Gå til innhold

Tigging, et unødvendig fenomen

Anbefalte innlegg

Tag. Comeback.

Tiggere som er underlagt disse tjuveri-bandene er noen elendige mennesker. Forbannede kjeltringer er hva de er.

Tiggere ellers er verdiløse mennesker.

Ser ikke rare forskjellen på tjuver og tiggere... Begge typer er av de som må klare seg på andres ressurser. Fordi de ikke makter (eller gidder, som er akkurat det samme) å skape egne verdier som alle andre hardtarbeidende, anstendige mennesker. Null sympati fra meg. Ikke ett rødt øre har jeg til overs for denne sorten.

Denne typen mennesker er svake og uønsket i samfunnet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tiggere som er underlagt disse tjuveri-bandene er noen elendige mennesker. Forbannede kjeltringer er hva de er.

Tiggere ellers er verdiløse mennesker.

Ser ikke rare forskjellen på tjuver og tiggere... Begge typer er av de som må klare seg på andres ressurser. Fordi de ikke makter (eller gidder, som er akkurat det samme) å skape egne verdier som alle andre hardtarbeidende, anstendige mennesker. Null sympati fra meg. Ikke ett rødt øre har jeg til overs for denne sorten.

Denne typen mennesker er svake og uønsket i samfunnet.

Du retter sinnet ditt feil vei. Problemet er faktisk ikke dise menneskene, men de politikerne i Norge som legger til rette for dem og gjør det både mulig og lukurativt å drive slik virksomhet i Norge.

Så lenge det gjøres så lite for å stoppe virksomheten deres og det er så lønnsomt så vil antallet som kommer hit ikke synke. Og quisling-sosialister står i kø for å hjelpe dem og få flere til Norge.

Lenke til kommentar
Tror legalisering av narkotika hadde vært bedre enn tvungen avvening av narkomane.
Velferden i Norge er avhengig av at vi er blandt de i verden som jobber mest effektivt når vi er på arbeid. Tror du dette vil kunne bli påvirket av en legalisering?

Nå virker det ikke som om en legalisering vil øke bruken av narkotiske midler. I Portugal har bruken blant ungdom gått ned på alle stoffer utenom cannabis (liten økning) etter at de i 2001 avkriminaliserte narkotika for personlig forbruk. Det er faktisk også mer bruk av cannabis blant ungdom mellom 15-24 i Norge enn Nederland selv om det er avkriminalisert der. Rusmidler bør selges av personer som ikke tjener på salg, og er ute etter å selge minst mulig til minst mulig personer. Slik er det ikke narkolangere opererer i dag, de vil selge mest mulig til flest mulig, og bryr seg ikke om de f eks selger til folk under 18.

En narkotikalegalisering vil også føre til mange andre fordeler.

Endret av Kun10kr
Lenke til kommentar

Sier som Marthin Luther King Jr: "True compassion is more than flinging a coin to a beggar; it comes to see that an edifice which produces beggars needs restructuring."

Altså kan man trakkasere, forby og sende ut så mange tiggere man bare vil , uten at man angriper de samfunnstrukturene som skaper disse.

Norge har ikke myndighet til å forandre dette problemet. Problemet ligger i Romania og Ungarn. Vi er ikke engang medlem av EU. Norske tiggere er en minoritet i dagens tiggermiljø.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Kommer virkelig alle tiggere fra Romania og Ungarn? Foresten ser jeg ikke hvordan det å bli med i EU skulle forandre noe. Det er nettop EU's nedrivning av landegransene innad i europa som har ført til de store strømmene av øst europeerne her til lands.

1. Alle tiggere kommer ikke fra Romania og Ungarn!

Svært mange tiggere i Norge kommer fra Romania og Ungarn. Majoriteten av tiggereksporten til vesteuropa kommer herfra.

2. Å bli med i EU vil ikke nødvendigvis forandre noe.

Norge har ikke myndighet til å forandre situasjonen i Ungarn og Romania. Vi er ikke engang med i samme fellesskap som dem (EU), hvilket gjør det enda tydligere at vi ikke kan påvirke situasjonen der.

Lenke til kommentar

Kan man være mot tigging samtidig som man er for økt økonomisk liberalisme?

Tigging er jo teknisk sett bare en forespørsel om en transaksjon. Personlig tilstedeværelse er deres form for direkte markedsføring. Man har valget om man vil betale eller ikke.

Eller er en slik økonomisk filosofi bare forbeholdt de priviligerte?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kan man være mot tigging samtidig som man er for økt økonomisk liberalisme?

Tigging er jo teknisk sett bare en forespørsel om en transaksjon. Personlig tilstedeværelse er deres form for direkte markedsføring. Man har valget om man vil betale eller ikke.

Eller er en slik økonomisk filosofi bare forbeholdt de priviligerte?

Tigging er et problem i offentlig rom, fordi det er viktig å verne om friheten i det offentlige rom. På privat område er det lett å forby tigging, dette blir også gjort.

