blir unnskyldningen. Å fjerne grunnlaget til at østeuropeiske kriminelle kan oppholde seg i landet er tydeligvis ikke så interessant i denne sammenhengen... Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Østeuropeisk tigging skaper ærlig talt ikke nok problemer til at vi trenger å gjøre tigging ulovlig. Hva er vitsen med slike liksomtiltak. Det blir som å sminke grisen.Mange betaler vel 40% inntektskatt i Norge for at vi skal ha et godt velferdssamfunn hvor det ikke skal være nødvendig å ha folk kledt i filler som ligger på knærne på fortauet og tigger etter penger. Om du ønsker å tillate import av folk fra andre land for å gjøre nettopp dette ser jeg ikke hvorfor jeg skulle fortsette å betale så mye skatt. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 At sosialister ønsker mere kriminalitet og at det skal se ut som en slum der vi lever er ikke akkurat nytt. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 (endret) "Om du ønsker å tillate import av folk fra andre land for å gjøre nettopp dette" - kødder du? Har du ikke lest noe av det jeg skrev? Og hold sosialismehetsen din utenfor dette. Blir jo faen så lei av så se slike idiotiske innlegg. Endret 25. februar 2011 av Rata101 Lenke til kommentar
coyoteulf Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 (endret) Neppe, 2xjohn. Østeuropeere kan oppholde seg i lang tid i Norge uten noen grunn som helst. Og det er lett å oppholde seg i Norge lengre enn det som er lovlig også. At tigging er østeuropeeres alibi for å oppholde seg i Norge er pure bullshit. Om de kan tigge eller ikke, har null konsekvens for opphold i Norge. I rettstaten Norge, er man faktisk uskyldig til det er bevist at man har gjort noe ulovlig. Tror du politiet bare kan gå rundt å arrestere tilfeldige folk? "Hm, han østeuropeeren der kan jo ikke tigge her i landet, så da må han være KRIMINELL. Hurra! Enda en løst sak for politiet!" - Er det virkelig sånn du tror det foregår? Ja, østeuropeere kan oppholde seg uten noen grunn som helst. Men hvem er det som oppholder seg et sted uten noen grunn som helst? Er det sannsynlig at en busslast med sigøynere kommer til Norge fra Romania for å reise på ferie? Nei. Når politiet eller hvem som helst ser en minibuss med rumenske sigøynere komme, så VET de at de er der for å drive kriminell virksomhet (dersom tigging blir forbudt). Det betyr ikke at man kan arrestere dem øyeblikkelig, men det er veldig lett å holde dem under oppsikt. I tillegg kan politiet ransake kjøretøyet. At tigging og kriminalitet er henger sammen er forøvrig udiskutabelt. Dette har politiet gjort oppmerksom på flere ganger. Endret 25. februar 2011 av 2xjohn Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 (endret) Når politiet eller hvem som helst ser en minibuss med rumenske sigøynere komme, så VET de at de er der for å drive kriminell virksomhet (dersom tigging blir forbudt). Det betyr ikke at man kan arrestere dem øyeblikkelig, men det er veldig lett å holde dem under oppsikt. I tillegg kan politiet ransake kjøretøyet. Skjønner ikke helt hvordan det å fjerne tigging er ment å ha en så radikal effekt på dette. Ok, så er de ikke her for å tigge. Det betyr ikke at politiet dermed kan si: "AHA! Hvis dere ikke er her for å tigge, så MÅ dere være kriminelle!". Å fjerne tigging eksluderer ikke østeupropeere fra å ha unnskyldninger på lager. "Vi er her for å pante flasker", "Vi er her for å plukke sopp og bær", "Vi er her for å se ski-VM"... Ok, den siste var satt på spissen, men du skjønner hva jeg mener? Å fjerne tigging er ikke den magiske mirakelkuren som det blir fremstilt som i denne tråden. Endret 25. februar 2011 av Rata101 Lenke til kommentar
coyoteulf Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Skjønner ikke helt hvordan det å fjerne tigging er ment å ha en så radikal effekt på dette. Ok, så er de ikke her for å tigge. Det betyr ikke at politiet dermed kan si: "AHA! Hvis dere ikke er her for å tigge, så MÅ dere være kriminelle!". Å fjerne tigging eksluderer ikke østeupropeere fra å ha unnskyldninger på lager. "Vi er her for å pante flasker", "Vi er her for å plukke sopp og bær", "Vi er her for å se ski-VM"... Ok, den siste var satt på spissen, men du skjønner hva jeg mener? Å fjerne tigging er ikke den magiske mirakelkuren som det blir fremstilt som i denne tråden. Hadde vi problemer med østeuropeere før tigging ble lovlig? Veldig lite. Fikk vi problemer etter det ble lovlig? Veldig mye. Sammenhengen er åpenbar. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Dette er jo direkte feilinformasjon. Det var jo når østeuropeiske land ble medlem av EU som bølgen av østeuropeere kom, det er det jo bred enighet om. Det har ingenting med lovgivning rundt tigging å gjøre. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 (endret) Dette er jo direkte feilinformasjon. Det var jo når østeuropeiske land ble medlem av EU som bølgen av østeuropeere kom, det er det jo bred enighet om. Det har ingenting med lovgivning rundt tigging å gjøre. Men hvis det ble forbudt, så er det jo klart at langt færre sigøynere hadde reist hit. Og om det hadde blitt forbudt for utenlandske tiggere, så ville vi fått et langt triveligere fellesmiljø. Jeg synes ikke sigøynere slik de oppfører seg i dag har noe rett til å gjøre slik. Skulle du ha rett til å reise til et annet land og plage forbipasserende med klaging, sutring, støy, vond lukt og generelt dele din miserable tilværelse? For meg er dette uakseptabel oppførsel. Endret 25. februar 2011 av Abigor 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå