Gå til innhold

CL: 16.02.2011 Arsenal v Barcelona, Ashburton Grove


Xanman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Barcelona spilte en av de dårligste kampene jeg har sett i år.

 

Tror aldri jeg har sett et barcalag som har så mange feilpasninger, og en Messi som ikke får til noen ting. Touchen, pasningene, vendingene stemte ikke idag. Arsenal er dog heldige som ikke ligger under 0-3,0-4 i kampen.

 

Tuuuuullball. Mange feilpasningar? I følge The Telegraph hadde Barca ei treffsikkerheit på 92% (!). Ein Messi som ikkje får til noko? Kva med ein assist, eit (feilaktig) annulert mål og eit par kjempesjansar? Berre fordi han kan gjer som han vil mot middelmådige lag i Spania betyr ikkje det at han kan gjer det mot dei gode i Europa. Det betyr heller ikkje at han spelar ein dårlegare kamp, men han møter eit betre lag. Ingen av laga spelte dårleg i går. Når du meinar Barca skulle leda 3/4-0 på bortebane i Europa kan du umogleg samtidig meine at dei spelte "ein av dei dårlegaste kampane i år". Arsenal var ikkje på topp dei heller, men sannsynlegvis nærmare sitt toppnivå enn Barca.

 

Altfor deilig å slå den mest two-faced klubben i verda.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Berre fordi han kan gjer som han vil mot middelmådige lag i Spania betyr ikkje det at han kan gjer det mot dei gode i Europa.

 

Hvordan gjorde Messi det mot Arsenal i fjor igjen?

 

I den andre kampen eigde han, i den første gjorde han akkurat som i går. Noko anna var heller ikkje å forvente når han møtte Silvestre i midtforsvaret. Poenget var likevel at han ikkje alltid får det like lett i Europa, og at han ikkje nødvendigvis er ei bøtte med dritt sjølv om han ikkje skårar 4.

Lenke til kommentar

Forresten så må det nevnes at stemninga på Emirates i går var flau. Arsenal har faktisk et tynnere sanghefte enn Chelsea. Hørte 2 chants på 90+min, samt "we got cech fabregas".

 

Tror du må sjekke hørselen din. Det er lenge siden det har vært så god stemning som i går. Til og med spillerne sa at de spilte med 12 mann og at de aldri hadde opplevd lignende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Haha, nei. ".. the world has ever seen" og Arrrsseeeennaaall er alt dere synger. Var stille som i grava før 1-1 målet til Persie også, noe flere enn meg har reagert på. Leser det samme på div engelske fanforum (nei, ikke bare Utd relaterte) og selv Arsenal fansen på disse sidene samtykker i at det er for dårlig variasjon i sangheftet. Har nok mest med at Arsenal er en klassisk London klubb (jamfør særegenhet i kultursammenheng) å gjøre dog.

 

Jævlig gøy at PL viser sin styrke i Europa nok et år. Har en liten følelse på at vi fort kan få 4 engelske klubber i kvartfinalene i år.

Endret av Goldwing
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stevninga på de fleste toppstadione er ræv, mye grunnet turister og kakser som er på tribunene. Når det gjelder sanghefte til Arsenal er jeg enig, men om vi hadde holdt på med samme sang i 90 minutt med full trøkk er det fremdeles fantastisk stemning, men variasjon er fint. Forøvrig gøy å legge merke til at flere av sangene som blir foreslått inn på The Tuesday Club/IUFGN har entret terrasene såvidt de siste månedene.

Lenke til kommentar

Ironisk nok er det en Manchester United supporter, som beskriver stemninga på Emirates

"Ironisk nok er det en Manchester United supporter som beskriver stemninga på Emirates" lyder bedre.

 

Og ja, jeg falt ned på ditt nivå med overlegg. Så du selv kan se hvor irriterende med det er med bitre, politisk korrekte og kverulerende brukere som aldri evner å plukke opp hovedlinjene i en diskusjon.

 

leedsfans5ly0.jpg

 

Takk for i dag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...