Tigging er langt mer enn en forespørsel om en transaksjon. Tiggere stenger ofte veien der folk går, de lager støy (lydforurensning) med klirrende mynter, instrumenter eller hva de kan finne på for å få oppmerksomhet. De lager lyder til alle som går forbi, følger dem med blikket osv. Hadde en butikk hatt tigger utenfor og en annen ikke, er det lett å se hvor folk går når de skal handle.

Tiggere lager så mye kvalme og dårlig stemning, at jeg mener de krysser grensen for hva som kan tillates i forhold til friheten.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Et unødvendig fenomen? Jeg trodde vi lekte politisk korrekte jeg.. Sist jeg sjekket opp betydningen av ordet "fenomen" så var det "noe som kunne oppfattes gjennom sansene/noe som tiltrekker seg oppmerksomhet". Du snakker altså om en ting du observerer som tiltrekker din oppmerksomhet og du ser deg lei på dette og vil at Staten skal ta grep om denne tingen og fjerne den? Eller skal jeg slutte å leke de jeg hater..

Det er vel stort sett Rumenere som tigger og er det noen jeg mener vi skal gi oppholdstillatelse så er det de isåfall. De er de eneste jeg har sympati for når det gjelder tigging og "ulovlig" innvandring.

_A-l_pet-stor-0806_1378492x.jpg

Lenke til kommentar

Klirrende mynter? Seriøst? Du virker ekstremt følsom på dette, men butikker som har skilter på fortauet og høytalere utenfor butikken er greit? Dette virker dobbeltmoralsk for meg. Jeg bor i Oslo sentrum, og jeg har aldri sett en tigger benytte seg av instrumenter. Kan det være gatemusikanter du tenker på?

• Liker 1
Lenke til kommentar

ser tigging i trondheim er nevnt her, når jeg er hjemme i Norge så bor jeg i trondheim sentrum, og når jeg er ute med bikkja tidlig på morgenen (sånn i 7-8 tia) så har jeg ofte observert en varebil som kjører og slipper av tiggere rundtomkring i byen, jeg tviler ikke i det hele tatt på at det er mye organisert tigging i trondheim, så som i vinter at det satt stakkarer over alt i byen inkludert midt oppå blomsterbrua i 20 minus, det er ingen som er i så stor nød at de med vilje setter seg på den kaldeste jævla plassen i byen. og som det nevnes, mange av disse er innpåslitne og nærmest aggressive og gjør det å ferdes i sentrum ubehagelig, og tar seg enda værre ut om sommern når turistene inntar byen.

politiet tør ikke å ta i saken og det er ikke noe lovverk som forhindrer dette, mener å ha lest at andre land krever et "sertifikat" for å tigge, noe slikt skulle være innført i norge også. greit nok at folk er fattige og tigger, men la nå i alle fall de norske som tigger få komme til først da disse som oftest er narkomane og ikke i form til å opptre aggressivt på samme måte og de jeg har kommet over av denne sorten som oftest er mye mer forsiktige av seg.

så er neste steget å få alle disse narkomane på behandling og da har vi fikset tiggerproblemet! (ikke at dette er bare-bare)

Lenke til kommentar

Det hender jeg kjøper mat til de eller gir de litt penger, men ikke til folk som "krever" ved å oppføre seg aggressivt, men det har jeg aldri opplevd heller.

Se på jenta på bildet.. En ung jente som sitter der hvor du ser to norske unge jenter gå forbi i de nyeste klærne mamma har kjøpt og går med lommeboka og den nyeste mobilen i handa hvor også bankkortet til mamma ligger sammen med 5 kondomer og en lipgloss. Jeg blir mer kvalm av det enn denne ene stakkars jenta.

Endret av NicolasDarvas
Lenke til kommentar

Se på jenta på bildet.. En ung jente som sitter der hvor du ser to norske unge jenter gå forbi i de nyeste klærne mamma har kjøpt og går med lommeboka og den nyeste mobilen i handa hvor også bankkortet til mamma ligger sammen med 5 kondomer og en lipgloss. Jeg blir mer kvalm av det enn denne ene stakkars jenta.

Jeg blir kvalm av den stakkars jenta. Foreldrene kan ikke lese og skrive. De har aldri vært villig til å gjøre et dagsverk med ærlig arbeid. De bor på søppeldynga. Likevel skal de ha 15 unger og gifte bort døtrene lenge før de er 18 til en nær slektning.

Når vi først skal bruke fordommer...

Klirrende mynter? Seriøst? Du virker ekstremt følsom på dette, men butikker som har skilter på fortauet og høytalere utenfor butikken er greit? Dette virker dobbeltmoralsk for meg. Jeg bor i Oslo sentrum, og jeg har aldri sett en tigger benytte seg av instrumenter. Kan det være gatemusikanter du tenker på?

Jeg bor ikke i Oslo sentrum. Når jeg går på butikken, så synes jeg det er kjipt å bli stirret på at disse skitne menneskene, og de rister med koppen slik at jeg ikke kan unngå å høre dem, samtidig lager de noen lyder, et tafatt forsøk på kommunisere. Butikken lager ingen lyd, untatt skyvedøren som åpnes og lukkes. Det er ikke mye dobbeltmoralsk av meg å poengtere dette. Jeg synes det er ubehagelig å møte slike mennesker hver gang jeg skal handle.

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...